Gigantisk spindel i tvättstugan...

Permalänk
Medlem

Är det en vargspindel är den fridlyst..Man up och släpp ut den...Fjoll varning här

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Är det en vargspindel är den fridlyst..Man up och släpp ut den...Fjoll varning här

Japp denna serut at påminna om den jag hittade
http://farm8.staticflickr.com/7014/6547624747_22a16d5be3_z.jpg

Permalänk
Medlem

Radar spray funkar , min frus favorit medel mot spindlar.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
STORAGE 2x Samsung 990 PRO 2Tb 1x Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Jag tror att vi människor har en genetisk underliggande rädsla för vissa djur.
Inte för att jag gillar spindlar (framförallt inte stora) men det är faktiskt sjukt mycket najsare att ha äckliga spindlar än diverse små skadedjur som man knappt märker.

Tänk istället positivt att ni inte har vägglöss, pälsängrar osv. Eller för den delen osynliga partiklar från mögel och annat, bakterier i ventilationen och radioaktiva vågor från betongen osv.

Spindlar är ingenting! De har bara en fysisk dimension som slår igång någon mänsklig adrenalintrigger.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Avstängd

nu vet jag blunda sträck fram handen och ta i den och släng ut den då ser du inte den så då är det inget att vara rädd för

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk

börjar klia överallt nu xD brukar själv bara ta lite papper o spola ner den.. eller släppa ut den om jag är på bra humör

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 |Asus ROG XG27AQDMG | Asus ROG PG279Q | MSI MAG401QR | Keychron Q1 | Pulsar Xlite V3 | Cloud III wireless | Bambu Lab P1S

Permalänk
Medlem

Stålsatte mig. Tog tjejens hårspray. Den sorten som gör håret hårt och håller det på plats. Hukade mig fram och sprayade så mycket jag kunde ner i hela tvättstället. Låter det verka en stund och hoppas den förvandlas till en klibbig klump.
Men för säkerhets skull så går jag nog fan ut och hämtar radar spray som jag kom på att jag har. Ytterligare lite sprejande bör göra susen. Tack @Mogwaii
Återkommer... Förhoppningsvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Dammsugare är riktigt elakt, en spindel lever i ca 6 månader i en dammsugarpåse innan den tillslut svälter ihjäl. Låt stackarn vara eller bär ut den

Jaså, hur vet du det?

Permalänk
Medlem

Läser på flaskan. Har tydligen bara radar mot "flygande insekter". Vadå fungerar det inte på spindlar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Stålsatte mig. Tog tjejens hårspray. Den sorten som gör håret hårt och håller det på plats. Hukade mig fram och sprayade så mycket jag kunde ner i hela tvättstället. Låter det verka en stund och hoppas den förvandlas till en klibbig klump.
Men för säkerhets skull så går jag nog fan ut och hämtar radar spray som jag kom på att jag har. Ytterligare lite sprejande bör göra susen. Tack @Mogwaii
Återkommer... Förhoppningsvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Bra jobbat!

Hårsprej är bra, de brukar dö rätt lätt av det. Jag hade en husspindel i garaget som jag tog kål på genom att dränka den i handsprit eftersom jag inte hann hämta hårsprej.

Jag säger som Rocky "allt som har fler ben än mig måste döden dö!"

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Läser på flaskan. Har tydligen bara radar mot "flygande insekter". Vadå fungerar det inte på spindlar?

jo funkar mot dom med

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Det har hänt att de annars vänligt inställda spindlarna blir ilskna av radar och anfaller sin aggetator. Använd på egen risk.

Permalänk
Medlem

Tycker alltid det är intressant hur liv värderas, att en harmlös varelse får sätta livet till för att den satt på fel tvättställ. Undrar om spindeln hade lika utarbetade mordplaner som TS.

Permalänk

@JohnnyGreed:

Får man fråga hur håller man en spindel levande, jag har haft problem med pälsängrar och fick nyligen besök av en spindel som verkar göra sitt jobb.
Självklart låter jag den få vara ifred och jag har hört att även om dom kan bitas så är det helt ofarligt för människor.

Permalänk
Medlem

Låt stackarn vara... eller lura upp`n på en sopskyffel och bär ut han. Det är en sak om katten plafsar spindlar så dom sitter som frimärken i golvet, men kan man rädda´n så gör man väll det?

Permalänk
Inaktiv

Nu är ju förstås det bästa att bara släppa ut stackaren men då även jag hör till den skara som helst hanterar spindlar med eldkastare, speciellt efter att ha blivit skrämd av en. Men oftast så lurar jag upp den på ett papper och släpper ut den, och i fall med större hjälper den på traven med sopen.

Var ett tag sedan jag fick in någon stor jävel i min bostad, de var ganska vanligt förekommande för ett par år sedan. Värsta gången var när jag lagar mat, ser något rör sig i ögonvrån, vrider på huvudet och ser en spindel på 5-8cm i diameter tar sig upp på axeln, rakt mot huvudet. Urk. Har inget emot mindre spindlar, men blir de långa och går mot eller på mig då jävlar....

Skrivet av Olegh:

Jaså, hur vet du det?

Plot twist: @klubba är en spindel som lyckades hitta ut ur dammsugarpåsen i sista sekund!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Hårsprej är bra, de brukar dö rätt lätt av det.

Jag måste faktiskt säga emot. En flickvän har den dåliga vanan att spraya allskönans ohyra med någon superklibbig hårspray, och det som händer är att den fastnar. Timmar, eller dagar senare när jag kommer, får jag nöjet att blöta loss stackarn från väggen, eller vad den nu sitter klistrad på, då den fortfarande försöker rycka sig loss, inte helt sällan efter att ha slitit loss ett eller flera ben från kroppen. Ska man bara ha ihjäl spindeln, slå ihjäl den ordentligt, det är lättare att städa en hårsprayen... Och så är spindeln ordentligt död, istället för bara fastlimmad.

Skrivet av DaydreamerVlad:

Får man fråga hur håller man en spindel levande, jag har haft problem med pälsängrar och fick nyligen besök av en spindel som verkar göra sitt jobb.

Våra spindlar har rätt begränsad livslängd, så du ska nog inte förvänta dig några mirakel, men ser den hungrig ut, fånga lite insekter, och se till så de fastnar i spindelns nät... Nå, om det är en spindel som bygger nät. Annars är det klart svårare. Terrarielösninen kommer ju göra att han tar klart färre andra insekter...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

@JohnnyGreed:

Självklart låter jag den få vara ifred och jag har hört att även om dom kan bitas så är det helt ofarligt för människor.

Du vill nog ha något kallt, mörkt och fuktigt ställe den kan bo på. Ett lite öppet fönster där solen inte steker lär funka bra under hösten.
Annars kanske en sån där fake-AC som använder kallvatten kan vara något?

Edit:

Skrivet av -=Mr_B=-:

... men ser den hungrig ut...

Hahaha

BTW kom jag på att de kanske vill para sig såhär-års. Så ta reda på vilken könsvariant du har och sen kanske lägg upp en kontaktannons nånstans..

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Bra jobbat!

Hårsprej är bra, de brukar dö rätt lätt av det. Jag hade en husspindel i garaget som jag tog kål på genom att dränka den i handsprit eftersom jag inte hann hämta hårsprej.

Jag säger som Rocky "allt som har fler ben än mig måste döden dö!"

/hulle.

Tackar
Fyllde som sagt tvättstället med hårspray (note to self, skicka sms till tjejen att hon måste köpa mer hårspray). Kom på att jag har en liten tripod till telefonen. Satt fast mobilen och satte igång en videoinspelning höll mobilen över tvättstället. Visst fan var den räliga kvar. Så det blev en extra dusch med radar också. Just to make sure. Låter det marinera nu så får vi se om vi vågar titta sen om den är död.
Med så mycket kemikalier i tvättstället, vad händer om man slänger ner en tändsticka?

Skrivet av Esrakuf:

Tycker alltid det är intressant hur liv värderas, att en harmlös varelse får sätta livet till för att den satt på fel tvättställ. Undrar om spindeln hade lika utarbetade mordplaner som TS.

Harmlös? Jag höll ju på att avlida när jag såg den. Det var jag eller den, så är det bara. Och som det verkar nu så är det en seger för mänskligheten (utan att tagit ut för mycket i förskott).
De kommer dessutom överleva människan här på jorden. Så låt oss nu ha vår tid nu.

Permalänk

Hittade en spindel på jobbet en dag. Snäll liten rackare.

Ang ditt problem. Låt den vara så kommer det lösa sig själv.

Visa signatur

| Asus Z170-A | i5 6600K | ASUS R7 260x | 2*4Gb ddr4 2666 | corsair cx750m | Phanteks eclipse p400 |

Permalänk
Medlem

På tal om att hålla spindlar vid liv så hade jag en korsspindel när jag var liten. Han hette Tony och blev serverad döda flugor som jag hittade i fönstren. Han blev fet som en gris och lite bortskämd. Det slutade med att han upphörde spinna nät ordentligt så vi fortsatte mata honom.

