Permalänk
Medlem

MSI rent generellt

Hallå panelen.

Jag har nästan alltid kört ASUS för det känns som ett kvalitativt märke. Hur står sig MSI rent generellt? Räknas det som bra grejer i era ögon?

Tack på förhand.

Visa signatur

Stationär: ASUS P7P55D | Intel i5 750 | Corsair H50 | Gigabyte GeForce GTX 670 OC | 8Gb Corsair XMS3 | Corsair HX620W | Seagate Barracuda 11 500Gb + 5 250Gb
Bärbar: MacBook Air

Permalänk
Medlem

Har kört lite olika grejer från alla märkena (ASUS, MSI, GIGABYTE) och för mig så känns väl inte direkt något märke bättre än de andra.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående talare, jag märker ingen större skillnad. Jag hade ett moderkort från MSI, ett X58 Pro-E, som jag var mycket nöjd med, i många år.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Alla märken har för och nackdelar. Är egentligen inget som är bättre eller sämre än det annat. Allt är väldigt subjektivt vad man själv gillar.

T.ex MSI's lightningkort är ju väldigt fina. Detsamma gäller EVGA hydro copper/KingPin. Sen finns HOF, även strix är ju fint.

Alla märken har sina godbitar

Permalänk
Medlem

@eucalyptus: Instämmer i detta, dom större tillverkarna använder idag i stort sett samma elektroniska komponenter på sina grafikkort, moderkort, etc. Egentligen handlar det mer om produktsegment, oavsett vilket märke du väljer så får du högre eller lägre kvalité, det går inte att säga att ett märke är bättre än ett annat.

Gigabyte har support i Sverige, likaså ASUS, det är för mig åtminstone en konkurrensfördel mot MSI, däremot är det bästa moderkortet jag någonsin ägt MSI X99 Godlike Gaming, var otroligt nöjd med det, men det kostade också en mindre förmögenhet när det släpptes och jag är hyfsat säker på att jag hade varit minst lika nöjd med ett Rampage kort eller Designare för X99.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Senaste två grafikkorten (GF 580 och 970) samt senaste två-tre moderkorten har varit MSI. Innan dess nästan uteslutande Asus. Har inte märkt någon skillnad alls - jag ser dem nog som jämbördiga nuförtiden.

Permalänk
Medlem

I grafikkortstester är det vanligtvis Asus och MSI (Strix resp. TwinFrozr) som ligger i topp sett till temperatur och ljudnivå så jag skulle nog säga att de är rätt likvärdiga. Dessutom har jag även för mig att deras garanti är knutet till serienumret och kan alltså överföras mellan ägare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD North | Gigabyte B650 AORUS Elite AX v2 | 9800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Corsair Vengeance 6000MHz CL30 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | LG 42" C4

Permalänk
Medlem

När det kommer till moderkort så är ASUS fläktstyrning överlägsen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De MSI produkter som jag har haft är som följande:

• GTX 460 Twin Frozr

• GTX 560 Ti Twin Frozr

• GTX 660 Ti Twin Frozr

• GTX 970 Gaming

• GTX 1070 Gaming X

• GTX 1080 Gaming X

• Z77A GD65

• Z170 G45

• Z270 Gaming Pro Carbon

Allt har fungerat upp till förväntning, vilket är bra.

Visa signatur

Phanteks P500A Vitt | R7 5800X | Gigabyte X570S Aero G | Asus Strix 3080 White edition | 32 GB Kingston 3600MHz | AW3423DW
Beyerdynamic DT880 600 & Beyerdynamic DT770 250 | Sennheiser HD 58X | Tin T2 Pro | Samtliga billiga Koss | Sony MDR-1A & WH-1000XM3 | Grace SDAC + Darkvoice 336 | O2+ODAC | JBL LSR305