Nvidia skrotar Geforce Partner Program

Permalänk
Medlem

Så istället för topp 3 sämsta företag så kanske de kanske bara klarar topp 10 alltså?
Avskyr ursäkten att de ville "förtydliga". Företag som vill förtydliga saker och ting skapar inte GPU:er med samma namn fast med olika hårdvara etc...

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Har man pengar att spendera hejvilt så är G-sync kanske att föredra.

Nu har ju merkostnaden de facto varit ca 1500 kr för G-Sync-modulen. Att skärmtillverkarna valt att inte utrusta sina budgetmodeller med G-Sync är kanske inte konstigt med tanke på att kundkretsen som bryr sig om G-Sync sannolikt är villiga av att spendera mer pengar än den genomsnittlige köparen av en datorskärm.

Permalänk
Medlem

Skadan är redan skedd så att nvidia lägger ner GPP gör inte så mycket.
Vi har tillverkare som redan ändrat namn skickat in beställningar på nya kort och förpackningar.
De har redan tagit en ekonomisk smäll med att ändra om och jag tror inte att de är villiga att ändra tillbaka igen och förlora mer pengar.
Kanske de skulle kunna göra det till nästa generation men tror inte det då de antagligen redan investerat i marknadsföring för de nya korten och det vore bortkastat om de skulle byta tillbaka.
Nvidia lyckades med de dom ville och kan nu dra sig ur med önskat resultat och framstå som om de lyssnat på kritiken.
Nvidia har agerat smart och fått igenom sin vilja utan att behöva gå hela vägen och utan att framstå som "the bad guy" till andra än teknisk intresserade nördar, och även bland dessa så är det många som "förlåter" för att nvidia nu lagt ner GPP.
I butikerna kommer ändringen vara synlig och lär gynna nvidias försäljning till vanligt folk.

Permalänk
Medlem

sjukt vad folk gnäller, hur kan man känna sig så kränkt i denna del av världen. Köp vad ni vill av vem ni vill, utbud efterfrågan. tjena

Visa signatur

7800x3D | Zotac 4080 Super Trinity | B650 Asus TUF | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | Arctic Freezer 360| Phanteks Ultra PRO XL | Phanteks GH 850w | Philips 32 QD-Oled | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

@tvelander: Därför borde Nvidia tillåta deras grafikkort att använda freesync, de har ju tekniken för det )

Visa signatur

EVGA 3080 FTW3 ULTRA | x570 Strix F-gaming | 5800x3D | 16 GB Ballistix 3200 Mhz c16 | Noctua DH-15 | EVGA G2 750 | Fractal Design R5
Samsung 32" G80SD 240 Hz OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Det händer hyfsat ofta faktiskt, speciellt i lägen där det redan finns en aktuell och bra diskussion i forumet – varför dra igång en ny om samma ämne? Ger dessutom lite "cred" till användaren som var först med snacket.

Vilken forumdel det ligger i är för mig helt ärligt inte hela världen. Juat den här tråden hade väl kanske passat i andra avdelningar också, men tycker absolut inte den ligger fel här. Huvudsaken är att vi får en bra diskussion!

Vad är det du upplever som störande med det här upplägget?

Jag föredrar att kunna gå in i nyheter när man ska läsa kommentarer till artiklar. Visst är det bra att länka till forumet när användare gör intressanta trådar: tex guider. Men jag hade föredragit om diskussioner som denna höll sig i nyhetskommentarerna. Kanske bara är jag?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noxxer:

Allt sånt här glöms direkt när nya kort/cpuer släpsps och FPS staplarna når nya toppar...
Intel har spelat rävspel länge och blivit dömda flertal gånger.
Men uppenbarligen kommer verkligheten ikapp tillslut.

Personligen misstänker jag att det inte är AMD som Nvidia är "rädda" för.
AMD är en rak konkurrent men det verkliga hotet kommer från Intel.
Med deras nyförvärv inom GPU sidan kombinerat med deras enorma R&D budget så har Intel goda förutsättningar att lansera en konkurrens kraftig GPU, om dom lyckats får framtiden utvisa.

Rent hypotetiskt skulle Intel i framtiden kunna länka sina egna GPUer med EMIB och plocka bort PCI-E banor för Gpuer.
Skulle inte förvåna mig om de gjorde detta på OEM pc's och laptops.

Men som sagt, hypotetiskt.

Jo, exakt. Ingen minns trasiga drivare eller tveksamt lagliga påhitt.

Man kan ju hoppas att den gör det.

Nej, Nvidia är nog inte så bekymrade för AMD, men GPP var, liksom Gameworks, PhysX och G-sync ett försök att låsa fler till deras ekosystem. Ett försök att göra det så dyrt och omständigt som möjligt att byta från Nvidia till något annat.

Intel har möjligheten att kanske göra något på grafiksidan, ja. Även om det lär ta många år innan de har en fungerande arkitektur.

Alla har sin egen "master plan", verkar det som. Framtiden får visa vems plan som visar sig fungera bäst.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag föredrar att kunna gå in i nyheter när man ska läsa kommentarer till artiklar. Visst är det bra att länka till forumet när användare gör intressanta trådar: tex guider. Men jag hade föredragit om diskussioner som denna höll sig i nyhetskommentarerna. Kanske bara är jag?

Hm, jag tänker verkligen inte på det så. För mig är nyhetskommentarerna bara en kategori av diskussionstrådar som råkar vara "skapade" av nyhetsroboten snarare än av en medlem. Tråden är ju knuten till nyheten och länkas dit precis som en vanlig, enda skillnaderna är just att första inlägget kommer från vanlig användare samt att den ligger i annan kategori.

Men, nu styr vi lite off topic här! Läser vad du skriver, och håller utkik efter fler reaktioner framåt. Kör gärna en tråd i Feedback om du (eller någon annan!) vill diskutera mer på djupet, eller släng iväg ett PM till mig.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

sjukt vad folk gnäller, hur kan man känna sig så kränkt i denna del av världen. Köp vad ni vill av vem ni vill, utbud efterfrågan. tjena

För mig är det det sista jag skulle tänka på, i denna frågan.

Förstår inte hur du fick ihop det till att alla vore kränkta. Slut på argument?

Detta handlar om nivida ville ha ensamrätt på gaming varumärken och det har nivida lyckas med (AMD tappar ju hel del PR på sitt varumärke). Asus verkar ha gått så långt att AMD grafikkort inte skulle ens ha asus på kartongen.

Kunder köper kända varumärken, så att tvinga grafikkortslevratörer byta namn på inarbetade namn på AMD produkter skadar företaget på sikt.

Nu är skadan gjord och nvidia tjänar billiga poänger genom skrota det nu.

Vill inte se ny intel på marknaden tack, är redan tillräckligt med oligopol på teknik marknaden som det är idag (är redan höga priset och man håller tillbaka teknologin på flertalet teknikprodukter).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Ecchi-BANZAII!!!:

På vilka sätt?
Bättre respons?
Mindre stuttering?

Att den är en öppen standard är inte bättre om den presterar sämre.
Precis som det mesta med AMD så stirrar folk blint på pris/prestanda.
En sak som är 80% av det jag kräver som är billigare än det som är 75% av det jag kräver för samma pris är helt ointressant.
AMD faller under den kategorin för de må vara billigare men de har inte prestandan, så det kvittar om de är billigare, harr mer öppna standarder.
Det är som att jämföra GIMP med Photoshop och tro att GIMP är bättre bara för det är FOSS.

För mig är öppen standard viktigt.
Mitt Vega presterar ungefär som ett GTX1180, saknar 1180 prestanda?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Jo, de är ju duktiga på papperslanseringar, det får man ge dem.

Jag tycker i övrigt att det är lite konstigt att påstå att skärmar med G-Sync är MYCKET dyrare när merkostnaden typiskt har legat runt 1500 kr. Valen av vilka skärmar som erbjudits med G-Sync har ju sannolikt legat hos skärmtillverkarna själva. Jag köpte en Asus PG279Q för drygt 1½ år sedan, när de kostade 9k, och skulle inte ångra mig om så G-Sync försvann från vårt universum imorgon. För mig var det värt varenda krona ändå.

