Samsung S7 Edge låter som brandalarm

Permalänk
Medlem

Samsung S7 Edge låter som brandalarm

Satt och pratade med min sambo medans min telefon bara började repetitivt tjuta som ett brandlarm, det var inget vanligt larm eller något liknande utan lät VÄLDIGT högt och ljust som ett brandlarm. Ingenting syntes speciellt på telefonen och jag kunde göra vad som på den som vanligt.. Någon som har någon koll på vad det skulle kunna vara för problem? Jag är den enda ägaren av telefonen och har köpt den på webhallen.

Jag sökte lite på ämnet men inte riktigt kommit fram till något vettigt.. Hittade denna tråden:
https://www.reddit.com/r/samsung/comments/5h6yvw/my_s7_just_w...

Men jag har ingen sådan app installerad på min telefon??

Vore tacksamt om någon har någon aning vad jag kan göra för att det inte ska hända igen!

Tack på förhand!

Permalänk

@Vicc3:

Någon app som ligger I bakgrunden med larmfunktion?

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

Det här hände faktiskt igår för min sambo när vi åkte bil. Hon hade evernote uppe som hon stängde av på en one plus 3T och då slutade det.

Permalänk
Medlem

@Lordkiller:
Ingen som jag känner till... Har haft telefonen i snart 1 år utan att det hänt nångång, inte installerat något speciellt heller på senaste tiden.. Hade bara "startsidan" eller skrivbordet uppe på telefonen och inget mera.

Permalänk
Medlem

@Relive: Ah konstigt, verkar vara ändå en del som detta har hänt för men ingen verkar ha ett jättebra svar på varför. Jag har inte Evernote så jag har ingen aning om vad det kan vara för problem.. :/ Men ja allt som kan hjälpa att felsöka så

Permalänk
Avstängd

@Vicc3: hade nog prövat med en återställning

Permalänk
Medlem

Det är nån app som säkerligen är orsaken, du får gå igenom de som du misstänker.
Börja med Väder appar som varnar, email prioriteringar, nån typ av app som har amber alert varning.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

@XPerion: Jo den började tjuta nu för andra gången idag precis, jag har börjat avinstallera appar men det verkar inte fungera.. Startade om den och den började efter 1 min igen..
Efter tredje rebooten så hann den knappt ens ladda in startsidan innan den började tjuta en gång till...

Den tjuter i takt om 8 och den loopade 3 likadana signaler på varandra så den nästan tjöt konstant ett tag...

Är väl kanske bara att återställa hela telefonen som @alle22 säger

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vicc3:

@XPerion: Jo den började tjuta nu för andra gången idag precis, jag har börjat avinstallera appar men det verkar inte fungera.. Startade om den och den började efter 1 min igen..
Efter tredje rebooten så hann den knappt ens ladda in startsidan innan den började tjuta en gång till...

Den tjuter i takt om 8 och den loopade 3 likadana signaler på varandra så den nästan tjöt konstant ett tag...

Är väl kanske bara att återställa hela telefonen som @alle22 säger

Låter det så här?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

@XPerion: Nej inte så, det låter verkligen som ett larm..
https://www.youtube.com/watch?v=wyFkX-_Fy7I&feature=youtu.be
Här är min telefon, har bara startsidan uppe, det här var tredje gången som jag startade om telefonen och det startade nästan direkt.. Det låter nästan lika högt som ett riktigt brandlarm, denna gången var dock ljudet lite lägre än de andra 2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vicc3:

@XPerion: Nej inte så, det låter verkligen som ett larm..
https://www.youtube.com/watch?v=wyFkX-_Fy7I&feature=youtu.be
Här är min telefon, har bara startsidan uppe, det här var tredje gången som jag startade om telefonen och det startade nästan direkt.. Det låter nästan lika högt som ett riktigt brandlarm, denna gången var dock ljudet lite lägre än de andra 2!

