Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem

Som liten.

Snabbt större.

Surikat?

Inspekterar mina nya keycaps.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Inaktiv

Vilken fin herre(?)
Är det en Maine Coon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Vilken fin herre(?)
Är det en Maine Coon?

Det är en Maine Coon, men det är en liten flicka

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

@Haljuken: Gosh hon ser ut som ett litet lejon, söt som bara den. Vill gosa in ansiktet mot pälsen

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av anon246659:

Har problemet på bilden nedan. Den där powerknappen trampar de väldigt ofta på och det är rätt enerverande! Men jag vill ändå att de ska få gotta sig i värmen som burken alstrar.
Tänkt hänga\fästa datorn under skrivbordet och alternativt borra hål i bordet så varmluften kan stiga upp. Nog skönare för kissarna att istället ligga på bordet.

Har ni några bra\roliga lösningar?

http://i.imgur.com/DG3eyds.jpg

Kattenkylning!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk

Sök efter videos for cats på yt och visa för era katter (såklart) They love it! Akta så ni inte skadar skärmen bara

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

Här är mina små odjur ☺

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk

Fina katter
Vill lägga upp bild på min kisse å 🐱... Hur kan man ladda upp en bild utan länk?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 10600K |Dragon RX 580 8GB|MSI Z490 TOMAHAWK |Samsung 970 EVO 500GB + 2TB SATA |Kingston HyperX 16GB 3200 MHz |ASUS RYUO 240 | Meshify 2 Compact|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpleDino:

Fina katter
Vill lägga upp bild på min kisse å 🐱... Hur kan man ladda upp en bild utan länk?

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Droppa bilden på imgur och välj att länka den som en bbcode

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem

Lille Sotis gillar att ligga och sova med oss i sängen, ca 6 månader gammal på fotot Han är en blandning av norsk skogkatt, ragdoll och sibirisk katt.

Här var han endast 11 veckor gammal.

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av GoldenFan:

Sök efter videos for cats på yt och visa för era katter (såklart) They love it! Akta så ni inte skadar skärmen bara

Jag har märkt att min kisse är väldigt selektiv när det gäller att reagera på vad som visas på min gamla 60" plasma. Det mesta ger inget kattutslag alls men fotboll kan generera visst intresse att "fånga bollen" med tassavtryck som följd. Något som alltid funkar är dra igång HTPC:n där min extra stora svarta muspekare är helt oemotståndlig.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oringen:

http://i.imgur.com/nqshRDN.jpg

Min katt Gismo

Roliga med katter är att de har 3 konstiga egenskaper...1: nyfikna :2 dumma :3 envisa..

Damn, din katt ser precis ut som min Spock.

Från vänster: Spock, Fluffy/Batcat/Berta, Mini sally (mamman heter Sally). Allihopa bonnkatter, men tror pappan var norsk skogskatt eller något för fluffy ser verkligen ut som en.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Baxtex:

Damn, din katt ser precis ut som min Spock.

http://imgur.com/a/8uvRo

http://imgur.com/a/8uvRo

(Fattar inte varför img taggarna inte funkar)

Från vänster: Spock, Fluffy, Mini sally (mamman heter Sally). Allihopa bonn katter, men tror pappan var norsk skogskatt eller något för fluffy ser verkligen ut som en.

Du använder inte img-taggarna helt enkelt. Imgur har dessa synliga under sharing eller vad det kallas vid en bild, eller så räcker det med bild URL och anända bildknappten i avancerade inläggsläget.

De ska se ut så här alltså:
[#img]http://i.imgur.com/oQFeXXl.jpg[/img] Ta bort "#" från länken i början.

Riktigt fina katter med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Du använder inte img-taggarna helt enkelt. Imgur har dessa synliga under sharing eller vad det kallas vid en bild, eller så räcker det med bild URL och anända bildknappten i avancerade inläggsläget.

De ska se ut så här alltså:
[#img]http://i.imgur.com/oQFeXXl.jpg[/img] Ta bort "#" från länken i början.

Riktigt fina katter med!

Aha, tack, fixat!

Permalänk
Skrivet av Bascule666:

Jag har märkt att min kisse är väldigt selektiv när det gäller att reagera på vad som visas på min gamla 60" plasma. Det mesta ger inget kattutslag alls men fotboll kan generera visst intresse att "fånga bollen" med tassavtryck som följd. Något som alltid funkar är dra igång HTPC:n där min extra stora svarta muspekare är helt oemotståndlig.

