SNES Mini - Super Nintendo Classic Edition släpps 29 september!

Permalänk
Medlem
Skrivet av [!]:

Min Snes mini ligger hos Webbis Solna om nån vill ta den istället. Skicka PM.

Är det fler som vill ha så skicka ett PM till mig också då jag har två liggandes på webhallen i Solna som någon kan få.

Permalänk
Medlem

Godkänt av sambons odjur.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunray:

Jag har en SD2SNES men den klarar inte av de två spelen.

Kan rekommendera en sådan här om du vill spela på CRT http://www.rgb-pi.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Ja, det är surt hur priserna är. Kollade runt lite på forum i Nordamerika och andra länder igår och problem m tillgång verkar finnas där också. Skillnaden är att många är irriterade för att de hos många återförsäljare får betala motsv runt 800-900 kr och tänker låta bli att hämta ut dem eftersom de "ska kosta runt 650 kr". Viss skillnad mot här...

Kollade igen m Bergsala igår om hur vi kan ha så höga priser just i Sverige och fick förklaringen att de inte visste, men att "vi har hög elektronikskatt och moms i Sverige" så det kan spela in.
Jojo...1400-1600 kr pga "hög elektronikskatt"?

Jag fick leverans t Media Markt-butiken redan 26/9 men de släpper inte förrän idag, men 1560 pix är sjukt...men men, lär hämta ut den iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Riktigt trist att det blivit så mycket negativitet runt båda NES mini och SNES mini. Nintendo kunde ha pumpat ut mycket högre
volymer och troligen ändå sålt slut. Allt pekar visserligen på rejäl påökning av bägge längre fram men hade varit en bra känsla om dessa synts överallt ute i handeln radan vid release. Tänk vad härligt om man bara kunde åka till närmaste varuhus och plocka en från hyllan eller se torn av dessa i leksaksaffärer (till ett vettigt pris). Istället för att flänga runt på internet och jaga små 2 minuters fönster när förbokningar är öppna.

Att Bergsala här på hemmaplan tog beslutet att utnyttja sitt importmonopol och scalpa SNES mini till oss är förkastligt och förstärker besvikelsen runt hantering av släppet.

Permalänk
Skrivet av Sunray:

Jag har en SD2SNES men den klarar inte av de två spelen.

Fo shiz? Sjukt bra att veta!
Är det China version eller legit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Om man kollar på Tradera med avslutade auktioner så ser man att de inte säljer. De som har fått minst ett bud har sålt för mindre än vad de kostar i svenska butiker.
https://www.tradera.com/search?categoryId=301506&sortBy=MostB...

Tradera är visserligen inte blocket men har svårt att de säljer för så mycket mer på blocket.

Dom flesta av dom auktionera med dom låga priser är aktioner som inte har fått gå till avslut eftersom Tradera har tagit bort dom.

Permalänk
Medlem

Håller fullständigt med här.
Inte en chans att jag betalar 1599 SEK för listpris verkar vara 79.95 euro ner i Europa.

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Hade tydligen beställt en från CDON för länge sen och det hade jag glömt bort. Den skickades till mig, men kommer nog att bli en retur av den. Kan iofs försöka sälja den för 1490:- som jag gav för den, kanske är enklare än att göra en retur..

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paco Maco:

Spelar ingen roll ingen av dem klarar superfx eller sa1 spel än.

Funderar du på en sd2snes köp en legit så får du support från krikzz om nått strular.

Permalänk
Medlem

Paketet från Inet = "Beräknad ankomsttid:2017-09-29 18:00"
Paketet från Elgigafjanten hade de skickat till Malmö av misstag haha
Tur att man dubbelbokade

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paco Maco:

Det spelar nog ingen större roll. Hårdvaran klarar helt enkelt inte av att emulera vissa chip, FPGA'n är för klen. Även om någon kines-version av hårdvaran skulle använda en bättre enhet, så kommer stödet inte tas fram. Det krävs en uppdaterad "officiell" version, SD2SNES 2.0, typ. Men innan man har klämt ut allt som går att krama ur hårdvaran som faktiskt finns, tror jag inte man kommer "uppdatera".

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Fick precis detta i mailen från Webhallen.

Skrivet av Bäste Webhallenkund, Tidigare denna vecka mottog du ett mail med information om att du är en av de lyckligt lottade som kommer att motta en SNES mini classic till releasedagen. Vi måste tyvärr meddela att på grund av ett tekniskt fel så skickades denna information ut till fler kunder än vi kunde täcka under den första leveransen. Du är tyvärr en utav dessa vilket gör att du inte kommer att få en på relasedagen som planerat. Detta fel kommer dock inte påverka din köplats och du är fortfarande planerad att få en SNES till nästa leverans som vi mottar, vilket är inom kort. Med Vänliga Hälsningar, Webhallen:

Jäkla tur att jag inte avbokade ordern jag hade hos NetOnNet för 3 dagar sen. Fick paketet från NetOnNet igår. Ska tabort ordern helt från Webhallen nu.

