Permalänk
Medlem

@flightsim18: Cryorig är inte långt ifrån Noctua.
Riktigt fina grejer

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K Kylare: MSI Core Frozr L Moderkort: MSI Z170A Gaming M5 Grafikkort: MSI GeForce GTX 1080TI Minne: Corsair Vengeance 32GB (4x8GB) OS disk: Samsung 960 Pro M.2 512GB SSD Chassi: NZXT H440W Silent Ultra Nätdel: EVGA Supernova G2 750w Lagringsdisk: Western Digital Black 2TB Ljud: Sound Blaster Z OS: Windows 10 Pro

Permalänk

@jOnÄTÄn: ja jo, men som jag sa så kan man köra datorn i princip passivt med en sådan klump ^^

jag värderar passiv drift väldigt t.ex då jag har en en mikrofon som plockar upp ljud lätt. när man spelar musik så vill man ha så lite bakgrunds ljud som det bara går.

absolut klarar många sig på en mindre kylare, jag hade klarat mig på en stock kylare, men det är just det, knäpp tyst, inte ens en mekanisk disk ska surra

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk

Kan du inte bara säga till Webhallen att du monterar kylaren själv, så är alla problem lösta?

Noctua NH-U14s ligger precis under ett kilo annars, och ligger bara några grader över D15. Skulle dock inte vilja sätta moderkotets liv i postnord's händer med den heller.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem
Skrivet av hipstergamer:

Kan du inte bara säga till Webhallen att du monterar kylaren själv, så är alla problem lösta?

Noctua NH-U14s ligger precis under ett kilo annars, och ligger bara några grader över D15. Skulle dock inte vilja sätta moderkotets liv i postnord's händer med den heller.

Har beställt nu så hoppas det blir bra med Cryorigen.

Nej, ang leverans så valde jag att hämta själv på Webhallen Bergshamra där dom monterar allt. Postnord har jag tappat allt förtroende för - oavsett kylare. Minns när jag hämtade ut min Canon DSLR skickad från Cyberphoto. Det var ett gigantiskt hål rakt igenom kartongen. Klåpare...

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk

jag monterade en Noctua D15 förra veckan, instruktionerna är busenkla och idiotsäkra, kan du hantera en stjärnskruvmejsel då kan du montera den kylaren.

tråktigt att välja en sämre kylare pga detta

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cordinator:

jag monterade en Noctua D15 förra veckan, instruktionerna är busenkla och idiotsäkra, kan du hantera en stjärnskruvmejsel då kan du montera den kylaren.

tråktigt att välja en sämre kylare pga detta

Jo, fast jag tänker också nu så här i efterhand att det kanske kan vara skönt med vetskapen om att man kan flytta datorn utan att behöva tänka alltför mycket på kylaren. Sen vet jag inte hur det är med Webhallens garanti om man petar dit en kylare i efterhand som dom inte godkänt i sin config. Argumenten var dels risken vid leverans men även om dom behöver ta in datorn för eventuella fel under garantitiden. Då vill dom inte hantera den med så stor kylare.

Men sedan när garantin gått ut så kan man ju blåsa på kanske! Då har jag nog även hunnit avgöra om det behövs eller inte!

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz