Alla fyndtips från mellandagsrean
Permalänk
Medlem

Bra 1080 från USA?

Polare som är i USA och som kan köpa ett kort och skicka som gåva.

Min fråga är vilket 1080 är bäst att köpa ?

De som jag funderar på just nu är följande.

Gigabyte GeForce GTX GV-N1080G1 GAMING-8GD
https://www.amazon.com/Gigabyte-GeForce-GV-N1080G1-GAMING-8GD...

ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP! Edition
https://www.amazon.com/Zotac-GeForce-GDDR5X-Graphics-ZT-P1080...
( Extended warranty included with every graphics card purchase. User registration required on ZOTAC website. )

MSI GAMING GeForce GTX 1080 ARMOR
https://www.amazon.com/MSI-GeForce-GTX-1080-ARMOR/dp/B01GXOWU...

Större delen är för priset på dom verkar vara rimligast, men om ni har några andra förslag på någon annan modell så ge länk och skriva glatt anledning.

Om ni behöver någon info om min övriga utrustning så finns det i signaturen.

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30 🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix QG ⌨️Razer Huntsman V3 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 📹 Elgato Facecam + Elgato Key Light Air x2 , GoXLR, StreamDeckXL+mer

Permalänk

@TheWolfbane:

Hej,
Räkna inte med att du går igenom tullen bara för att det är "gåva". särskilt inte med det värdet, räkna på moms och tullavgift = inte värt.

Permalänk
Medlem

@TheWolfBane som nämnt ovan så har du tur om du missar tullavgift. Lättare att be polaren ta med sig varan hem. Även där finns en chans att de ser det när de röntgar väskan och han åker på tull & moms.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem

Mellan dem så skulle jag ta Gigabytes först (de har riktigt bra custom-pcbs och grymma chip) och efter det skulle jag ta Zotacs som är mjölkad till max. Har en sån i min rig just nu och lyckas överklocka den ytterligare utan att gå upp så mycket i temp. Observera att den kylaren är gigantisk.

Permalänk

Köp ett Evga med world wide warranty.

Händer det något med kortet har du support i Eu.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Entusiast

"Är i USA"... permanent eller tillfälligt?

Är det tillfälligt så är det ju bara för han att ta med sig det hem...

Permalänk
Medlem

http://www.tullverket.se/innehallao/t/tamedvarorhemfranettann...

Citat:

Ta med varor hem från ett land utanför EU
Behöver jag betala tull- och skatt för mina varor?

Om inresan till Sverige sker med flyg eller färja i kommersiell trafik får du tull- och skattefritt ta med dig varor för 4 300 kronor. Om inresan sker på annat sätt kan du ta med dig varor för 3 000 kronor utan att betala några avgifter. Varorna måste transporteras personligen!

Om du skulle välja att skicka hem de varor du har köpt, kommer du att få betala tull och andra eventuella skatter på hela varuvärdet (inklusive frakt och försäkring).

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Köp ett Evga med world wide warranty.

Händer det något med kortet har du support i Eu.

^^This^^

Garanti oavsett vad du befinner dig är ju ett måste.

Permalänk
Medlem

Hmm... Tack för alla svar.

Polaren i USA, är permanent bosatt där.

Men jag börjar nästan fundera på om det är värt besväret...

Kostar ca $700 i USA = 6.000kr. Frakt ca300kr eller nått, sedan om det blir tull och moms, vad slutar det på då ?

Känns som det är risk att det kan bli dyrare än att köpa det i Sverige, eller mycket lägger tullen på i avgift ?

Plus att det alltid finns mer saker att tänka på, komma bort i transport, skada i transport, DoA, osv osv...

Övrigt, under tiden jag funderar vidare.

Tips om vettiga siter med bra priser?
Amazon, NewEgg, Massdrop. Några andra förslag ?

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30 🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix QG ⌨️Razer Huntsman V3 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 📹 Elgato Facecam + Elgato Key Light Air x2 , GoXLR, StreamDeckXL+mer

Permalänk
Medlem

@TheWolfbane: av dom tre skulle jag säga zotac. thermal mass to the max!

Visa signatur

Corsair Vengeance C70 ATX Mid Tower | i7 4790K 4.5 GHz | ADATA 16GB DDR3 | MSI Z97 GAMING 5 | EVGA GTX 1080 FTW | Samsung 850 256GB | Samsung 830 64GB OS SSD | WD Caviar Blue 500GB | 144Hz ASUS 27" VG278HE | 60Hz BenQ 27"

Permalänk

Frakt 300?
Tror inte på det ens med USPS, köpte en telefon där och fick betala 100 dollar.

Sen har du tull + moms, på 850+100=950 dollar fick jag betala 1500kr i tull.
Enda sättet för ett paket att slinka genom är om det är en gåva värderat under 40 dollar.

Om de nu öppnar paketet och kollar (stort paket, "gåva", 40 dollar värde ink frakt) och ser 1080 på lådan så kommer de kolla marknadspriset och du får tulla därefter.

Lycka till!

Visa signatur

Citera för svar