Permalänk
Medlem

Skärm med högt VESA-fäste?

Tja, som titeln lyder undrar jag om det finns en lite billigare andraskärm med VESA-fäste på övre delen utav skärmen, jag hittar bara sådana som har antingen mitten eller lägre än mitten... Eller finns det en lösning man kan sätta på VESA saken som sitte på skörmen så det går att kringgå detta?

Mvh

Permalänk
Medlem

Hittar du ingen skärm så finns det ju en uppsjö med vesa fästen som är flexibla, frågan är ju hur du vill att din lösning ska fungera. Fungerar ett fäste på en arm som är höj och sänkbar? Ska skärmen sitta nära en vägg? Ja ju mer info du kan dela med dig desto bättre svar kommer du att få

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Chassi: HAF XB EVO
Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnny:

Hittar du ingen skärm så finns det ju en uppsjö med vesa fästen som är flexibla, frågan är ju hur du vill att din lösning ska fungera. Fungerar ett fäste på en arm som är höj och sänkbar? Ska skärmen sitta nära en vägg? Ja ju mer info du kan dela med dig desto bättre svar kommer du att få

Jo alltså jag har redan satt upp 2 VESA fästen, men det ena blev en aning (3-4cm) högre än det andra... Är det bara att borra om borra rätt? Eller finns det verkligen inga skärmar som har VESA-fästet högre upp än mittpunkten?

EDIT: Värt att tillägga är att jag har satt upp fästena i väggen, dvs borrat fast de...

Permalänk
Medlem

Enklast i ditt fall vore ju att "Gör om, gör rätt"

Finns säkert skärmar där fästena skiljer i höjd men då måste du ju också hitta en skärm som skiljer exakt vad dina hål felar i millimeter

Visa signatur

ASUS Z270H, i5 7600K, 16GB DDR4, 2X Samsung 850 EVO 250GB SSD,Sennheiser U320, Asus 1060 6GB, AOC 2460fQ

Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnny:

Enklast i ditt fall vore ju att "Gör om, gör rätt"

Finns säkert skärmar där fästena skiljer i höjd men då måste du ju också hitta en skärm som skiljer exakt vad dina hål felar i millimeter

Var det jag var lite rädd för, tänkte ifall det fanns något som man kunde ta och sätta dit och ställa in så det blir typ si och så mycket högre/lägre :/

Permalänk
Medlem

Kan finnas men jag är för lat för att söka.

du kan ju börja med att klistra in "flexible vesa mount" i google och sedan jobba dig vidare

Visa signatur

Xiaomi 9T pro 128GB
HTPC = Lenovo L440

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnny:

Kan finnas men jag är för lat för att söka.

du kan ju börja med att klistra in "flexible vesa mount" i google och sedan jobba dig vidare

Det enda jag hittar är detta... Vet inte hur stabilt och bra det skulle bli dock att bara ha den i 2 skruvar...