Han gick bort av åldersskäl en tid senare!

Permalänk
Medlem

Alltid kul med såna här trådar! Så man får sig ett gott skratt emellanåt

Permalänk
Avstängd

Bär ut stackaren...sprallar lite i näven, men de bits inte...

#SpidersLifeMatter

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Har alltid avskytt spindlar, bättre blir det inte av att jag lyckas få de fetaste och största asen i håret och ansiktsområdet så fort de existerar inom samma hektar.

Ormar och råttor etc stör mig däremot inte. I somras låg jag på en strand och känner något på min arm, då har den största snoken (tror jag det var) jag sett krupit upp på min arm för att sola, det störde mig inte alls..

Spindlar däremot.. har skjutit några med luftgevär, en sköt jag med lite grövre grejor s a s..
(man känner sig lite korkad och stolt på samma gång när man lyckas sikta lite högt och bara skjuter loss huvudet på stackarn.. mynningsflamman tog dock en hel del av nätet med sig också )

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OpWildChild:

Hittade en spindel på jobbet en dag. Snäll liten rackare.

http://i.imgur.com/R8t8c0Y.jpg

Ang ditt problem. Låt den vara så kommer det lösa sig själv.

Har svårt att tro att det löser sig själv. Om nu inte med att det löser sig själv, så menar du att den kryper tillbaka ner i helveteshålet den kom ifrån. Käkar lite och biffar upp sig och kommer tillbaka större och fetare än innan. Nej tack.

Skrivet av Esrakuf:

På tal om att hålla spindlar vid liv så hade jag en korsspindel när jag var liten. Han hette Tony och blev serverad döda flugor som jag hittade i fönstren. Han blev fet som en gris och lite bortskämd. Han slutade till och med att spinna nät ordentligt så vi fortsatte mata honom.

Han gick bort av åldersskäl en tid senare!

Söt historia.
Jag har ett tidigt minne från min spindelfobi. Vi plockade maskrosor en dag hos dagmamman, när jag ser något på mitt finger. En spindel, liten och söt. Men de aset bet mig helt oprovocerat! Sworn enemies since then.

Permalänk
Avstängd

tror det är en kärrspindel som han menar en av de giffitgaste vilt levande i landet och den är mycket aggresiv eller så hoppas jag på att du inte käkat sallad på sista tiden för då är det förmodligen en hoppspindel och den är hårig stor brun och en av världens gifftigaste spindlar förekomer i bland i landet

Visa signatur

ASUS Z97 Pro Gamer, ASUS GTX950 GDDR5 OC, INTEL I5, Fractail design core 2300, Silverstone Tundra TD02, Kingstone 2x8GB Savage, Asus DRW-24F1MT, BenQ 21,5" LED GL2250HM

Permalänk

Tog isär en importbil och fann massa spindelnät med döda ting i sig bakom instrumentbrädan och blev rädd att det kunde vara den dödliga svarta änkan. Sprayade två stora burkar med radar i verkstaden utan ansiktsskydd och blev riktigt dålig under kvällen.
- Men dagen efter så var nog det mesta dött inne i verkstaden iaf. Fast ibland undrar man, kan en änka ha klarat sig och lever kvar i verkstaden...shiet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Har svårt att tro att det löser sig själv. Om nu inte med att det löser sig själv, så menar du att den kryper tillbaka ner i helveteshålet den kom ifrån. Käkar lite och biffar upp sig och kommer tillbaka större och fetare än innan. Nej tack.

Söt historia.
Jag har ett tidigt minne från min spindelfobi. Vi plockade maskrosor en dag hos dagmamman, när jag ser något på mitt finger. En spindel, liten och söt. Men de aset bet mig helt oprovocerat! Sworn enemies since then.

Jag tror den spindeln drevs av en religiös övertygelse. "Inte alla spindlar" :)!

Permalänk
Medlem

Vågade mig på att kika ner. Filmade såklart först för att se var den var och sprayade lite extra Radar. Kräket ligger på rygg men den rör sig fortfarande så jag sprayade ytterligare tills den slutade röra sig. Men än är jag inte övertygad om att den är död.
Eld är nog lösningen. Eller kanske vatten? Hur pass är spindlar på att simma? Jag är lite rädd att den kanske kommer loss från den klibbiga hinnan som är nere i tvättstället nu.