Finns filmer med fåglar/ekorrar som sitter och äter precis framför kameran, den brukar vara ganska intressent, finns en annan med ett rött snöre som hoppar runt, den är kalas!

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusC:

Lille Sotis gillar att ligga och sova med oss i sängen, ca 6 månader gammal på fotot Han är en blandning av norsk skogkatt, ragdoll och sibirisk katt.

http://i.imgur.com/t2eCKvG.jpg

Här var han endast 11 veckor gammal.

http://i.imgur.com/rxSnpG6.jpg

Wow... jag kan nästan svära på att detta är min fd katts källing... om jag inte visste att han varit kastrerad
Han var en blanding av norsk skogskatt och perser, men hade samma "svart/vita" design och päls (finns bild några sidor bak).

De tassarna och vit under hakan... satan vad lika de är. Sååå söt

Permalänk
Medlem

Jag är mer eller mindre inne på att skaffa en kompis till Zelda Finakissen. Har siktet inne på en Turkish Van i Vaggeryd. Bara en sväng från Gbg så det är inga problem. Turkish Van dök upp i mitt medvetande tack vare supermedlem @mrqaffe. Det är i princip en klar affär vi ska vara spika betalning och hämtning.

Zelda kommer att få en Turkish vän och jag hoppas på en så smidig integration som möjligt. Zelda kan vara småjobbig.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Inaktiv

Happy gillar majs

Permalänk
Medlem

Inte helt ovanligt, men mina förra katter gillade gröna ärtor bättre.

De åt allt från sallad, broccoli, gröna ärtor, majs, pizza och drack öl och wiskey när de fick provsmaka..

De vi har nu luktar lite på grönsakerna, ger en en konstig blick och sedan vänder de sig om och går.
Kött och fisk annars får det vara...

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Skrivet av anon246659:

Har problemet på bilden nedan. Den där powerknappen trampar de väldigt ofta på och det är rätt enerverande! Men jag vill ändå att de ska få gotta sig i värmen som burken alstrar.
Tänkt hänga\fästa datorn under skrivbordet och alternativt borra hål i bordet så varmluften kan stiga upp. Nog skönare för kissarna att istället ligga på bordet.

Har ni några bra\roliga lösningar?

http://i.imgur.com/DG3eyds.jpg

Kanske ingen bra/rolig lösning, men jag har ett väldigt liknande chassi som min ena katt gillar att sitta på och glo på mig, det har hänt ett par gånger att hon har lyckats fånga min uppmärksamhet när datorn stängs av...
Jag har alltid haft en liten extern disk liggandes på datorn, som jag la över powerknappen. Kanske inte ser så bra ut, men nu kan katten sitta där och glo hur mycket hon vill utan att datorn stängs av iallafall

Visa signatur

450D / 50D, 30 1.4, 50 1.8, 90 2.8, 70-200 4 IS

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Bascule666:

Jag är mer eller mindre inne på att skaffa en kompis till Zelda Finakissen. Har siktet inne på en Turkish Van i Vaggeryd. Bara en sväng från Gbg så det är inga problem. Turkish Van dök upp i mitt medvetande tack vare supermedlem @mrqaffe. Det är i princip en klar affär vi ska vara spika betalning och hämtning.

Zelda kommer att få en Turkish vän och jag hoppas på en så smidig integration som möjligt. Zelda kan vara småjobbig.

Jaha du blev intresserad av en Van, det kan ju hursomhelst vara lite bökigt åtminstone i början när man sammanför 2 katter, du kan ju se till att ha separata lådor åt dem så de slipper lukten av fel katt för det kan vara kinkigt ibland och klipp klorna på dem så risken för skador minskar om de skulle ryka ihop.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

Inte helt ovanligt, men mina förra katter gillade gröna ärtor bättre.

De åt allt från sallad, broccoli, gröna ärtor, majs, pizza och drack öl och wiskey när de fick provsmaka..

De vi har nu luktar lite på grönsakerna, ger en en konstig blick och sedan vänder de sig om och går.
Kött och fisk annars får det vara...

Känner fyra katter som har ätit/äter grönsaker och alla lider av diabetes, en dog nyligen som följd... Katterna började roffa åt sig vegetarisk mat från folks tallrikar utan att någon lärt dem. De hade ätit torrfoder nästan hela sina liv, om nu tio år kan räknas som liv.

