Följ Black Week på SweClockers

Bästa sättet att köra torrents via vpn (enbart torrents)

Permalänk

Bästa sättet att köra torrents via vpn (enbart torrents)

Hej,

Är det vm som gäller för detta? Eller finns det enklare sätt?

Tack

Permalänk
Medlem

Enklast är väl att köra proxy direkt i torrent-klienten. Finns bland inställningarna o så fyller man i en massa information som behövs

Permalänk

@eucalyptus: Jo men då kan jag väl inte använda min ovpn config, eller?

Permalänk
Medlem

Testar först att bumpa och låna denna tråden lite istället för att skapa en ny, får vi se om jag får några bra svar.

Skaffade mullvad igår och enligt deras hemsida och guide för torrenting så ska man konfigurera klienten med deras socks5 proxy. Är detta verkligen nödvändigt när man kör vpn klienten? Vad ger det för fördelar att använda båda? Det står även att man ska avaktivera bl.a DHT, och PeX, någon som vet varför man ska göra det? Har inte märkt något än men det kan väl göra så vissa torrents inte funkar?

https://mullvad.net/sv/guides/bittorrent/

Visa signatur

Chassi: Mission SG GGX 2.0 - PSU: Corsair RM650x - GPU: Palit Geforce GTX1060 6GB Dual - Moderkort: Aorus by Gigabyte Z370 Gaming K3 - CPU: Intel Core i5 8600K@4.5ghz - Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO - TIM: Thermal Grizzly Kryonaut - RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB (16GB) 3000mhz cl15 - Hårddiskar: KFA2 GAMER SSD L 240GB S11 + Toshiba P300 3TB 7200rpm 64mb cache

Permalänk

@Flowjah:

Det är för att du av någon anledning inte vill att din torrent-klient forsätta seeda/leecha med din riktiga ip om VPN-anslutningen går ner.