Permalänk
Medlem

Enkel mod av G710+

Tröttnade på det skarpa kritvita ljuset som G710+ har ur kartong, tog och beställde ett 200 pack "flangeless 3mm led" från ebay säljare, fanns mod paket på diverse ställen men billigaste paket jag hittade var 300 plus frakt, på ebay gav jag 27kr med frakt för betydligt fler än jag behövde. Valet föll på gröna led's då jag gillar den färgen & tycker den är behaglig speciellt i mörkare rum.

Besök galleriet här

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Enkelt och enkelt, allting är relativt
Såg bra mycket fräschare ut än original, var tvungen att googla då jag blev nyfiken på hur det såg ut innan Bra jobbat!

Permalänk
Medlem

Tackar, jo det vart en rätt rejäl skillnad. Betydligt behagligare för ögonen vart det också.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Bra jobbat! Kul att även andra håller på med sånna här dumheter nu när RGB tangentbord har slagit igenom.

This post gets an:

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Bra jobbat! Kul att även andra håller på med sånna här dumheter nu när RGB tangentbord har slagit igenom.

This post gets an:
http://i.imgur.com/RHvUf.png

Tackar, haha ja det kanske känns lite dumt men jag gillar tangentbordet i övrigt så att häva ut en stor slant på ett rgb bord hamnade inte högt i prio listan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har också ett G710+ och skulle också vilja byta färg, skulle du kunna lägga upp en länk till ljusslingan du köpte från eBay skulle var schysst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maunel:

Har också ett G710+ och skulle också vilja byta färg, skulle du kunna lägga upp en länk till ljusslingan du köpte från eBay skulle var schysst

Jag kanske inte va tydlig nog med vad jag köpte, det är alltså individuella lysdioder man köper, inte en slinga. Namnet dom brukar ha på eBay är som följer; 3mm Diffused Round Flangeless LED
"3mm" är förstås diametern på lysdioden, "round flangeless" betyder att de är runda och utan en kant i botten, det sistnämnda är viktigt då lysdioder normalt har en kant för att limma fast dom i hål med. På tangentbordets brytare får dock en sådan kant inte plats därav behovet av såkallad "flangeless". Sist har vi "diffused" och detta är mer en smaksak än något annat, man skulle kunna säga att dioden är frostad/mjölkig, alltså inte klar (clear). Detta ger ett trevligare sken om man tittar rakt på dioden och den får för det mesta bättre spridning på ljuset, praktiskt om man vill belysa så stor del man kan av en keycap.

Som sagt, söker du på "3mm Diffused Round Flangeless LED" så kommer du få upp en ansenlig mängd säljare/dioder. Vill du byta på alla knappar med mekaniska brytare behöver du 111 stycken om jag inte räknat fel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Okej tack för svaret och för hjälpen