Jag kan respektera att man kanske inte har resurserna eller möjligheterna att lägga ut så mycket på en skärm, och tycker att det är positivt att det finns andra alternativ till ett så urgammalt problem, men det förändrar inte att jag hellre betalar för en funktion än att låta den existera med någons goda vilja. Jag resonerar likadant med mjukvara, och betalar hellre MS för ett fungerande Office än att ladda hem någon halvdan GNU-ripoff "gratis".

Har inget problem egentligen att lägga ut över 5000kr för vettig skärm, men vill inte ha teknik som är låst till viss gpu tillverkare (är ju som Apple tänk att du behöver viss kabel för att huvud taget ladda mobilen t.ex som kostar 10x så mycket som tredjepart). För mig känns det bakvänt att inte ha teknik i en skärm om jag t.ex vill använda annan utrustning kopplat till skärmen (tappar ju del av funktionen jag betalt för).

Nvidia tog genväg och det straffar kunderna (som borde ha brytt sig mer), kan ju hoppas Intel sätter press på Nvidia (när AMD inte lyckas).

Vad för adaptive-sync kommer till TV-apparater (är är just det som är så kraftfullt med öppen strandad)?
Sen att nästan varenda desktop skärm har stöd för tekniken (dock inte alltid det annonseras ut/görs reklam om det). Nackdelen är att kvalitén inte är standardiserad är en stor nackdel tyvärr (AMD verkar ha lyckas med free-sync 2 sätta rätt krav på en skärm nu i alla fall, men dom utan amds certifierat kan vara mer chansning).

Sen nackdelen att det inte kommit seriös IPS 30 till 144 hz skärm än (om det inte ändras nyligen, så har inget hänt på 2 år).

Skrivet av hACmAn:

Källa på det?
Standarden fanns som en extra tillägg. Men AMD sa inget om adaptice-synk innan Nvidia visade sin egen variant.
2013
https://www.eurogamer.net/articles/2013-10-19-nvidia-g-sync-p...
https://www.geforce.com/whats-new/articles/introducing-nvidia...
By Andrew Burnes on Fri, Oct 18 2013

Tog ett tag innan AMD fick till det och det inte slagit så bra än. Skulle jag skulla på kontrollerna till skärmarna. En vettig Hz range.

Har jag inte fel så pratade AMD om det precis innan Nvidia och Nvidia lanserade sin teknik rätt fort där efter på CES.

Hur som, tittade nu på prisjakt och det har inte kommit vettig kontroller på två år till IPS (antar dom skärmar som finns med 144 HZ har inte det spannet med sync). Vet inte hur det är med samsungs nya Tv apparater, med 120Hz stöd (som ska få adaptive-sync).

Enligt dom på swec så är Samsungs skärmar betydligt bättre än övriga med adaptive-sync.

Skrivet av hACmAn:

@Broken-arrow:
De renderade vattnet under kartan, även om det inte kunde ses. Så det teselerades fast man inte såg det. Idioti. Men lättare att utveckla kartor om man inte tänker på drawdistance.

Ja men även betongblock på banna hade överdrivet med dessa trianglar, inte bara ett hav under banna.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Radolov:

Är du säker?
Bara ta en titt på G2460PG vs G2460PF. Den med Gsync kostar 3990kr, medan Freesync kostar 2690kr. Vad jag kan se så är det exakt samma skärm, samma tillverkare, men den ena har ingen Gsync modul. Vet inte om det rättfärdigar en 48% ökning av priset, men vad vet jag ¯\_(ツ)_/¯ .

Tror inte bara gäller AMD, utan rent generellt. Om någon skulle ställa frågan om jag ville betala 50% extra för en produkt för att den har ett "G" istället för ett "F" i namnet , så skulle jag nog faktiskt tacka nej till det erbjudandet. Det kan vara ett hus, bil, flygplan, tandborste , gräsklippare, vadsomhelst.

