Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Varför drar du upp Rekyl egentligen?

Det enda vapnen som har en rekyl värd att nämna är ju Machineguns.
Allt annat kan du spraya på om du vill sålänge du ADS'ar. Men du behöver aldrig göra det, kör alltid single och behöver sällan tappa mer än två gånger.

Gillar hur du drar upp att "viljan av att vinna är i fokus" när det inte har någonting att göra med det vi diskuterar.

Undrar vart du fått "spelarna är dumma" ifrån. Du verkar onödigt triggad.

Rekylen är relevant för hur svårt ett spel är. Du jämför CoD med Ro2 men det är dumt då rekylerna inte är detsamma ens. Call of duty har nästan ingen rekyl! Tempot är HELT annorlunda. Snabbtryck på G och släng iväg en granat. Du kan improvisera på cod så mycket mer än vad du kan på RO2. Där måste du tänka ut i förväg, innan du gör dina steg. På RO2 begränsar dom antalet vapen, de flesta måste springa runt med bolt action rifles.

Det är du som drog upp det, som argument att spelet var enkelt för att spelarna är dumma. Det finns alltid dumma motståndare i alla spel. Men Ro2 har en högre inlärnigskurva än de flesta MP spel.

Kör du SINGEL på RO2? Ja det är ju bara dumt att bedöma spelet utifrån det.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolflakes:

Rekylen är relevant för hur svårt ett spel är. Du jämför CoD med Ro2 men det är dumt då rekylerna inte är detsamma ens. Call of duty har nästan ingen rekyl! Tempot är HELT annorlunda. Snabbtryck på G och släng iväg en granat. Du kan improvisera på cod så mycket mer än vad du kan på RO2. Där måste du tänka ut i förväg, innan du gör dina steg. På RO2 begränsar dom antalet vapen, de flesta måste springa runt med bolt action rifles.

Det är du som drog upp det, som argument att spelet var enkelt för att spelarna är dumma. Det finns alltid dumma motståndare i alla spel. Men Ro2 har en högre inlärnigskurva än de flesta MP spel.

Kör du SINGEL på RO2? Ja det är ju bara dumt att bedöma spelet utifrån det.

Rekyl har ingenting med detta att göra. Rekylen spelar ingen roll i RO2, och har ingen påverkan på något vapen annat än Machineguns.
Awwwwwww är vapnena begränsade i RO2? Det visste jag inte... trots att jag sprungit runt mer med en boltaction än något annat vapen i över 100h spelat. Bolt action -> Point -> Click -> Enemy down. Precis som alla andra vapen. Ställ in distansen på 300m och du dödar allt oavsett avstånd.

"Seg reaktionsförmåga = dum" -Lolflakes2k17

Singel? )Som i Singleplayer? LUL) Vart fan skrev jag det? Hört talats om firing modes?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Rekyl har ingenting med detta att göra. Rekylen spelar ingen roll i RO2, och har ingen påverkan på något vapen annat än Machineguns.
Awwwwwww är vapnena begränsade i RO2? Det visste jag inte... trots att jag sprungit runt mer med en boltaction än något annat vapen i över 100h spelat. Bolt action -> Point -> Click -> Enemy down. Precis som alla andra vapen. Ställ in distansen på 300m och du dödar allt oavsett avstånd.

"Seg reaktionsförmåga = dum" -Lolflakes2k17

Singel? )Som i Singleplayer? LUL) Vart fan skrev jag det? Hört talats om firing modes?

Klart som fan rekylen spelar roll. Du jämförde spelet med CoD, att man bara kan springa runt planlöst och skjuta. Det kan man inte.

Du får som sagt gärna göra en video där du visar hur du springer runt och äger alla. Alla vänner jag spelat RO2 tycker det är ett annorlunda spel jämfört med de "vanliga" fps som tex. Battlefield.

Ja, no shit att man dör av ett skott?! Det betyder inte att spelet är enkelt bara för det. Man dör själv lika lätt.

