Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Kmani:

Är det skillnad på PS4 PRO 2016 och PS4 PRO 2018 som jag köper i butik just nu? Isf vad är skillnaden?

Fläktljudet är den största skillnaden. Så om du stör dig på det så rekommenderar jag dig att försöka hitta en CUH-7216B

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kmani:

Är det skillnad på PS4 PRO 2016 och PS4 PRO 2018 som jag köper i butik just nu? Isf vad är skillnaden?

den gamla låter betydligt mer tror jag o drar lite mera ström mot den nyare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pyoko:

@DunderKlumpen: Bra att det fixade sig!

Är det någon som skaffat den nya modellen av PS4 Pro, 7215b som kommer med RDR2-bundlen? Har hört att den ska vara tystare än tidigare modeller, börjar bli lite sugen.

Det är en liten men ändå märkbar skillnad. Jag spelar Red Dead 2 på en PS4 Pro som jag köpte i slutet av 2016 och den låter mer än min polares PS4 Pro (Red Dead 2 Bundle). Min PS4 Pro låter lite grann ibland men inte så att det är irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kmani:

Är det skillnad på PS4 PRO 2016 och PS4 PRO 2018 som jag köper i butik just nu? Isf vad är skillnaden?

Ljudnivån mäst mellan de olika generationerna av pro. Annars är det inte någon större skilnad tror ja.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kmani:

Är det skillnad på PS4 PRO 2016 och PS4 PRO 2018 som jag köper i butik just nu? Isf vad är skillnaden?

@Kmani: Ljud- och värme-nivå är skillnaden.

Spelmässigt ingen skillnad alls.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar! Då är det ändå värt o köpa en begagnad med dem små skillnaderna.

Permalänk
Medlem

Vad är värdet på en ps4 pro idag? Har blivit erbjuden att byta den mot en switch. Har några spel där de nyaste är nioh och yakuza 0 så inget gigantiskt värde på den fronten och switchen har ett par spel och en pro kontroll. Vill ha en switch men tänker att det kanske är bättre att sälja den och köpa en switch istället? Är den mer värd med firmware 5.05. finns det en marknad för sådana?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://blog.us.playstation.com/2018/11/12/playstations-black...

Kommer något liknande erbjudande till Sverige? Konsol + Spiderman för 199 dollar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Vad är värdet på en ps4 pro idag? Har blivit erbjuden att byta den mot en switch. Har några spel där de nyaste är nioh och yakuza 0 så inget gigantiskt värde på den fronten och switchen har ett par spel och en pro kontroll. Vill ha en switch men tänker att det kanske är bättre att sälja den och köpa en switch istället? Är den mer värd med firmware 5.05. finns det en marknad för sådana?

Skickades från m.sweclockers.com

på tradera kan du säkert få en bra slant för den om den är i gott skick osv och har spel till..

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Vad är värdet på en ps4 pro idag? Har blivit erbjuden att byta den mot en switch. Har några spel där de nyaste är nioh och yakuza 0 så inget gigantiskt värde på den fronten och switchen har ett par spel och en pro kontroll. Vill ha en switch men tänker att det kanske är bättre att sälja den och köpa en switch istället? Är den mer värd med firmware 5.05. finns det en marknad för sådana?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag sålde mitt på tradera för 4200 kr inkl Horizon Zero Dawn, nypris var 3690 kr för konsolen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donvitoh:

Jag sålde mitt på tradera för 4200 kr inkl Horizon Zero Dawn, nypris var 3690 kr för konsolen..

Intressant att Playstation 4 Pro har gått upp i pris. BF 2017 såldes PS4 Pro för 3666 kr, kommer bli intressant att se om den går ner till samma pris detta året.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Medlem
Skrivet av arganis:

Intressant att Playstation 4 Pro har gått upp i pris. BF 2017 såldes PS4 Pro för 3666 kr, kommer bli intressant att se om den går ner till samma pris detta året.

Köpte min för ca 3000 kr via amazon.de förra black friday. Tror definitivt att den kan gå för det i år igen därifrån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Köpte min för ca 3000 kr via amazon.de förra black friday. Tror definitivt att den kan gå för det i år igen därifrån.

Hur funkar det med garanti och liknande när man beställer därifrån? Fick du tulla eller andra extravgifter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Hur funkar det med garanti och liknande när man beställer därifrån? Fick du tulla eller andra extravgifter?

Tull slipper du inom EU.

Svensk moms dras när du beställer från Amazon.de.

Vi har 2 år reklamationsrätt inom EU.
Tysk garanti som gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Tull slipper du inom EU.

Svensk moms dras när du beställer från Amazon.de.

Vi har 2 år reklamationsrätt inom EU.
Tysk garanti som gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Så 3750kr allt som allt då? Får se var min smärtgräns ligger då. Kommer det ett slim för 2000kr inklusive spel känns det svårslaget.

Permalänk
Medlem

Har precis köpt mig en ny tv Philips och den har en hdmi ingång som heter "hdmi mhl" vad innebär den? Jag hitter ingen information, och är lite för mycket text för mig...

I playstation inställningarna finns det också att välja 2160p yuv420 och 2160p RGB, vilket rekomenderas att spela med?
Jag använder mig av ett Playstation 4 pro

Tvn: https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/50PUS6503/philip...

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Så 3750kr allt som allt då? Får se var min smärtgräns ligger då. Kommer det ett slim för 2000kr inklusive spel känns det svårslaget.

Nja, betalade totalt 2961,97 kr. Momsen ingår. För garantiärenden går man via Playstation skulle jag tro. Xbox fungerar så ivf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Nja, betalade totalt 2961,97 kr. Momsen ingår. För garantiärenden går man via Playstation skulle jag tro. Xbox fungerar så ivf.

Okej det var ju roligare att se. Får hoppas de kan leverera något liknande i år då!

Permalänk
Medlem

Ett okej pris på en ps4 slim med red dead redemption 2 samt en extra kontroll. Ungefär 3300 med frakt.
https://www.amazon.de/PlayStation-Konsole-Redemption-DualScho...

Permalänk
Medlem
Permalänk

@Jallle: 585 euro menar du?

Permalänk
Medlem

Nu har jag tröttnat på, att det tar så sjukt långt tid att kopiera filer, vid uppdatering av både spel och system.

Finns det någon som sett en jämförelse av den biten mellan hdd och Ssd?
Dom ja har sett är jämförelse i spel på tex gta osv.
Funderar på att köpa mig en Ssd idag, förhoppningvis till bra pris.
Men vill först kolla så man spara någon märkvärd tid på det på

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av berne:

Nu har jag tröttnat på, att det tar så sjukt långt tid att kopiera filer, vid uppdatering av både spel och system.

Finns det någon som sett en jämförelse av den biten mellan hdd och Ssd?
Dom ja har sett är jämförelse i spel på tex gta osv.
Funderar på att köpa mig en Ssd idag, förhoppningvis till bra pris.
Men vill först kolla så man spara någon märkvärd tid på det på

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Någon märkvärdig tid sparar du inte. Men jag har själv gjort bytet till 1TB SSD och går aldrig tillbaka till HDD igen.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Går det att köpa Playstation Plus 1 år billigare än de 427kr det kostar hos Dustin home för tillfället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Någon märkvärdig tid sparar du inte. Men jag har själv gjort bytet till 1TB SSD och går aldrig tillbaka till HDD igen.

okej, är mest kopierings tiden jag störa mig, att det tar 20sec tex att komma från meny in till sj spelt kan jag leve med.

då blir det att shoppa tv/skärm istället:D bara hitta någon i den här djungel

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

@Jallle: 585 euro menar du?

Det var lite fram och tillbaka med den dealen, ibland gick det att köpa det för 249 euro. Dock verkar de inte leverera till Sverige eller nåt (även fast det står att de gör det) med tanke på att alla fått sina avbeställda.
Det fanns en annan deal med ps4 pro, fifa 19 och en extra handkontroll för 269 euro vilket folk än så länge verkar få.

Permalänk
Skrivet av Jallle:

Det var lite fram och tillbaka med den dealen, ibland gick det att köpa det för 249 euro. Dock verkar de inte leverera till Sverige eller nåt (även fast det står att de gör det) med tanke på att alla fått sina avbeställda.
Det fanns en annan deal med ps4 pro, fifa 19 och en extra handkontroll för 269 euro vilket folk än så länge verkar få.

339 euro nu iaf. Fortfarande en bra deal om inte frakten är särskilt hög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av osterlichtenich:

339 euro nu iaf. Fortfarande en bra deal om inte frakten är särskilt hög.

Frakten är gratis över 39 euro. Moms ingår.

Permalänk
Skrivet av Jallle:

Det var lite fram och tillbaka med den dealen, ibland gick det att köpa det för 249 euro. Dock verkar de inte leverera till Sverige eller nåt (även fast det står att de gör det) med tanke på att alla fått sina avbeställda.
Det fanns en annan deal med ps4 pro, fifa 19 och en extra handkontroll för 269 euro vilket folk än så länge verkar få.

De dealsen du pratar om innehåller inte extra kontroll tror jag. De har dock skrivit att de följer med en kontroll i rubriken på många artiklar så man tror ju att det är en extra tills man läser beskrivningen. Kan ju varit andra deals innan men t.ex. denna har bara en kontroll:
https://www.amazon.de/PlayStation-Pro-Konsole-DualShock-Contr...