Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Jag använder mig av en Xiaomi Redmi Note 3 som gick på 1800kr från Gearbest UK-lager. Med frakten hamnade det ganska precis på 2000kr. Är mycket nöjd då det är mycket hårdvara för pengarna och framförallt är det ett stort batteri (4000mAh). Däremot stödjer den vad jag vet inte snabbladdning, vilket gör att det tar en stund att ladda batteriet fullt

Men enligt Gsmarena så stödjer den inte 4k filmning eller slowmotion? Du som har en borde ju veta tänkte jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av antonbj:

Har haft min Jiayu S3 2gb nu i strax över ett år och är helnöjd. Speciellt att batteriet är löst är väldigt bekvämt om man har en extern batteri-laddare.

Ser att 3gb-versionen nu kan köpas för 1300, så det är ett hett tips

Tack för tipset! Men finns bättre och snyggare för typ 200kr mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Ganska säker, för 4G har väl mer än 3-5mb/s bredbandskoll speed eller?

Tänkte mer om du har testat att ställa in telefonen på 4G, för jag hade en annan vän, som också inte fick tillgång till 4G, men dom sista 2-3 veckorna innan han bytte operatör, så fick han tillgång till 4G. Sedan kan 4G vara överbelastat /många som använder 4G på en plats, o då kan hastigheten vara låg

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Tänkte mer om du har testat att ställa in telefonen på 4G, för jag hade en annan vän, som också inte fick tillgång till 4G, men dom sista 2-3 veckorna innan han bytte operatör, så fick han tillgång till 4G. Sedan kan 4G vara överbelastat /många som använder 4G på en plats, o då kan hastigheten vara låg

Jaha okej! Får kolla på det. Har haft 3g i typ 3-4 år nu haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Jaha okej! Får kolla på det. Har haft 3g i typ 3-4 år nu haha

Samt att för 1 år sedan så uppgraderade dom en hel del av sina obegränsade endast 3G till obegränsat 4G

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Samt att för 1 år sedan så uppgraderade dom en hel del av sina obegränsade endast 3G till obegränsat 4G

Ja, men passade på att höja priset samtidigt. Min sambo hade också "frisurf", tror hon betalade 199kr för det, när de ändrade till 4g fick hon betala 299kr istället.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Samt att för 1 år sedan så uppgraderade dom en hel del av sina obegränsade endast 3G till obegränsat 4G

Jaså.. Men hur kollar man om man kan uppgradera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Jaså.. Men hur kollar man om man kan uppgradera?

Det gjordes automatiskt o man ska ha fått hem papper på det Så det verkar inte som om det har hänt, men kolla om du ändå kan ansluta till 4G, då min vän plötsligt fick 4G automatiskt en dag, då hans telefon var inställd på 4G.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Det gjordes automatiskt o man ska ha fått hem papper på det Så det verkar inte som om det har hänt, men kolla om du ändå kan ansluta till 4G, då min vän plötsligt fick 4G automatiskt en dag, då hans telefon var inställd på 4G.

Nepp kunde ej, enda alternativen var 2G och 3G. Tack för tipset ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Ja med Snapdragonen där, mums! Men jag gillar inte deras OS/UI och har hört av andra reviews att det finns lite buggar osv... Dessutom så tycker jag inte det är snyggt alls utan jag älskar Meizus OS, Flyme OS. Känns som att det flyter på mycket mer men jag kanske har fel?

Då får du väl satsa på Meizu M3 note då. Den ser mer premium ut dessutom.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Men enligt Gsmarena så stödjer den inte 4k filmning eller slowmotion? Du som har en borde ju veta tänkte jag

Jag ber om ursäkt för sent svar. Kollade precis och den kan filma i högst "Full HD". Det finns ett slow motion-läge jag precis testade och det fungerade utan några som helst problem

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peking:

Jag använder mig av en Xiaomi Redmi Note 3 som gick på 1800kr från Gearbest UK-lager. Med frakten hamnade det ganska precis på 2000kr. Är mycket nöjd då det är mycket hårdvara för pengarna och framförallt är det ett stort batteri (4000mAh). Däremot stödjer den vad jag vet inte snabbladdning, vilket gör att det tar en stund att ladda batteriet fullt

RedMi Note 3 Pro kostar 1200 SEK (150$) inkl frakt hos Ali nu. Måste vara rekord i prisvärdhet.

Vad är det för dårar som köper mobiler för 4000 och liknande. Hmmmm!? Fast jag gjorde faktiskt det själv tidigare och måste tyvärr medge att jag var borta innan jag upptäckte kinamarknaden.

Permalänk
Skrivet av Remmer:

Vad är det för dårar som köper mobiler för 4000 och liknande. Hmmmm!? Fast jag gjorde faktiskt det själv tidigare och måste tyvärr medge att jag var borta innan jag upptäckte kinamarknaden.