Vet inte om det går att säga att Freesync2 är bättre, då det är en certifiering. Då får man loopa genom varenda variabel inom certifieringen och se freesync2.egenskap(x) > gsync.egenskap(x) . Ja, gsync kan också räknas som en certifiering, då det är kraven som NVIDIA ställer. AMD ställer lägre krav för att erhålla freesync certifieringen, men det betyder inte att det är ett sämre alternativ (speciellt då NVIDIA tar en summa för att ge modulen och certifieringen).

Mjukvaran som AMDs hårdvara erbjuder med Chill är dock mycket mer attraktivt med adaptiv-synk i de fall då grafikkortet kan leverera högre FPS än skärmens högsta refresh rate i det spelet som man kör. Jag skulle vilja se något från NVIDIAs håll där de erbjuder samma sak.

Som en f.d. ägare av AOC G2460PF har jag svårt att tro att Gsync-varianten av skärmen led av de problem Freesync-varianten led av. Jag satsade på G-sync och Nvidia och har inte ångrat mig en millisekund. Jag är beredd att ge AMD en ny chans om de tar fram något som är bättre än konkurrenterna, men hittills har de inte lyckats.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

Sjukt att de "kommer" undan med sådant.

Permalänk
Medlem

Kom på nu förresten att i tråden om detta så hade jag en diskussion med någon som menade att GPP är affärsmässigt smart och att jag bara klagar på storföretagen jämt och inte fattar hur marknaden fungerar osv...

Ha ha! Det var ju roligt faktiskt. Det är just klagomålen från miljoner användare och att det blivit sådant "liv" om det som gjorde att de la ner det, och det är jag strålande mallig över att ha varit en del av, och det kommer hända igen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Mycket bra nyhet. Sådana här tilltag är aldrig välkomna. Nu hoppas jag bara på att de skrotar G-sync och använder sig av Freesync istället så att vi slipper behöva välja skärm efter grafikkort, eller grafikkort efter skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Ja.. Varför bry sig om slutkunden (Framförallt när mans SJÄLV ÄR EN SLUTKUND)? Bättre att låta företag bete sig hur de vill... för det kommer ju verkligen hamna i förmån för slutkund.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rytterstedt:

Mycket bra nyhet. Sådana här tilltag är aldrig välkomna. Nu hoppas jag bara på att de skrotar G-sync och använder sig av Freesync istället så att vi slipper behöva välja skärm efter grafikkort, eller grafikkort efter skärm.

Skrota G-sync är fel ord. Snarare göra G-Sync öppen så AMD-användare kan använda tekniken också.

Visa signatur

PC Specifikationer:
5900X (U14S) | Gigabyte X570 | 32 GB DDR4-3200
RTX 4060 | Dell UltraSharp U2415 IPS

Permalänk
Medlem

Om det nu skulle vara så bra för oss konsumenter:
0) Förklara hur det skulle gagna oss konsumenter om man begränsar urvalet av grafikkort till bara en tillverkare
1a) Pulicera malldokumente för avtalet
1b) Publicera minst ett av avtalen som gjordes, ASUS, MSI, Gigabyte
2) Förklara varför Nvidia gjort sina grafikkort inkompatibla med FreeSync, jag har svårt att se hur det är en fördel för mig...

</ RANT OFF>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Ja.. Varför bry sig om slutkunden (Framförallt när mans SJÄLV ÄR EN SLUTKUND)? Bättre att låta företag bete sig hur de vill... för det kommer ju verkligen hamna i förmån för slutkund.

Använd de "vapen" du har, nämnligen din plånbok.
Köp bara från tillverkare, märken du vill stöda.

Själv har jag bestämt mig att bojkotta Nvida, Asus, MSI och Gigabyte i 5-10 år.
Jag vill inte stöda hallickar eller prostituerade och...det finns många många andra alternativ

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Jag vill inte stöda hallickar eller prostituerade och...det finns många många andra alternativ

Problemet är väl att skulle jag börja bojkotta märken som "gick med på detta" så kommer jag snart inte ha några att köpa ifrån alls. Just Nvidia köper jag inget nytt ifrån utan den enda Nvidiaprodukt jag har haft i min dator de senaste tio åren är mitt grafikkort och det köpte jag av en polare för ett rejält kompispris.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Till slut finns det inga kända märken kvar att köpa av!