Bara för att du har det lika lätt som på andra spel betyder det inte att spelet är likadant som andra fps.

Du kan ju läsa lite recensioner om RO2.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolflakes:

Klart som fan rekylen spelar roll. Du jämförde spelet med CoD, att man bara kan springa runt planlöst och skjuta. Det kan man inte.

Du får som sagt gärna göra en video där du visar hur du springer runt och äger alla. Alla vänner jag spelat RO2 tycker det är ett annorlunda spel jämfört med de "vanliga" fps som tex. Battlefield.

Ja, no shit att man dör av ett skott?! Det betyder inte att spelet är enkelt bara för det. Man dör själv lika lätt.

Bara för att du har det lika lätt som på andra spel betyder det inte att spelet är likadant som andra fps.

Du kan ju läsa lite recensioner om RO2.

Det är just det man kan, oavsett vad du säger.

Klart spelet är annorlunda, ingen har sagt något annat. Men att påstå att man inte alls kan springa runt och kötta är bara fånigt.

Var skrev jag att 1 skott = enkelt?

Har inte skrivit det.

Varför då? XD

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Det är just det man kan, oavsett vad du säger.

Klart spelet är annorlunda, ingen har sagt något annat. Men att påstå att man inte alls kan springa runt och kötta är bara fånigt.

Var skrev jag att 1 skott = enkelt?

Har inte skrivit det.

Varför då? XD

Du antyder att det är enkelt. "Bara springa runt och quickscopa." Jag hävdar att det inte fungera så då spelet fungerar utifrån attack/defend. Om du anfaller är det inte bara att springa rakt fram och "quickscopa". Fienden har övertaget i sina defensiva positioner, och det är det som är syftet med spelet. Attackers har fler waves och måste offra sig för att vinna. Visst, lyckas du komma bakom fiendens linjer med en PPSH så kan du vräcka ner en hel del, men det är ju knappast varje tillfälle man gör det. De stora banorna gör att fienden kan befinna sig på väldigt många ställen, och man vet inte i vilket fönster de sitter. På spel med mindre banor vet man oftast var dom sitter, var man ska kolla. På CS vet man var snipers brukar stå.

Du pratade innan om "reaktionsförmåga" men det är knappast det man behöver mest av i Red Orchestra. I Call of Duty och CS däremot, behöver man bra reaktioner.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolflakes:

Du antyder att det är enkelt. "Bara springa runt och quickscopa." Jag hävdar att det inte fungera så då spelet fungerar utifrån attack/defend. Om du anfaller är det inte bara att springa rakt fram och "quickscopa". Fienden har övertaget i sina defensiva positioner, och det är det som är syftet med spelet. Attackers har fler waves och måste offra sig för att vinna. Visst, lyckas du komma bakom fiendens linjer med en PPSH så kan du vräcka ner en hel del, men det är ju knappast varje tillfälle man gör det. De stora banorna gör att fienden kan befinna sig på väldigt många ställen, och man vet inte i vilket fönster de sitter. På spel med mindre banor vet man oftast var dom sitter, var man ska kolla. På CS vet man var snipers brukar stå.

Du pratade innan om "reaktionsförmåga" men det är knappast det man behöver mest av i Red Orchestra. I Call of Duty och CS däremot, behöver man bra reaktioner.

Det är ju dock väldigt enkelt. Till skillnad från Arma. Det finns liksom ingenting man behöver lära sig.

Klart du behöver reaktioner, mycket av det. Har du snabbare reaktion än fienden så överlever du, du har övertaget. Flera kills = färre som försvarar, glöm inte bort att man spawnar i vågor. Så en kill kan innebära att en kille är borta i upp till 30s från fältet. Döda massor så är fler borta, vilket gör det betydligt lättare för laget att avancera..

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Sopor? Majoriteten av de som spelar är ju lite äldre så deras reaktionsförmåga är väl sirap liksom. Precis som i Day of Infamy / Insurgency.