Har du Reddit Bacon Reader installerad? För den appen kan orsaka sånt ljud. Annars vet jag inte mer om vad kan orsaka det missljudet.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

@XPerion: Inte som jag vet, jag har ju reddit men ska kika vidare och se om jag hittar något med reddit... Annars återställer jag nog telefonen! Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

har du stängt av alla bakgrundsappar?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

@Haptic: Hann knappt ens starta telefonen innan den satte igång, men har just nu ingen task killer, däremot ingen app som gjorde sig känd tillsammans med ljudet... vet inte riktigt i vilken ordning jag ska felsöka då!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Skumt. I reddittråden syftar man på att det lutar åt Verizon's "fel"

Vad har du för mjukvara installerad? Region specifikt.
Jag och många andra har ju S7 och haft utan problem..

Permalänk
Medlem

@tcntad: A jo det är skitkonstigt.. Jag har inte laddar ner något annat än reddits vanliga app via play.. Jag vet inte riktigt vad du menar med regionspecifik men om det är något det borde vara fel på så är det väl någon app som uppdaterats. Jag har varken laddat ner eller gjort några större förändringar på telefonen sen jag köpte den. Och är det någon app som ändrat sig så borde det nog vara fler än mig som haft det problemet.. Ingen aning faktiskt.. men startade telefonen idag och inte haft några missöden än så länge.. Får väl se vad som händer.. Tack för hjälpen iallafall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vicc3:

@tcntad: A jo det är skitkonstigt.. Jag har inte laddar ner något annat än reddits vanliga app via play.. Jag vet inte riktigt vad du menar med regionspecifik men om det är något det borde vara fel på så är det väl någon app som uppdaterats. Jag har varken laddat ner eller gjort några större förändringar på telefonen sen jag köpte den. Och är det någon app som ändrat sig så borde det nog vara fler än mig som haft det problemet.. Ingen aning faktiskt.. men startade telefonen idag och inte haft några missöden än så länge.. Får väl se vad som händer.. Tack för hjälpen iallafall

En arbetskollega hade samma problem , jag trodde han skrev sms konstant
Han stängde av NFC så sluta det , han läste nån stans att om man har bankkortet nära typ i ett plånboksfodral eller på baksidan av mobilen så kan det reagera.
Då vill NFC koppla ihop med kortet , låter jäkligt långsökt men prova att stänga av NFC.
Lycka till / Mangge

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Vicc3:

@tcntad: A jo det är skitkonstigt.. Jag har inte laddar ner något annat än reddits vanliga app via play.. Jag vet inte riktigt vad du menar med regionspecifik men om det är något det borde vara fel på så är det väl någon app som uppdaterats. Jag har varken laddat ner eller gjort några större förändringar på telefonen sen jag köpte den. Och är det någon app som ändrat sig så borde det nog vara fler än mig som haft det problemet.. Ingen aning faktiskt.. men startade telefonen idag och inte haft några missöden än så länge.. Får väl se vad som händer.. Tack för hjälpen iallafall

Googlar man runt hittar man mycket från USA och operatören Verizon. Har aldrig sett nåt här i Sverige. Det kan vara något specifikt som inte norden har än, exempelvis "Amber alerts"

NFC skulle kunna vara nåt också som ovan nämnde. Men det bör inte låta som rökdeckare..

Permalänk
Medlem

@Mangee75: Jo kanske är någon interaktion med NFC och det nya "under 200 kr köp" som alla nya bankkort har men ja om det händer igen ska jag prova stänga av NFC! Haft på telefonen 2 dagar nu utan problem men ja.. Tack!

Permalänk
Medlem

@tcntad: Nej precis, Amber alerts lät helt annorlunda än vad detta gjorde, mycket värre på detta ljud som sagt rökdeckare...

Permalänk
Medlem

wtf, nu pep min telefon också... One plus 3, hade Handcent sms bla uppe men var när jag stängde av Handcent som de slutade pipa.