Permalänk
Medlem

@ThomasLidstrom: Lycka till med den "bojkotten". Snart har du bojkottat dig in i ett hörn och har inget att välja mellan. G-sync har helt enkelt varit bättre än freesync hittills. Vad hände egentligen med Intel och freesync (eller adaptive sync)?

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Skrota G-sync är fel ord. Snarare göra G-Sync öppen så AMD-användare kan använda tekniken också.

Varför skulle man inte skrota en 1000-1500kr modul som en öppen standard helt gratis löser lika bra?

Permalänk
Medlem

@cyprus: Intel hade ju utlovat att dem skulle börja stödja VESA Adaptive-Sync. men sen det har det varit tyst runt det. FreeSync bygger ju på Vesa standarden medans G-sync bygger på en egen lösning av nvidia. men bara på dGPU sidan har jag för mig. G-sync på bland annat bärbara har jag hört nån gång ska bygga mycket närmare på VESA Adaptive-Sync. men det var också ett tag sen....så det kanske också har ändrat sig.
sen när Intel nu ge sig in i GPU marknaden och med en del fd AMD anställda kan jag någ kanske se att dem också kommer stödja VESA Adaptive-Sync och därmed indirekt FreeSync. bland annat för det finns ju en hel del FreeSync skärmar därute som dem kan ge stöd för och slipper behöva köpa in sig in Nvidia's G-Sync genom dyra moduler som man måste har.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Sapphire PULSE RX 7600 8GB GAMING/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem

@Xinpei: precis detta jag menar

Visa signatur

7800x3D | Zotac 4080 Super Trinity | B650 Asus TUF | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | Arctic Freezer 360| Phanteks Ultra PRO XL | Phanteks GH 850w | Philips 32 QD-Oled | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Vill påpeka att G-Sync är inte endast för adaptiv-synk (vilket folk som spelar i 120+FPS generellt inte bryr sig om)

Skärmar med G-Sync stödjer också ULMB vilket är RIKTIGT sjysst sak, bara att vi har så många ungar här som började spela efter man bytte ut CRT mot LCD skärmar och inte vet om vad de går miste om utan lightstrobing på dagens platta skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Begagnade datorkomponenter är inte bra för varken AMD eller Nvidia. De har j u ingen möjlighet att tjäna pengar på dig förutom vid när kortet säljs i butik. Det är ju inte som med bilar att tillverkaren kan tjäna pengar på gamla bilar genom att sälja reservdelar.
Är det fler som säljer korten begagnat så lär försäljningen av nya kort gå ner en aning.
Tror inte det blir kul för varken AMD eller Nvidia om GPU mining kraschar och marknaden fylls av billiga kort.

Klart det kan verka onödigt men saker folk gör av princip är ofta inte ekonomiskt smarta. Utan det görs antagligen för att de tycker det känns bra.

Om marknaden är stabil, kan begagnat-marknaden vara positiv för OEMen. Tillverkare A kan sälja en bil för 300 000 medan tillverkare B säljer motsvarande för 200 000 trots att skillnaden i funktioner är liten, beroende på att den som köper en bil av märke A kan förvänta sig att få ut mer på begagnat-marknaden.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

@cyprus: Intel hade ju utlovat att dem skulle börja stödja VESA Adaptive-Sync. men sen det har det varit tyst runt det.

Intel sa att de skulle stödja i det framtida GPUer, men att det inte skulle finnas i Kaby Lake. När detta sas var nästa GPU Cannonlake, den där evigt försenade 10nm-processorn. Sannolikt hade den stöd för Adaptive Sync, och nästa Intel GPU, när den nu kommer, borde ha det stödet. Intel har fortfarande Gen 9 GPU - minimalt buggfixad i avkodningsblocket så att de idag kallar den Gen 9.5 - vilket är den GPU som kom i Skylake, innan löftet om Adaptive Sync gavs.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Som det har varit dom senaste åren då

Jasså? Vad är fel med min Asus 8gb rx580 som jag använder med min freesync skärm?
Eller menar du att alla bara köper 1080ti?

Visa signatur

Ryzen 7 5700x @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.