I bästa fall så når även du "mogen" ålder och kommer att simma i sirap du med

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KeyCat:

I bästa fall så når även du "mogen" ålder och kommer att simma i sirap du med

Så mogen ålder ~35-50?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk

Beta (stängd) igen nästa vecka för oss som har förhandsbokat/varit med i tidigare betatester. Det ser jag verkligen fram emot!

"We here at Tripwire Interactive and Antimatter Games know that many of you are geared up and ready to jump into the next beta wave, so here is the news you’ve been waiting for: Closed Beta Wave 7 starts next Thursday, May 11th. As always, we’ll let everyone know when the servers are open on the day, so stay tuned via email, forums and discussion groups."

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Så mogen ålder ~35-50?

Hoppas du noterade " " tecknen.

Vad som är "mogen" ålder är nog ganska flytande. Det jag syftade på är att generellt så börjar ens olika sinne tackla av sakta men säkert, reaktion, balans (dessa är iofs träningsbara), syn etc.

Åtminstone är det vad jag upplevde när jag passerade typ 40, märkte det på att jag hade aningen sämre balans än tidigare när jag duschade och skulle tvätta ena foten på ett ben och nu 10 år senare är det ännu värre både med balans och syn - LOL.

Garanterat mycket individuellt och det finns säkerligen äldre som gillar FPS typ CS/BF/CoD/etc.men jag är inte en av dem. Spelar numera i stort sett bara ArmA 3 och förhoppningsvis RS2: Vietnam om någon vecka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Det är ju dock väldigt enkelt. Till skillnad från Arma. Det finns liksom ingenting man behöver lära sig.

Klart du behöver reaktioner, mycket av det. Har du snabbare reaktion än fienden så överlever du, du har övertaget. Flera kills = färre som försvarar, glöm inte bort att man spawnar i vågor. Så en kill kan innebära att en kille är borta i upp till 30s från fältet. Döda massor så är fler borta, vilket gör det betydligt lättare för laget att avancera..

Jämfört med ARMA är det "enkelt" ja men jämfört med de vanliga FPS spelen är det svårt och har en hög inlärningskurva.

Jag säger inte att det är onödigt med bra reaktioner, klart det är en fördel. Särskilt i närstrid men det är långt ifrån alltid man behöver det. Intressant att du drar upp ARMA, där om något ett spel som har hög medelålder?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Geeks Gaming

Ska man göra en liten realism skala så är det:

1. Arma
2. Squad
3. RO2
4. Rising Storm 2
5. R6 Siege
6. Battlefield
och så vidare

Tycker dom har tagit bort lite av "realismen" från Rising Storm 2.

Lättast förklarat är att Arma är en milsim. Medans Rising Storm 2 är ett taktiskt spel med realism. Men är fortfarande ett spel. Enkelt att hoppa in och köra en runda på typ 30 min och man behöver inte tänka jätte mycket när man spelar.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

...
Tycker dom har tagit bort lite av "realismen" från Rising Storm 2.
...

:/

Då får man börja lobba för att de skall få tillbaks det igen....jag blir besviken om det är YATS - Yet Another Twitch Shooter - och ser folk skutta runder.

Permalänk
Geeks Gaming

@KeyCat: Alså det är ju fortfarande realism... Men dom har tagit bort cover systemet.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Får veta nästa vecka....

Har kollat lite YT videos och som ett exempel verkar det löljigt enkel att skjuta ner helis med RPG - vill se den IRL som enkelt skjuter ned en heli som kommer flygande 100+ km/h med en RPG.

Förstår att VC måste ha någat att kontra med men ett bättre sätt hade varit att göra helis till ett mindre hot genom att göra deras vapen mindre effektiva. Som uvecklare måste det verkligen vara svårt att hitta rätt balans.