Torrfoder är bästa ingrediensen för en tidig död, speciellt det billiga. Katter ska ha kött-diet

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Bascule666:

Jag är mer eller mindre inne på att skaffa en kompis till Zelda Finakissen. Har siktet inne på en Turkish Van i Vaggeryd. Bara en sväng från Gbg så det är inga problem. Turkish Van dök upp i mitt medvetande tack vare supermedlem @mrqaffe. Det är i princip en klar affär vi ska vara spika betalning och hämtning.

Zelda kommer att få en Turkish vän och jag hoppas på en så smidig integration som möjligt. Zelda kan vara småjobbig.

Det kan ta upp till tre veckor för två vuxna katter att komma överens. Tips är att skaffa feliway Friends redan innan du hämtar den nya, plugga i vägguttaget. Det är feromoner som verkar lugnande. Sen börja med att ha den nya katten ensam i ett rum, gränsa gärna av med typ kompostgaller så de kan se varandra men inte röra. Ha minst en kattlåda till, egentligen ska man ha 1 låda per katt plus en extra men jag vet själv att det inte alltid är möjligt att få plats med rent fysiskt. Sen lär de säkert ryka ihop, det ser värre ut för oss än vad det är, så länge ingen ser ut att bli allvarligt skadad, låt dem hållas. Det är så de gör upp rang har jag fått lära mig. Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Wow... jag kan nästan svära på att detta är min fd katts källing... om jag inte visste att han varit kastrerad
Han var en blanding av norsk skogskatt och perser, men hade samma "svart/vita" design och päls (finns bild några sidor bak).

De tassarna och vit under hakan... satan vad lika de är. Sååå söt

Ja de var mycket lika till färgen Jag och min sambo föll för hans kombo direkt. Han var redan då lekfullast och mest nyfiken av alla i kullen, idag är han lite "Galen" då han varje morgon får för sig att springa runt huset och störa oss när väckarklockan gått igång...

Visa signatur

CPU:AMD 7950X3D UV (Noctua NH-D15) GPU: Powercolor 7900XTX Red Devil UV MINNE:32gb 6000mhz CL 32-36-36-72 MODERKORT:ASUS x670e PRIME NÄTAGG:Gigabyte 1000w SSD: Samung 980 PRO 2TB m.2, SK hynix PC401 512gb m.2, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung SM871b 512GB, Samsung 830 256GB, Samsung 840 PRO 256GB CHASSI: Fractal Design Define R5 Titanium LJUDKORT: Creative Sound Blaster X4 HÖRLURAR: Beyerdynamics MMX300 V2OS: Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RasmusC:

Ja de var mycket lika till färgen Jag och min sambo föll för hans kombo direkt. Han var redan då lekfullast och mest nyfiken av alla i kullen, idag är han lite "Galen" då han varje morgon får för sig att springa runt huset och störa oss när väckarklockan gått igång...

Nu blir jag rädd...

Min döptes till Commando... för han var den som bestämde över sina syskon och var mest lekfull/aktiv. Och fram till typ 4-5 år gammal sprang han också runt i hemmet som en toker. Trodde först han jagade något djur...

Om din katt gillar vatten (leka med det) då börjar jag snart tro på återfödelse

Förstår helt varför du föll för kombon dock, för det är fint. Jag hoppas du får ha din så länge som jag fick ha min... dvs 20+ år.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Katten_BoB:

Kanske ingen bra/rolig lösning, men jag har ett väldigt liknande chassi som min ena katt gillar att sitta på och glo på mig, det har hänt ett par gånger att hon har lyckats fånga min uppmärksamhet när datorn stängs av...
Jag har alltid haft en liten extern disk liggandes på datorn, som jag la över powerknappen. Kanske inte ser så bra ut, men nu kan katten sitta där och glo hur mycket hon vill utan att datorn stängs av iallafall

Precis så jag gjort nu haha. Planerar dock på att bygga om skrivbordet och fästa datorn under det. Mindre damm från golvet och så kan katterna ligga på bordet och mysa istället. De ramlar av datorn ibland... och blänger argt på mig som om det var mitt fel xD

Permalänk

Så här ser det ut hemma numera när man spelar Battlefield 1

Mao

Visa signatur

i5 10600K |Dragon RX 580 8GB|MSI Z490 TOMAHAWK |Samsung 970 EVO 500GB + 2TB SATA |Kingston HyperX 16GB 3200 MHz |ASUS RYUO 240 | Meshify 2 Compact|