Folk som vill ha en telefon som garanterat fungerar utan "krångel" (med olika ROM's, band osv.), och bra garantier som ger en "trygghet".
Med det sagt är jag själv inne på Kina-marknaden nu och är sugen på att beställa en av alla de, i mina ögon, mycket prisvärda modellerna. Skulle det sedan visa sig att det inte var något bra köp så har man ju iaf bara betalat en bråkdel av vad en telefon med liknande prestanda skulle kostat här hemma.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSeries86:

Kanske är off men.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2661801

jag har 32GB varianten...äckligt prisvärd! MM 6.0

För den som kör VR på sin höjd. Hög upplösning är det enda den har att erbjuda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Folk som vill ha en telefon som garanterat fungerar utan "krångel" (med olika ROM's, band osv.), och bra garantier som ger en "trygghet".
Med det sagt är jag själv inne på Kina-marknaden nu och är sugen på att beställa en av alla de, i mina ögon, mycket prisvärda modellerna. Skulle det sedan visa sig att det inte var något bra köp så har man ju iaf bara betalat en bråkdel av vad en telefon med liknande prestanda skulle kostat här hemma.

Det där med krångel är ett relevant argument för den rike och extremt upptagne men knappast för gemene man. Det där att vissa uppfattar det som tryggt bygger i många fall på okunskap. Garantier är inte mycket värt i Sverige och du betalar överpris för grejerna. Om prisskillnaden vore 10 procent hade jag sett det annorlunda men prispåslaget är ju snarare 300 procent.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Remmer:

För den som kör VR på sin höjd. Hög upplösning är det enda den har att erbjuda.

Skickades från m.sweclockers.com

Rootar man den är den snabb som fasiken

Standard utan root erbjuder den

4k 30FPS
1080P i 60FPS
720P 120FPS

3GB RAM
1440P skärm
60FPS i menyerna
6.0 MM

Nackdelen är dess ljudkort...totalt värdelöst..

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteelSeries86:

Rootar man den är den snabb som fasiken

Inspelning

4k 30FPS
1080P i 60FPS
720P 120FPS

3GB RAM
1440P skärm
60FPS i menyerna
6.0 MM

Nackdelen är dess ljudkort...totalt värdelöst..

Kanske en dum fråga från en okunnig, men får den 3GB RAM när man rootar den?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stelex:

Kanske en dum fråga från en okunnig, men får den 3GB RAM när man rootar den?

Helt fel av mig, den jag länka till har ju bara 2GB RAM..

Min har 3GB RAM..lustigt.

Ändrade..ca 200:- extra bara för 16GB mer utrymme och 1GB mer RAM

Visa signatur

I5 4690K@4GHZ||GA-Z97-HD3(rev. 2.1)||8GB 2,4GHZ RAM||G1 GTX970@1,5/2GHZ||250GB SSD||1TB HDD||CM V700 Guld||H440||NH-D15S|| Raijintek Morpheus||

http://i.imgur.com/AEvt5yT.jpg

Permalänk
Skrivet av Remmer:

Det där med krångel är ett relevant argument för den rike och extremt upptagne men knappast för gemene man. Det där att vissa uppfattar det som tryggt bygger i många fall på okunskap. Garantier är inte mycket värt i Sverige och du betalar överpris för grejerna. Om prisskillnaden vore 10 procent hade jag sett det annorlunda men prispåslaget är ju snarare 300 procent.

Där håller jag inte med dig riktigt. Jag tror snarare att "gemene man", eller majoriteten av smartphone-användarna, vill att allt ska fungera "Out of the box" så att säga, utan att behöva "bry sig" så mycket. Sedan har en en lite mindre del av användarna (läs vi), som är lite "mer intresserade" och tycker det är kul/intressant att "experimentera" med Kina-telefoner, försöka hitta den bästa ROM:en, hitta telefonen med mest prestanda för pengarna osv.
Köper du en telefon i Sverige och den går sönder (fabrikationsfel) så går du enkelt in till den butik du köpte den från och får hjälp. Går däremot din Kina-telefon sönder som skickats från Hongkong så är det inte mycket att göra och du får "bita i det sura äpplet" (som jag fattat det).

Detta är iaf vad jag tror, tycker och tänker kring det hela.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Där håller jag inte med dig riktigt. Jag tror snarare att "gemene man", eller majoriteten av smartphone-användarna, vill att allt ska fungera "Out of the box" så att säga, utan att behöva "bry sig" så mycket. Sedan har en en lite mindre del av användarna (läs vi), som är lite "mer intresserade" och tycker det är kul/intressant att "experimentera" med Kina-telefoner, försöka hitta den bästa ROM:en, hitta telefonen med mest prestanda för pengarna osv.
Köper du en telefon i Sverige och den går sönder (fabrikationsfel) så går du enkelt in till den butik du köpte den från och får hjälp. Går däremot din Kina-telefon sönder som skickats från Hongkong så är det inte mycket att göra och du får "bita i det sura äpplet" (som jag fattat det).