En fråga...går det att stänga av den där +5 Points för kill etc. texten uppe till höger avstängd på realism servrarna? Att inte få bekräftat att du verkligen dödade X (även om den är lite fördröjd) innebär ökat tvivel och mindre sannolikhet att du därmed måste vara lite försiktigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

@KeyCat: Alså det är ju fortfarande realism... Men dom har tagit bort cover systemet.

Var dock kanske överflödigt. Använde det väldigt sällan

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Geeks Gaming

@lolflakes: What? Vi använde de hela tiden.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Det går att ladda hem betan nu Vet inte om det går att lira ännu dock.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

Någon som är sugen på att spela som en Squad?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av ghostfenix:

Någon som är sugen på att spela som en Squad?

Hur krävande är spelet? I RO2 verkar min i7 dator orka upp i strax över 60FPS trots att spelet ser ut som skit (ingen vsync igång)
Köper nog spelet när det släppts tänker inte förhandsboka en produkt av tripwire en gång till

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur krävande är spelet? I RO2 verkar min i7 dator orka upp i strax över 60FPS trots att spelet ser ut som skit (ingen vsync igång)
Köper nog spelet när det släppts tänker inte förhandsboka en produkt av tripwire en gång till

Ja det är väl lite prestandaproblem i nuläget men det bör fixa sig vid släppet. Tripwire säger sig iallafall vara medvetna om det och kommer att åtgärda det innan releasen. I övrigt är spelet riktigt underhållande, lite snabbare tempo än RO men ändå ljusår ifrån COD och BF. Det krävs ju verkligen lagspel och koordination för att man ska ha någon chans att vinna matcherna, vilket ändå får ses som något positivt. Jag har dock upplevt att folk i betan inte alltid använder mic och kör "Rambo"vilket inte direkt förhöjer spelupplevelsen. Bäst är spelet när man spelar tillsammans med folk som kommunicerar och strävar efter att spela som ett lag.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av ghostfenix:

Ja det är väl lite prestandaproblem i nuläget men det bör fixa sig vid släppet. Tripwire säger sig iallafall vara medvetna om det och kommer att åtgärda det innan releasen. I övrigt är spelet riktigt underhållande, lite snabbare tempo än RO men ändå ljusår ifrån COD och BF. Det krävs ju verkligen lagspel och koordination för att man ska ha någon chans att vinna matcherna, vilket ändå får ses som något positivt. Jag har dock upplevt att folk i betan inte alltid använder mic och kör "Rambo"vilket inte direkt förhöjer spelupplevelsen. Bäst är spelet när man spelar tillsammans med folk som kommunicerar och strävar efter att spela som ett lag.

Okej avvaktar nog ändå efter att jag installerade RO2 igen så fick jag tillbaka suget på det. Har så jag klarar mig. Såg föresten att det är 75% rea på det via humble bundle så 4,5 euro https://www.humblebundle.com/store/red-orchestra-2-heroes-of-...

Vad har du för hårdvara och vad får du för prestanda?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Testade precis helgens Beta 11 och jag har konstant 60 FPS (V-Sync ON) så för mig är det fn inga problem med prestanda.

Däremot har jag problem att connecta till Steam...någon med samma problem eller problem i min ände?

Spec: 6700K @ 4.7 GHz - 980 GTX - 16 GB RAM @ 3200 MHz på Windows 7.

Permalänk
Medlem

Free weekend på Steam den här helgen för att fira release 30 maj. Så ni som är tveksamma kan passa på att testa nu.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Okej avvaktar nog ändå efter att jag installerade RO2 igen så fick jag tillbaka suget på det. Har så jag klarar mig. Såg föresten att det är 75% rea på det via humble bundle så 4,5 euro https://www.humblebundle.com/store/red-orchestra-2-heroes-of-...

Vad har du för hårdvara och vad får du för prestanda?

Öppen beta nu som är tillgänglig för alla. Testa vettja!
http://store.steampowered.com/app/418460/Rising_Storm_2_Vietn...

