Felaktig funktion. Seagate Firecuda

Permalänk

Felaktig funktion. Seagate Firecuda

Hej.

Köpte en Seagate Firecuda hybriddisk igår på netonnet. När jag kopplade in den och gick in på datorn så gick jag till "Skapa och formatera hårddiskpartitioner". När jag ska välja antingen MBR eller GPT så händer detta. När jag väljer MBR står det felaktig funktion och när jag väljer GPT står det att hårddisken är för liten för det. den är 1000GB. Min kompis tappade hårddisken från ca 1m när den låg i påsen innan vi installerade den. Hur fungerar det med garanti osv? Man vet ju inte om det är fallet från 1m eller om det är fel på disken från början.

Mvh

Permalänk
Medlem

@Emaelisthashit:
G-kraften som ett objekt utsätts för när det stannar (te.x träffar golvet) om det tappas från 1 meters höjd är väldigt kraftig, och som exempel kan jag tala om att jag har tappat en disk från 10 centimeters höjd och disken tvärdog, nu var den visserligen igång och var därmed extra känslig.

Eftersom det kan vara en användare orsakad skada, räkna inte med att garanti gäller.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Avstängd

Jag hade inte använt en mekanisk hårddisk som jag tappat. Även om de skulle röra sig om 10cm så hade jag kasserat den direkt och köpt en ny.

Visa signatur

🖥Phanteks Enthoo Evolv iTX . Phanteks AMP 650W. AMD R5 3600X. msi B450I GAMING PLUS AC. 32gB HyperX Fury RGB 3200MHz. msi RX 5700 XT GAMING. 1TB Kingston A2000.
AOC G2460FQ. Logitech G903. Logitech G840 XL. Logitech G513. Logitech PRO Gaming Headset. Luxorparts Headphone Stand. LG BP50NB40.