Permalänk
Skrivet av eribo01:

Droppa bilden på imgur och välj att länka den som en bbcode

Tackar, fick till det nu

Visa signatur

i5 10600K |Dragon RX 580 8GB|MSI Z490 TOMAHAWK |Samsung 970 EVO 500GB + 2TB SATA |Kingston HyperX 16GB 3200 MHz |ASUS RYUO 240 | Meshify 2 Compact|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jaha du blev intresserad av en Van, det kan ju hursomhelst vara lite bökigt åtminstone i början när man sammanför 2 katter, du kan ju se till att ha separata lådor åt dem så de slipper lukten av fel katt för det kan vara kinkigt ibland och klipp klorna på dem så risken för skador minskar om de skulle ryka ihop.

Skrivet av landmarks:

Det kan ta upp till tre veckor för två vuxna katter att komma överens. Tips är att skaffa feliway Friends redan innan du hämtar den nya, plugga i vägguttaget. Det är feromoner som verkar lugnande. Sen börja med att ha den nya katten ensam i ett rum, gränsa gärna av med typ kompostgaller så de kan se varandra men inte röra. Ha minst en kattlåda till, egentligen ska man ha 1 låda per katt plus en extra men jag vet själv att det inte alltid är möjligt att få plats med rent fysiskt. Sen lär de säkert ryka ihop, det ser värre ut för oss än vad det är, så länge ingen ser ut att bli allvarligt skadad, låt dem hållas. Det är så de gör upp rang har jag fått lära mig. Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Klorna klippta på Zelda, check. Blir lite knepigt om jag måste skaffa en kattlåda till, har bara 75 kvm att spela på och i badrummet finns bara plats för en Modkat-låda. Har en vanlig låda liggande så det blir kanske till att plocka fram den.

Zelda har tränat på att vara tillsammans med andra katter och det har gått sådär. Hon har en vapenvila med mina föräldrars norska skogskatt, de gosar inte med varandra precis men de kommer överens utan slagsmål. Min systers katt däremot gick inte alls men det var inte Zeldas fel utan syrrans katt blev vansinnig och attackerade.

Har Feliway liggande så den får jag plugga in.

Förväntar mig inte att detta blir enkelt men jag är taggad och beredd på konfliktlösning.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Känner fyra katter som har ätit/äter grönsaker och alla lider av diabetes, en dog nyligen som följd... Katterna började roffa åt sig vegetarisk mat från folks tallrikar utan att någon lärt dem. De hade ätit torrfoder nästan hela sina liv, om nu tio år kan räknas som liv.

Torrfoder är bästa ingrediensen för en tidig död, speciellt det billiga. Katter ska ha kött-diet

Billigt torrfoder innehåller mycket spannmål som inte alls är bra, sen finns det bra torrfoder som har hög kötthalt som är mycket bättre. Bra torrfoder är även bra för deras tandhygien då katter som bara äter burkmat löper mycket större risk att få tandsjukdomar, massa tandsten och ont i tänderna.
Vi har tre katter, två stycken som vi skaffade i augusti från ett katthem samt en tioåring som behövde ett nytt hem i höstas.
Tioåringen hade bara ätit burkmat och hade så mycket tandsten så veterinären knappt såg tänderna samt tandsjukdom så dom fick dra ut några tänder. Efter det så har hon blivit gladare och keligare.
Som du skriver så ska katter äta kött! Fisk ska dom inte ha och komjölk ska dom inte heller ha.
Hörde nyligen om en katt som gillade potatis vilket gjort att den blev förlamad i bakdelen.
För mycket stärkelse är alltså inte bra!
Våran hankatt är framme direkt när jag öppnar en öl men det får han inte smaka! Han sörplade i sig lite ESB en gång när jag tittade bort så han har bra smak!

Visa signatur

be quiet! Silent Base 601 l Asus ROG strix B450F l Seasonic Focus GX 750W l AMD Ryzen7 5800X3D l Zalman CNPS17X l G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600Mhz 2x16GB CL16 l Gainward RTX 3080 PHOENIX V1 LHR l Kingston A400 240GB M.2 SSD l SSD OCZ ARC 100 240GB | Seagate Barracuda 2000GB l DIY simracing rigg l Oculus Rift l Asus 27" VE278H l