Pascal-ersättare för GTX 750 Ti (lågprofil)?

Permalänk
Medlem

Pascal-ersättare för GTX 750 Ti (lågprofil)?

Finns det någon information om NVIDIA planerar en Pascal-baserad ersättare för 750 Ti? Och gärna då i lågprofilvariant? GP107-kretsen verkar ju vara motsvarande. Skulle sitta fint med en uppgradering till min server.

Har läst runt lite men inte hittat något konkret. Vad tror ni, kommer det något sådant?

Permalänk
Medlem

Förmodligen kommer det något med tiden (i höst?). AMDs Polaris 11 kan även kanske bli ett alternativ.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Polaris 11 kanske

Permalänk
Medlem

@Santrium:

Det ser tyvärr mörkt ut. Det har inte ryktats mycket om det, vilket det brukar göra när ett kort närmar sig release. Enligt detta ska det komma först 2017.

För min del ser det ut att bli Polaris 11. Det skulle vara bra om båda hade lanserat sina kort i detta segment när man köper, men så länge tänker jag inte vänta.

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Förmodligen kommer det något med tiden (i höst?). AMDs Polaris 11 kan även kanske bli ett alternativ.

Skrivet av DozeN:

Polaris 11 kanske

Skrivet av MakeCoke:

@Santrium:

Det ser tyvärr mörkt ut. Det har inte ryktats mycket om det, vilket det brukar göra när ett kort närmar sig release. Enligt detta ska det komma först 2017.

För min del ser det ut att bli Polaris 11. Det skulle vara bra om båda hade lanserat sina kort i detta segment när man köper, men så länge tänker jag inte vänta.

Tack för svaren! AMD är tyvärr inget alternativ för mig då CUDA fungerar mycket bättre än OpenCL för ändamålet.