Saker sparas inte i Windows kalender

Permalänk
Medlem

Saker sparas inte i Windows kalender

Hej

Jag har W10 och när jag sparar saker i kalendern försvinner de ibland. Det är när jag lägger in en händelse långt fram i tiden, exempelvis en födelsedag i September. Så sparas den inte i kalendern utan försvinner direkt. Är det dock något jag sparar inom den närmsta månaden så sparas det i kalendern. När jag skapar en händelse så sparar jag det via min gmail. Eftersom jag vill ha det synkat med min telefon och min kalender widget som jag har där. Väljer jag däremot att skapa en händelse och väljer "Kalender för xxx - Outlook" så kan jag spara något långt in i framtiden. Men det går inte om jag där väljer min gmail. Varför blir det så?

Sen ser jag att allt under 2015 som jag sparat har försvunnit i min kalender också. Det brukar vara rätt smidigt att gå tillbaks till förgående år och bara uppdatera födelsedagar och liknande till rätt årtal. Men kalendern för 2015 är helt tom.

Tur är att jag kan gå in på min google kalender och där är allt sparat. Men jag vill att det ska fungera bra i min W10 kalender också. Så vad gör jag för fel?

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk
Medlem

Jag har valt att synca dessa med Google Kalender, och Google Gmail och endast kör med dessa och då funkar de litar dock inte på Windows egna lösningar, fast litar inte på Microsoft över huvud taget

Visa signatur

▰ MSI RTX 4060 Gaming 16GB ▰ Intel Core I7 14 700K 3.4Ghz ▰ be quiet! Straight Power 12 Platinum 1500W ▰ MSI Z790 Gaming Plus WiFi ▰ Define R5 ▰ Samsung 980 1TB & 3 x Kingston KC3000 4TB
▰ Kingston 64GB 2x32GB DDR5 5600MHz ▰ be quiet! BL097 ▰ Alienware AW3225QF