Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Några till av mina Oysterband-favs

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem

Varje nu och då så kollar jag in batterister som besitter skicklighet, häromdagen dagen snubblade jag in på en tio år gammal video på en österrikisk snubbe som uppenbarligen har George Kollios (Nile) som förebild. Vi snackar om absuluta eliten när det handlar om dödsmetall inklusive avarter. Den här har typ 2,2 miljoner visningar på YT, så jag verkar inte vara ensam om att se att David Diepold har skills.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av Näbbdjuret:

Varje nu och då så kollar jag in batterister som besitter skicklighet, häromdagen dagen snubblade jag in på en tio år gammal video på en österrikisk snubbe som uppenbarligen har George Kollios (Nile) som förebild. Vi snackar om absuluta eliten när det handlar om dödsmetall inklusive avarter. Den här har typ 2,2 miljoner visningar på YT, så jag verkar inte vara ensam om att se att David Diepold har skills.
https://www.youtube.com/watch?v=eS8gwlb7tqk

Kollade typ 1 min och tänkte typ "WTF" Imponerande minst sagt. Dock är det väl lite också som vissa kommentarer säger att det är svårare att spela "rätt" om det går långsammare då man måste vara mycket mer precis än om det går jättesnabbt så att säga. Som en kommentar sa "The slower the music is the more precise you have to be. When you're playing really fast, it provides a lot more room for error because the notes happen in such quick succession that the observer is less likely to notice when a note is slightly off. When there are less notes, you had better be right on with your timing or else it will be very noticeable." Menmen oavsett är jag sjukt imponerad!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 3700x MB: Gigabyte B550M-DS3H
GPU: Gigabyte RTX 3060 12GB
RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR4 3200 MHz
Monitor: AOC G2490vxa 144 Hz
Headphones: JBL Tune 510BT

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

https://www.youtube.com/watch?v=eS8gwlb7tqk

Ja, jag tittar också lite då och då på trummisar och andra (metal) musiker som är sjukt tekniskt skickliga (David Diepold är en av dom). Alex Rudinger, Hannes Grossmann och Sebastian Lanser är ju sjukt bra också.

Permalänk
Rekordmedlem

Det blev lite ny lugn tyskrock för att hålla mig vaken i natt.
Mono inc med Dein Anker.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ghost Earns First No. 1 Album on Billboard 200 With ‘Skeletá’
It's the first hard rock album to be No. 1 in more than four years.
https://www.billboard.com/music/chart-beat/ghost-skeleta-firs...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿

Permalänk
Medlem

Är lite blandat för min del.

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb

Permalänk
Permalänk
Rekordmedlem

Är det inte dags att ösa på lite ? Beast in black med spelmusik passar väl bra för det så Enter The Behelit !

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.