Detta är iaf vad jag tror, tycker och tänker kring det hela.

Ja, det förstnämnda om att S bara vill undvika strul håller jag med om. Fast vad Svensson gör och vad som är vettigt är inte riktigt samma sak.

Beträffande problem. I regel är felen sprucken skärm och där blir du lika nonchaleras i Sverige som i Kina. Hade en kompis som köpte Iphone 6s. Efter en vecka spräckte skärmen. Bara att betala 2500:- för att få ny skärm. För det hade han fått 2 Red Mi note 3 pro. Om vi dessutom lägger till vad han betalade för mobilen är vi uppe i 8 Red Mi Note 3 pro.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remmer:

RedMi Note 3 Pro kostar 1200 SEK (150$) inkl frakt hos Ali nu. Måste vara rekord i prisvärdhet.

Kan inget annat än att hålla med. Riktigt prisvärt. Även nästa telefon blir helt klart en "kinalur"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Ett prolem med RedMi Note 4 Pro o en hel del andra Kina telefoner, är att dom inte har stöd för 4G utanför städer, vilket är ett krav för mig som reser runt i Sverige

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Hur är det med batteri tiderna på dessa kina telefoner hur länge räcker de? 1 vecka eller bara någon dag?

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lastviking:

Hur är det med batteri tiderna på dessa kina telefoner hur länge räcker de? 1 vecka eller bara någon dag?

1 vecka är nog svårt att få med nån telefon, men den där redmi 3 bör kunna räcka en dag eller 2 mer blir svårt men allt beror hur länge man använder. Vill man ha en bra batteri på en kinatelefon ska man titta på ulefone power den har 6000mah rätt så maffigt den kan väl räcka en 3 dagar eller nåt skulle jag tro normal användning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remmer:

RedMi Note 3 Pro kostar 1200 SEK (150$) inkl frakt hos Ali nu. Måste vara rekord i prisvärdhet.

Vad är det för dårar som köper mobiler för 4000 och liknande. Hmmmm!? Fast jag gjorde faktiskt det själv tidigare och måste tyvärr medge att jag var borta innan jag upptäckte kinamarknaden.

Har du någon länk till den annonsen hittar den ej.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remmer:

För den som kör VR på sin höjd. Hög upplösning är det enda den har att erbjuda.

Skickades från m.sweclockers.com

Dummaste jag hört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lastviking:

Hur är det med batteri tiderna på dessa kina telefoner hur länge räcker de? 1 vecka eller bara någon dag?

Beror på vad du köper men generellt är batterierna rejälare faktiskt på kinamobilerna och sen håller de nere upplösningarna vilketgynnar batteritiden. RedMi Note 3 pro har mycket bra batteritid; håller ex i 9h wifi surf eller 20 timmars videovisning. Går att förbättra resultatet med roms och ändrade inställningar.
http://images.fonearena.com/blog/wp-content/uploads/2016/04/X...

http://images.fonearena.com/blog/wp-content/uploads/2016/04/X...

Men om batteritid är viktigast för dig finns bättre modeller som ex Oukitel k6000 pro. Men i sin helhet är Red Mi Note 3 Pro den klart mest prisvärda mobilen i den priskategorin

Om du använder mobilen måttligt håller den två dagar. Fast mobiler ska laddas varje dag för att hålla i längden.

Här kan du beställa den av Dreami. Kolla även försäljarna Hong Kong Goldway och Top-one.

http://m.aliexpress.com/item/32622877163.html

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lastviking:

Hur är det med batteri tiderna på dessa kina telefoner hur länge räcker de? 1 vecka eller bara någon dag?

Det finns 100-tals kinalurar och lika många svar på den frågan. Min Doogee F5 håller i max 3 dagar beroende på vad jag gör och var jag är. Och att 4G bara funkar i städerna är fel. Funkar alldeles utmärkt 1 mil utanför Vimmerby och det är faen ingen storstad. Hade en Samsung med Telia innan den funkade inte här. Nu har jag TRE.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4 | Nvidia Geforce GTX 1080 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Det finns 100-tals kinalurar och lika många svar på den frågan. Min Doogee F5 håller i max 3 dagar beroende på vad jag gör och var jag är. Och att 4G bara funkar i städerna är fel. Funkar alldeles utmärkt 1 mil utanför Vimmerby och det är faen ingen storstad. Hade en Samsung med Telia innan den funkade inte här. Nu har jag TRE.

Jag sa inte att ingen stödjer 4G utanför städer, jag sa att många inte gör det. Doogee är en av dom Kina telefoner som stödjer alla 4G band i Sverige. Många gör dock inte det, t.ex. Xiaomi gör inte det

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig