Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batwoman:

Japp. Köper vinsatser.

Reagerade bara på termen, aldrig hört det ihop med vin...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Vart köpte du den?
Var själv inne på avenyn idag, men hittade inget nytt o kul.
Beställningsvara eller vet du om det finns några kvar ngnstans i gbg?
Lyssna o skit i videon. Sephiroth (Svensk) lirar.
https://www.youtube.com/watch?v=G4GDpgWw7CU

De hade inte fått leveransen i Nordstan alls. Så jag skickade sambon till Linnegatan och där fanns kvar. Webblagret är helt slut tyvärr. Kika på Systembolagets hemsida var den finns kvar. Enligt Systembolaget ska den dyka upp på tisdag i Nordstan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dricker en (Eller tre) Rosa Pantern.
Skall snart gå över till öl då jag har slut på mjölk.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk

Man tager vad man haver sa kanibalen, tre halkokta missionärer.

När ölen ä slut kom de fra fram 3 fulla apor snart ä de tre tomma apor och en apfull janne istället.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Fick i mig en Stone Brewing Arrogant Bastard för ett tag sen.
Lite bitsk, men god
Räcker länge!

Världens bästa ölnamn misstänker jag. (hårdvarutillverkaren med samma namn kan ta sig i r*ven...)

Skrivet av GiD:

Ardbeg uigeadail

Kan du stava till det, så är du för nykter

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Gick över till Krušovice pivovar.
Tjeckisk ljus lättdrucken lager.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HerrNilsson:

Skaffade mig en låda Stigbergets GBG Beeer Week IPA. Topp 20 IPAn i värlen enl Ratebeer.
Definitivt en av de bästa IPA jag har druckit. Deras West Coast IPA är lika bra.

http://i.imgur.com/buL0Ifm.jpg

Köpte den i fredags (ihop med 9 andra IPA), ska bli kul att prova! Ofiltrerad och framförallt opastöriserad var det som lockade mig. Såg faktiskt ditt inlägg först idag.

Skrivet av Bogey:

Ooooh f...
Trodde du var mer åt "hoppa i mäsktunnan" grabb ??

Den typen av majswhiskey Four Roses blev internationellt kända för, tycker jag personligen smakar tvål, men du har tips som inte innebär banjospelande och skrik som en gris ?

Single malt för mig eller Chivas när det gäller whiskey för mig som är mer åt Cognac hållet till.

Fördomar är ingen bra start på en diskussion.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Skaffade mig en låda Stigbergets GBG Beeer Week IPA. Topp 20 IPAn i värlen enl Ratebeer.
Definitivt en av de bästa IPA jag har druckit. Deras West Coast IPA är lika bra.

http://i.imgur.com/buL0Ifm.jpg

Spännande, denna måste jag köpa på mig ett gäng av imorgon Tur att bolaget som är närmst mig har ett av Sveriges största utbud av öl. Fanns iaf 62st kvar i butik när jag kollade nyss. Brukar köpa på mig lite blandöl då och då, ibland har man tur, oftast inte

Någon som har några andra rekomendationer av öl? IPA/APA/Annan öl spelar ingen roll. Gillar annars Brooklyn East Ipa, Lagunitas Ipa, Brwedog Punk Ipa. En stor favorit av ljus lager (som jag dricker mest) sedan introduceringen i december förra året är Platan Granat (http://www.systembolaget.se/dryck/ol/platan-155401) men den är helt slut sedan innan midsommar och det var tydligen försenat från leveratör och skulle inte dyka upp igen förrän i mitten på juli. Annars rinner gärna diverse tjeckiska öler mest ned. Mellanöl eller lite svagare starköler är nästan alltid godare än starkare i mitt tycke.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem

@trickeh2k: Ballast Point Sculpin IPA är riktigt bra tycker jag: https://www.beeradvocate.com/beer/profile/199/29619/

Gillar även Oppigårds Indian Tribute.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

De hade inte fått leveransen i Nordstan alls. Så jag skickade sambon till Linnegatan och där fanns kvar. Webblagret är helt slut tyvärr. Kika på Systembolagets hemsida var den finns kvar. Enligt Systembolaget ska den dyka upp på tisdag i Nordstan.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för svaret HerrNilsson.

Nordstan är lagom kul dock, jag var på det längst upp på avenyn och såg inget direkt kul även om de är rätt bra välförsedda med de bättre ölsorterna.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Fördomar är ingen bra start på en diskussion.

Ajdå, tog du illa upp? det var inte meningen, sorry Multiman.
Du hade mer humor förr eller så har min Gbg humor blivit värre.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Köpte den i fredags (ihop med 9 andra IPA), ska bli kul att prova! Ofiltrerad och framförallt opastöriserad var det som lockade mig. Såg faktiskt ditt inlägg först idag.