Jag sitter med ett GTX 1070 + en i5:a, kör allt på Ultra och snittar 100+ fps. Jag upplever att Tripwire har optimerat spelet bättre nu efter den stängda betan.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av ghostfenix:

Öppen beta nu som är tillgänglig för alla. Testa vettja!
http://store.steampowered.com/app/418460/Rising_Storm_2_Vietn...

Jag sitter med ett GTX 1070 + en i5:a, kör allt på Ultra och snittar 100+ fps. Jag upplever att Tripwire har optimerat spelet bättre nu efter den stängda betan.

Jag körde endel igår och nu på förmiddagen kändes som ett spel jag nog kommer uppskatta. (Min dator verkade ligga på strax över 60FPS i ultra och 1920x1080.) Däremot vet jag inte om pingläsaren stämmer. Spelade på en server där jag hade typ 260 och det var inga problem att träffa fienderna kändes som när man har normal pingtid.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag gillar spelet!

Har ett problem med ljudet bara. När jag spelar med hörlurar så kommer voice chatten från högtalarna och inte hörlurarna. Hur kommer det sig? Den är inställd på hörlurar i datorinställningarna!

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Jag gillar spelet!

Har ett problem med ljudet bara. När jag spelar med hörlurar så kommer voice chatten från högtalarna och inte hörlurarna. Hur kommer det sig? Den är inställd på hörlurar i datorinställningarna!

Nu är ju betan visserligen slut men den slutgiltiga produkten släpps den 30/5...inte jättelångt kvar . Om du fortfarande har problem sen så kika under ljudinställningarna i spelet eller i Steam.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

In med er och spela. Jag är just nu inne på sweclockers TS om någon vill köra. (samma namn i ts)

Fått endel teamkills nu pga att Vietnameser och USA har några gubbar som ser i princip likadana ut med någon fiskarmössa...

Edit Starta om spelet när man ändrar grafik känns ju inte direkt modernt men kan leva med det. Bör jag köra med "hardware physics" på eller av? Spelas "huvud pc" i min signatur. Är det Nvidia Physix det är frågan om?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag är lite missnöjd med att man inte kan spela musik i helikoptern, struntar i om det är realistiskt eller ej med tanke på hur mycket ljud rotorbladen måste producera. Det var en av mina favoritminnen från gamla goa BF: Vietnam. :D.

Annars är spelet helt fantastiskt. I den första riktiga rundan jag spelade så flög jag in som passagerare i transporthelikoptern tillsammans med en full grupp. Vi landade i någon liten glänta för att sedan försiktigt röra oss mot en liten by som vi skulle ta över. Mellan byn och landingsplatsen blev vi dock överrumplade av ett gäng vietnameser som gömde sig i buskagen, och i slutändan var det bara jag som lyckades ta mig ut levandes. Riktigt bra ljudeffekter kombinerat med det faktum att fiender faktiskt kan gömma sig i terräng utan att lysa upp ala Battlefield när någon spammar spot-funktionen gör underverk med inlevelsen i spelet.

På en annan karta kröp jag och en polare bara några meter från en plats som markerats för artilleri, och efter den upplevelsen förstår jag varför folk skojar om PTSD när det gäller det här spelet. Det skapar en riktigt stark närvarokänsla som ibland nästan kan bli lite obehaglig. Ljudet som produceras genom mina Audio Technica M50x är enligt mig i klass med Battlefield 1, kanske vassare. Kanske att BF1 har lite bättre positions-ljud, men RS2's ljud är väldigt realistiskt och närgånget på ett helt annat vis.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1700 @ 3.8GHz | Kylning: Noctua NH-D15 | Nätagg: EVGA SuperNOVA G2 850 W | Grafikkort: Sapphire RX Vega 64 Nitro+ | RAM: GSkill Ripjaws V @ 3600 MHz 16GB | Moderkort: Asus Crosshair VI Hero | OS: Win 10 | SSD: OCZ 960GB - Sandisk Ultra Plus 256 GB - Crucial BX100 500GB | Case: Phanteks Enthoo Evolv ATX