Permalänk
Medlem

Wccftech är en clickbait sida man bör inte länka till deras sidor för resultat eller nyheter bara att väldigt många sub reddit har bannat länkar till deras sida säger mycket om kvalitet på deras nyheter.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Avstängd

Tror vi diskuterat själva sidan tillräckligt. Källan är dock en annan - det kan man se om man läser noga.

Det intressanta (enligt mig) är om man kan analysera vad testerna som presenteras säger. Hur har de gått tillväga då resultaten som sagt är lite "konstiga"?

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk

Tar detta med en stor lastbil salt... Test metodiken är fel i min bok.

Dom har testat detta i 4K Ultra och det säger inte hur det kommer prestera idag i CPU intensiva spel laster. Bara hur det står sig när grafikkortet är den största flaskhalsen vilket iofs inte är fel då alla inte sitter med 1080Ti.

Hade jag kört igenom testerna så hade jag gjort det i 1080P alt lägre. det säger inget om hur processorn presterar i framtiden, men det ger en bra indikation på vad processorn orkar i nuläget och var man borde rikta in sig vid ev system bygge.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedenVirre:

Tar detta med en stor lastbil salt... Test metodiken är fel i min bok.

Dom har testat detta i 4K Ultra och det säger inte hur det kommer prestera idag i CPU intensiva spel laster. Bara hur det står sig när grafikkortet är den största flaskhalsen vilket iofs inte är fel då alla inte sitter med 1080Ti.

Hade jag kört igenom testerna så hade jag gjort det i 1080P alt lägre. det säger inget om hur processorn presterar i framtiden, men det ger en bra indikation på vad processorn orkar i nuläget och var man borde rikta in sig vid ev system bygge.

Dem säger samma sak om en 7700k för att den presterar bättre i 720p än en 1600x och en 1800x. men att den kan nå 5ghz är inte nog för att rädda den inom ett par år.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att AMD kan komma ifatt Intel. Det kommer gynna oss konsumenter oerhört oavsett om du väljer AMD eller Intel. Gogo AMD!

Visa signatur

Råd tas på eget ansvar.

Permalänk

@_Merc_: Det verkar som du inte läste mitt svar?

Vill man testa processorn så får man låta processorn vara flaskhalsen inte grafikkortet.

Detta har inget man framtiden att göra. Det är svårt att testa inför framtiden då vi inte vet hur hur saker faller sig om ett par år.

Där kanske blir världens breakthrough inom att parallellisera "gaming laster" inom nått år och Threadripper samt Core i9 blir dom bästa gaming processorerna på marknaden. Det vet vi inte!

Det vi vet är hur saker är idag, och genom att kolla bakåt kan man dra en slutsats om hur det antagligen kommer vara. dvs 6 kärniga kommer hålla ett bra tag precis som dualcores gjorde förr och quads har gjort fram tills 2016-17.

jag kommer göra en trist bil analog här: Det är som att säga att en lastbil är snabbare än en formel 1 bil när man kör 45 ton last på den.

No shit! F1 bilen har inte det vridmomentet som en lastbil har.

Sedan göra en rubrik och säga: "LAST BIL SNABBARE ÄN FORMEL 1"... jo under specifika förhållanden.

Jag vet, det är äpplen och päron.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedenVirre:

@_Merc_: Det verkar som du inte läste mitt svar?

Vill man testa processorn så får man låta processorn vara flaskhalsen inte grafikkortet.

Detta har inget man framtiden att göra. Det är svårt att testa inför framtiden då vi inte vet hur hur saker faller sig om ett par år.

Där kanske blir världens breakthrough inom att parallellisera "gaming laster" inom nått år och Threadripper samt Core i9 blir dom bästa gaming processorerna på marknaden. Det vet vi inte!

Det vi vet är hur saker är idag, och genom att kolla bakåt kan man dra en slutsats om hur det antagligen kommer vara. dvs 6 kärniga kommer hålla ett bra tag precis som dualcores gjorde förr och quads har gjort fram tills 2016-17.

jag kommer göra en trist bil analog här: Det är som att säga att en lastbil är snabbare än en formel 1 bil när man kör 45 ton last på den.

No shit! F1 bilen har inte det vridmomentet som en lastbil har.

Sedan göra en rubrik och säga: "LAST BIL SNABBARE ÄN FORMEL 1"... jo under specifika förhållanden.

Jag vet, det är äpplen och päron.

Det är inte bara 4k tester. Finns några stycken som är i "full hd". Just sayin'

Visa signatur

FD Meshify C TG | 9600k @ 4800Mhz (1.27v) | Cryorig H7 Quad Lumi
MSI Z390-A PRO | G.Skill 16GB 3200Mhz CL16 | Samsung 860 EVO
Palit RTX 2070 | Seasonic Prime Ultra 750W

Permalänk

@tilted0113:

Jag läste testet och såg testerna, hade hoppats att folk också hade sett dom för det styrkte det jag skrev om tidigare

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd

@SwedenVirre:

Även Intel är på väg emot MT dem flesta inom gaming har insett att framtiden är flertårdad.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

Tror det när jag ser det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

@SwedenVirre:

Även Intel är på väg emot MT dem flesta inom gaming har insett att framtiden är flertårdad.

På samma sätt som "framtiden är DX12" för typ 3 år sedan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

På samma sätt som "framtiden är DX12" för typ 3 år sedan?

Skickades från m.sweclockers.com

vulkan kommer förmodligen gå om Dx12 om inte microsoft börjar pusha för det.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk

@_Merc_: klart vi är påväg dit, folk har ansett det vara framtiden dom senaste 20 åren.

jag menar jag insåg att fler processorer/kärnor var framtiden med socket 370 och mina celerons som släptes för nu typ 19 årsen.

spelen då tog inte vara på alla kärnorna, och dom gör det inte idag heller då att det är extremt jobbigt att optimera för det.

för 18 årsen trodde man att fler cpuer skulle stödjas inom nått år men det tog ju typ 6-7 till efter det innan det började röra sig mot spel.

folk sa samma sak när bulldozer kom ut att vi snart skulle se alla "8 kärnor" i spel, ni vet ju hur det gick. Idag är arkitekturen inte ens värd att sitta på när väl stödet kommit.

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SwedenVirre:

@_Merc_: klart vi är påväg dit, folk har ansett det vara framtiden dom senaste 20 åren.

jag menar jag insåg att fler processorer/kärnor var framtiden med socket 370 och mina celerons som släptes för nu typ 19 årsen.

spelen då tog inte vara på alla kärnorna, och dom gör det inte idag heller då att det är extremt jobbigt att optimera för det.

för 18 årsen trodde man att fler cpuer skulle stödjas inom nått år men det tog ju typ 6-7 till efter det innan det började röra sig mot spel.

folk sa samma sak när bulldozer kom ut att vi snart skulle se alla "8 kärnor" i spel, ni vet ju hur det gick. Idag är arkitekturen inte ens värd att sitta på när väl stödet kommit.

men pipe line för bulldozer är rakamotsatsen till intel och amd ryzen. Bulldozer flaska sig själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.