Det är så öl ska vara :). Smakat den än?

Skrivet av trickeh2k:

Spännande, denna måste jag köpa på mig ett gäng av imorgon Tur att bolaget som är närmst mig har ett av Sveriges största utbud av öl. Fanns iaf 62st kvar i butik när jag kollade nyss. Brukar köpa på mig lite blandöl då och då, ibland har man tur, oftast inte

Någon som har några andra rekomendationer av öl? IPA/APA/Annan öl spelar ingen roll. Gillar annars Brooklyn East Ipa, Lagunitas Ipa, Brwedog Punk Ipa. En stor favorit av ljus lager (som jag dricker mest) sedan introduceringen i december förra året är Platan Granat (http://www.systembolaget.se/dryck/ol/platan-155401) men den är helt slut sedan innan midsommar och det var tydligen försenat från leveratör och skulle inte dyka upp igen förrän i mitten på juli. Annars rinner gärna diverse tjeckiska öler mest ned. Mellanöl eller lite svagare starköler är nästan alltid godare än starkare i mitt tycke.

Fick du tag i någon?
Deras West Coast IPA är också fantastiskt god.

Skrivet av Bogey:

Tack för svaret HerrNilsson.

Nordstan är lagom kul dock, jag var på det längst upp på avenyn och såg inget direkt kul även om de är rätt bra välförsedda med de bättre ölsorterna.

Nordstan har ett bra utbud. Det är ju ett av de tre som systembolaget kallar vinkällare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Nordstan har ett bra utbud. Det är ju ett av de tre som systembolaget kallar vinkällare.

Jodå utbud har de. Men platsen de finns på i Femmanvaruhuset, lämnar en del att önska.
Brukar undvika Femman.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Hedersmedlem

Just nu? En Monks Café Blend no.19 Ultimate Jodeling Sound.
http://www.ratebeer.com/beer/monks-cafe-blend-no19-ultimate-j...

Enklare att posta en untappd-länk egentligen, fast där postar jag mest nya öl.
https://untappd.com/user/ccwarlock

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Det är så öl ska vara :). Smakat den än?

Fick du tag i någon?
Deras West Coast IPA är också fantastiskt god.

Nordstan har ett bra utbud. Det är ju ett av de tre som systembolaget kallar vinkällare.

Det är söndag? Skrev ju imorgon

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Jodå utbud har de. Men platsen de finns på i Femmanvaruhuset, lämnar en del att önska.
Brukar undvika Femman.

Jo så är det kanske. Men jag går dit för att handla öl, inte för att spendera tid :).

Skrivet av trickeh2k:

Det är söndag? Skrev ju imorgon

Ah just det :). Då väntar jag lite.

Permalänk
Medlem

Någon rekommendation på ljus lager som finns att få tag på?

Permalänk

Burgenfels 3.5 %.

Permalänk
Medlem

Famous Grouse köpt på finlandsfärja. En liter för 160kr. Underbart.

Vad som är mindre underbart är att jag ska studera i utlandet i höst vilket betyder att jag måste hetsdricka den kommande månaden.

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk

@Casper: Var ska du studera? Det brukar ju vara både billigare och mer accepterat att dricka utomlands.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strangeattractor:

@MrMunchy: Var ska du studera? Det brukar ju vara både billigare och mer accepterat att dricka utomlands.

USA. Jag är under 21 år gammal så det blir svårt på den fronten, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5700X3D | RTX 3060 Ti | 3DMark
K3 | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X 2 Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Jo så är det kanske. Men jag går dit för att handla öl, inte för att spendera tid :).

Nej, såklart. Men du behöver inte spendera tid där för att det blir strul.
För lite mer än ett år sedan vart jag och tanten därinne, går därifrån och skall ta 1 st öl på den där puben mittemot innan vi skall köpa något i den där fiskaffären ca 100 m från bolaget.
Och min plånbok är väck på 100 m... pengarna skiter jag i, men strulet att ersätta leg osv.

Plus den äckliga securitas (?) pliten som blev tillkallad som mycket "generöst" sade "Vi har bestämt oss för att tro dig" när jag trodde han var där för att tillkalla polis för polisanmälan. Trodde jag skulle få ett totalt urblås på honom, men besinnade mig, vet att de är en hel flock där och långtifrån trevliga.

Nåväl, tanten kom på lite senare att hade hade sin plånbok med sig, så det öste sig, men sen kom jobbet med att ersätta korten och det kostade mer än den dryga tusing jag blev av med.

