GTX 460 och 7300 LE på min M2N-SLI Deluxe? Hur? Tänkte köra 4 skärmar. T ex högre FPS i spel behövs ej.

Permalänk

GTX 460 och 7300 LE på min M2N-SLI Deluxe? Hur? Tänkte köra 4 skärmar. T ex högre FPS i spel behövs ej.

Hejhej.

Jo jag kan bara köra två skärmar nu med min GTX 460. Det är så att jag har ett gammalt 7300 LE liggandes och funderar på om man kan utnyttja det. Har ju plats för en tredje skärm på skrivbordet. :>

Så nu kopplade jag in det och när jag startade windows så slutade GTX 460-drivrutinen att fungera. Alltså från att två skärmar fungerade till att bara gå till någon slags kompatiblitetsdrivurin för en skärm med GTX 460. Jag provar ju även att koppla in skärmarna i 7300 LE, men därifrån är det bra svart.

Här är lite bilder:

Vad kan man hitta på? Hur gör man så att det fungerar?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av -8-DEAMON-8-:

Hejhej.

Jo jag kan bara köra två skärmar nu med min GTX 460. Det är så att jag har ett gammalt 7300 LE liggandes och funderar på om man kan utnyttja det. Har ju plats för en tredje skärm på skrivbordet. :>

Så nu kopplade jag in det och när jag startade windows så slutade GTX 460-drivrutinen att fungera. Alltså från att två skärmar fungerade till att bara gå till någon slags kompatiblitetsdrivurin för en skärm med GTX 460. Jag provar ju även att koppla in skärmarna i 7300 LE, men därifrån är det bra svart.

Här är lite bilder:

http://i.imgur.com/oUIUK2m.png

http://i.imgur.com/2I7BJoC.png?1

Vad kan man hitta på? Hur gör man så att det fungerar?

Funkar det gamla kortet ensamt? Du borde kunna använda även ditt gamla kort, men då får du ev gå tillbaka till en drivrutin som stöder detta gamla kort. Kommer inte ihåg när det sluta stödas dock. Annars blir det kansk till att köpa ett beggat Keplerkort?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)