Artefakter i olika färger med nytt KFA2 1080 ti exoc

Permalänk

Artefakter i olika färger med nytt KFA2 1080 ti exoc

Köpte nyligen ett nytt grafikkort från netonnet, igår så surfade jag mest på datorn och det funkade fint. Idag när jag belastade grafikkortet med att spela BF4 märkte jag att skärmen började visa massa olika färger. Stängde då av spelet men problemet kvarstod.
Nu har jag testat 2 olika skärmar och med olika kablar, har även provat uppdateringsfrekvenserna 144,120 och 60hz. Har även testat olika upplösningar men problemet kvarstår. Finns det något mer jag kan testa så jag kan utesluta allt annat innan jag reklamerar grafikkortet?

Operativsystem: Microsoft Windows 10 nyinstallerat
Processor: i7 Ivy Bridge
Processorkylare: Phanteks PH-TC14PE Blå
Moderkort: MSI z77a-GD65
Minne: 8 GB ram från hyperX(?)
Grafikkort: KFA2 Geforce GTX1080Ti EX OC 11GB
Hårddisk: 2 SSDer från crucial
Nätaggregat: 1000w evga supernova
Övrig kylning: 140mm från noctua är monterade i ett R6
Skärm: acer xf270hua

Exempelbilder
Ljus bakgrund
Mörk bakgrund

GPU temps i idle:
GPU temps idle (ca 50 grader)
Antar att det är okej temperaturer med tanke på att fläkten stänger av vid idle.

Permalänk
Medlem

@Yellowcandy: Är det factory OC eller har du OC själv?

Testa annars DDU och hämta hem nya drivers.

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk

@Arcec: Det är factory OC, kan prova DDU och ladda ner drivers igen men antog att det inte behövdes vid ny installation av windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yellowcandy:

@Arcec: Det är factory OC, kan prova DDU och ladda ner drivers igen men antog att det inte behövdes vid ny installation av windows

Du kan även testa äldre rivrutiner än dom du använder nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Du kan även testa äldre rivrutiner än dom du använder nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Testat 4 olika versioner av drivrutiner som stödjer 1080 ti men får samma resultat. Men problemet dyker inte upp när jag kör utan drivrutiner, men då visar msi afterburner o gpu z 4gb vram, 130 mhz clockspeed o 401 vramspeed. Antar att det har något o göra med hårdvarurelaterat då.
Tack för hjälpen men jag får låta netonnets tekniker avgöra det