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Skrivet av Thex:

Jag var några timmar efter dig med 12:20, tydligen räckte det. Känns som att Webhallen måste fått in ganska få till releasen med tanke på att folk här i tråden beställde från Elgiganten för ca en månad sen och får sitt idag. Inet fick väl iof inte heller särskilt många verkar det som.

Jag försökte boka ca kl 9.00 när Webhallen släppte t förbokning. Gick ej. Kollade igen kl 13, då var det fullbokat. De verkar ha fått enormt få ex, märkligt nog.
De som varit mest pålitliga m bokning o leverans m NES & SNES upplever jag som Media Markt. Det ska gå att boka där nu tom, som det så ut igår kväll. Kan hända d var nåt tillfälligt, men de hade ett konstant flöde varje vecka in när det gällde NES, och vad jag hörde idag när jag hämtade var att de får in flera ggr/veckan framöver.

Sen är det ju folk som avbokar här å där och då kan man få tag på en, men det är ju ett heltidslotteri.
En skam är att se flera butiker, bl.a Retrospelsbutiken, Max Gaming etc som tar 1995 och har i lager (påstår de).

Bergsala erkänner ju helt klart inte att de scalpat oss från början.

Visa signatur

Fractal Design North TX, AMD Ryzen 7800X3D 4,2ghz 104MB, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, ASUS Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming, Kingston Fury Renegade M.2 2TB, Kingston Fury Beast 32GB DDR5, LianLi Galahad liquid cooler, BeQuiet RGB fan, Q-Pad MK 95 tangentbord, Q-Pad mus, Acer 27' skärm.

Permalänk
Skrivet av Kenta42:

Med alla enheter som folk här kommer att skicka tillbaka måste det ju gå att kunna köpa en enhet i butik. Säljer de verkligen på blocket för 2k+??

Ja, tyvärr, och i vissa butiker f 1995 nu också, så tyvärr tror jag det blir repeat på NES-hysterin...tills vi ser om den utlovade "ökade produktionen" fr Nintendo stämmer el ej. Det kom ju lite plötsligt att de la ned NES-produktionen. Man vet inte hur de tänker.

Visa signatur

Fractal Design North TX, AMD Ryzen 7800X3D 4,2ghz 104MB, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming, ASUS Geforce RTX 4080 Super 16GB TUF Gaming, Kingston Fury Renegade M.2 2TB, Kingston Fury Beast 32GB DDR5, LianLi Galahad liquid cooler, BeQuiet RGB fan, Q-Pad MK 95 tangentbord, Q-Pad mus, Acer 27' skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EquinoXXX:

Jag försökte boka ca kl 9.00 när Webhallen släppte t förbokning. Gick ej. Kollade igen kl 13, då var det fullbokat. De verkar ha fått enormt få ex, märkligt nog.
De som varit mest pålitliga m bokning o leverans m NES & SNES upplever jag som Media Markt. Det ska gå att boka där nu tom, som det så ut igår kväll. Kan hända d var nåt tillfälligt, men de hade ett konstant flöde varje vecka in när det gällde NES, och vad jag hörde idag när jag hämtade var att de får in flera ggr/veckan framöver.

Sen är det ju folk som avbokar här å där och då kan man få tag på en, men det är ju ett heltidslotteri.
En skam är att se flera butiker, bl.a Retrospelsbutiken, Max Gaming etc som tar 1995 och har i lager (påstår de).

Bergsala erkänner ju helt klart inte att de scalpat oss från början.

27 juni 2017 08:35 fick jag mitt mail att de mottagit min bokning. Så dom släppte non redan vid 08:30

Jag avbokade dock min förra veckan.

Permalänk
Skrivet av EquinoXXX:

Kollade igen m Bergsala igår om hur vi kan ha så höga priser just i Sverige och fick förklaringen att de inte visste, men att "vi har hög elektronikskatt och moms i Sverige" så det kan spela in.
Jojo...1400-1600 kr pga "hög elektronikskatt"?

Elektronikskatten är 8 kr per kg på vitvaror och 120 kr per kg på övrig elektronik, moms om 25% tillkommer. Taket är 320 kr plus moms, alltså 400 kr för slutkonsument. Låt oss säga att skatten är uträknad på produkten inklusive dess originalkartong som väger ca 900 gram. 0,9 x 120 x 1,25 = 135 kr.

Men skit i det för en stund. Titta på NES Classics rekommenderade pris i USA: $59,99. Svenskt pris: 799 kr, en sifferökning på 13,333333...
SNES Classic rekommenderat pris i USA: $79,99. Multiplicera det med 13,333333... så blir produkten 1066,53330667 osv. Alltså 1067 kr avrundat uppåt, lägger man sedan på elektronikskatten så blir summan 1201 kr.

Priset har alltså kryddats med 300 - 400 kr om man bortser från förändringar i växelkursen. Dyrt, ja, men inte dubbelt så dyrt, utan ett påslag på ungefär 33% som ingen kan eller vill förklara. Att Bergsala skulle skulle ha ett högre inköpspris på denna produkt relativt till andra produkter tror jag inte på. Säkerligen vill de, precis som alla andra, få tag i så många de bara kan tack vare produktens popularitet. (Som tyvärr har minskat i landet p.g.a. denna prisökning.)

Skrivet av EquinoXXX:

Ja, tyvärr, och i vissa butiker f 1995 nu också, så tyvärr tror jag det blir repeat på NES-hysterin...tills vi ser om den utlovade "ökade produktionen" fr Nintendo stämmer el ej. Det kom ju lite plötsligt att de la ned NES-produktionen. Man vet inte hur de tänker.

De ville väl börja sälja SNES Classic istället, hårdvarumässigt är det samma produkt med ett annorlunda skal.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

Och där kom min ifrån Inet! Den är så otroligt söt!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Har kollat nu och min 8bitdo NES Mini Receiver och en 8bitdo NES30 Pro BT Gamepad fungerar utan minsta problem på SNES Classic Edition

Visa signatur

Spelburken: https://valid.x86.fr/q4jhbt

Livet är inte de dagar som har gått utan de dagar man minns.

Permalänk
Medlem

De finns kvar på Kjell. Beställde en tidigare idag!

Permalänk
Medlem

Fick bekräftelse om att den fanns att hämta hos Webhallen så blir till att dra dit nu.

Synd att Inet ska vara lika sena med bokning för hämtning som förra classicen trots att jag var extremt snabb, då jag har längre att åka samt dyrare på Webhallen men men..

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Har en bokning över på webhallen liljeholmen, PM så är den din. tagen av @metalhest

Permalänk

Verkar vara ganska svalt intresse på Tradera. Såg maskiner gå för allt mellan 1075:- till 1499:- Skadar inte att kika där ifall någon fortfarande inte fått tag på ett ex. Lär ju bli ännu billigare när fler maskiner levereras.

Permalänk
Medlem

Webhallen misslyckades med att leverera men lyckades norpa en från komplett nu. Kommer först den 20:e oktober dock, men är till syrran så hon får vänta. Mitt ex från netonnet ligger på Ica och väntar.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr.freeman:

Verkar vara ganska svalt intresse på Tradera. Såg maskiner gå för allt mellan 1075:- till 1499:- Skadar inte att kika där ifall någon fortfarande inte fått tag på ett ex. Lär ju bli ännu billigare när fler maskiner levereras.

Säker att det är auktioner som har gått till avslut?

Såg att Tradera tog aktioner i veckan, troligtvis då dom inte tycker att man får sälja dom innan 29/9?

Permalänk
Medlem

Har fått mina nu

( https://imgur.com/yhSmqjp )så bara invänta kvällen så man kan börja spela

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk

110a"]
Säker att det är auktioner som har gått till avslut?

Såg att Tradera tog aktioner i veckan, troligtvis då dom inte tycker att man får sälja dom innan 29/9?
[/quote]

Om man söker på avslutade auktioner så får man fram slutpriser. Notera att många som satt höga priser inte ens fått bud. Kan ju såklart vara lite missvisande info ifall annonser blivit borttagna av Tradera och hamnat i "statistiken" men notera att flera konsoler gått för under 1500:- med flertalet bud.

Klickar man på dessa så hamnar man dock inte på annonsen som man brukar göra. Så det kan ju vara precis som du säger att annonserna blivit borttagna i förtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr.freeman:

Om man söker på avslutade auktioner så får man fram slutpriser. Notera att många som satt höga priser inte ens fått bud. Kan ju såklart vara lite missvisande info ifall annonser blivit borttagna av Tradera och hamnat i "statistiken" men notera att flera konsoler gått för under 1500:- med flertalet bud.

Klickar man på dessa så hamnar man dock inte på annonsen som man brukar göra. Så det kan ju vara precis som du säger att annonserna blivit borttagna i förtid.

Prova att söka i appen ( i alla fall på Android ) så får du upp ett medlande att annonsen är borttagen av Tradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Har fått mina nu https://imgur.com/yhSmqjp ( https://imgur.com/yhSmqjp )så bara invänta kvällen så man kan börja spela

Oj, har du så många händer? Eller ska du leka på Tradera?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Oj, har du så många händer? Eller ska du leka på Tradera?

De flesta går som presenter men sitter och funderar på att lämna tillbaka 1-2st eller sälja för samma pris som man gav för dem.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Min blev skickad idag från tyska Amazon. Leverans på tisdag enligt prognos nu. 1006 kr drogs på kortet, Mina Webhallen, Media Markt och Inet bokningar avbokas.