Förstår du min ovilja till det bolaget?

Likväl vart jag inne där idag för ( primärt ) de där Stigbergets bärsen och fick tag på några stycken tillsammans med deras ordinarie IPA- Får hopppas de är lika goda som de ser grumliga ut. Vad anser du vara lagom temp? De står ljummet nu, för att det skall "lägga" sig.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Nej, såklart. Men du behöver inte spendera tid där för att det blir strul.
För lite mer än ett år sedan vart jag och tanten därinne, går därifrån och skall ta 1 st öl på den där puben mittemot innan vi skall köpa något i den där fiskaffären ca 100 m från bolaget.
Och min plånbok är väck på 100 m... pengarna skiter jag i, men strulet att ersätta leg osv.

Plus den äckliga securitas (?) pliten som blev tillkallad som mycket "generöst" sade "Vi har bestämt oss för att tro dig" när jag trodde han var där för att tillkalla polis för polisanmälan. Trodde jag skulle få ett totalt urblås på honom, men besinnade mig, vet att de är en hel flock där och långtifrån trevliga.

Nåväl, tanten kom på lite senare att hade hade sin plånbok med sig, så det öste sig, men sen kom jobbet med att ersätta korten och det kostade mer än den dryga tusing jag blev av med.

Förstår du min ovilja till det bolaget?

Likväl vart jag inne där idag för ( primärt ) de där Stigbergets bärsen och fick tag på några stycken tillsammans med deras ordinarie IPA- Får hopppas de är lika goda som de ser grumliga ut. Vad anser du vara lagom temp? De står ljummet nu, för att det skall "lägga" sig.

Jo fast det händer i hela Norstan. Inte bara i just det huset. Jävligt tråkigt att det händer, jag vet hur mycket jobb det är med att ersätta en förlorad plånbok.
Nej vad ska Securitas göra? Spelar ju ingen roll om de tror dig eller inte. Man får ju polisanmäla det.

IPA vill jag har kylskåpskall. 6-8 grader med andra ord. De lägger sig bättre om de står kallt. Det är därför man "kallkrashar" ölet när man brygger. För att allt gött ska sjunka till botten.

Jag tycker inte du ska krångla med det. Häll upp en som är kall och njut :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Jo fast det händer i hela Norstan. Inte bara i just det huset. Jävligt tråkigt att det händer, jag vet hur mycket jobb det är med att ersätta en förlorad plånbok.
Nej vad ska Securitas göra? Spelar ju ingen roll om de tror dig eller inte. Man får ju polisanmäla det.

IPA vill jag har kylskåpskall. 6-8 grader med andra ord. De lägger sig bättre om de står kallt. Det är därför man "kallkrashar" ölet när man brygger. För att allt gött ska sjunka till botten.

Jag tycker inte du ska krångla med det. Häll upp en som är kall och njut :).

Mmmm jo jag trodde att den där pliten skulle tillkalla polisen.... sen går det upp för mig att idioten stod och funderade på om jag försökte blåsa stället för tantens o min öl. Som grädde på moset när man redan är irriterad, och jag riskerade att blir gripen, som nån jädra snattare.
Påsen med cognac och gin kostade mer.

Fick nötterna gratis utav bartendern som inte trodde ett dugg på att jag lurades.

Okay, ang IPA´n, precis så jag tänkte får hoppas den är smaskens bara

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Provade en Founders Sumatra Mountain Brown ale

Riktigt mörk komplex skapelse med tryck och kaffestuk
Smakar massor!

*edit*

Nu blev det en Buxton Brewerey Patersbier, men den var inte min smak alls. För jästig och syrlig.
Gillar man typ Störtebeker så kanske den här kan passa?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Grão Vasco Tinto 2013, Rödvin DOC Dão gjort av Beatriz Cabral de Almeida, Sogrape.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

Jo så är det kanske. Men jag går dit för att handla öl, inte för att spendera tid :).

Ah just det :). Då väntar jag lite.

Såja, nu sitter jag här med en oslagbar kombo. Stigbergets Gbg Beer Week och ett glas 21-årig Ron Zapaca Riktigt trevlig IPA måste jag säga, synd bara att den är så jävla dyr :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Såja, nu sitter jag här med en oslagbar kombo. Stigbergets Gbg Beer Week och ett glas 21-årig Ron Zapaca Riktigt trevlig IPA måste jag säga, synd bara att den är så jävla dyr :/

Ja den är mycket fin.
Smuttar på en Arrogant Bastard Ale, inte så dum den heller.

Permalänk
Medlem

Dricker en ardbeg 10 årig

Permalänk
Medlem

Somersby Double Press