Någon som har fått sina RTX 2080 (TI) skickade?

Permalänk
Medlem

Beställde hel dator i delar vid Inet 2018-10-11 med ett ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX ADVANCED och hämtade ut kalaset 2018-11-21.
När jag la beställningen hade dom Asus CoD med som bundle och dagen innan jag hämtade ut allt hade Nvidia lagt till BF-V.
Frågade då om jag kunde byta CoD mot BF-V men det fick jag inte och så kolla han upp Nvidias grej och sa till mig att jag ju ändå får båda spelen så ingen anledning till byte.

Permalänk
Medlem

elgiganten har försenat mitt strix till och med 4 januari, en katastrof.
Är det någon skillnad mellan advancedmodellen och oc förutom klockfrekvens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

elgiganten har försenat mitt strix till och med 4 januari, en katastrof.
Är det någon skillnad mellan advancedmodellen och oc förutom klockfrekvens?

Bara 75 Mhz högre boost clock på OC varianten inget att bry sig om då det inte märks i spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarkSix:

Bara 75 Mhz högre boost clock på OC varianten inget att bry sig om då det inte märks i spel.

Ok. Läste på reddit att de cherrypickar minnerna till OC modellen.
Saknar dator för tillfället orkar inte en decembermånad utan

Permalänk
Medlem

RTX Titan är på gång. Vad säger ni som har köpt RTX 2080ti, ska ni sälja kortet och köpa Titan? Jag sa ju det att 2080ti inte kommer att va det snabbaste kortet speciellt länge och jag fick rätt

Permalänk
Medlem

Komplett har skickat mitt RTX 2080 Ti, men det är försenat med Postnord.

Överväger RTX Titan, men det kommer kosta, antagligen mer än det kommer smaka.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Komplett har skickat mitt RTX 2080 Ti, men det är försenat med Postnord.

Överväger RTX Titan, men det kommer kosta, antagligen mer än det kommer smaka.

Mvh

Det kostar att ligga på topp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

RTX Titan är på gång. Vad säger ni som har köpt RTX 2080ti, ska ni sälja kortet och köpa Titan? Jag sa ju det att 2080ti inte kommer att va det snabbaste kortet speciellt länge och jag fick rätt

Att det skulle komma ett Titan var ju helt klart sen länge, det är bara att titta på referenskortet där en minneskapsel saknas. Att Titan kommer betyder säkerligen att dom börjar få upp yielden på kretsarna. Titan kommer nog inte vara toppkortet heller så länge. jag tippar på att det kommer en 7nm krets efter nästa sommar.

Permalänk
Medlem

Med prislapp på 30000:ish? så måste Titan RTX prestera motsvarande prisskillnaden för att jag ens skall fundera på det vilket det inte kommer göra.
Tror nog inte vi ser 7nm på ett tag, dom måste ju krama ut vad det går ur 12nm först och det går ju inte att krympa hur mycket som helst då det snart inte går längre så flera skäl att dra ut på det hela och införa nya egenskaper som raytracing istället för enbart krympningar. Vissa säger tidigast 2020 för 7nm.

Men på topic så skall mitt EVGA RTX2080Ti FTW3 skickas från USA inom kort då jag tröttnat på att EVGA aldrig finns att få tag på normalt men deras garanti är global så var det köps(så länge det är en "EVGA partner") har ingen betydelse för vad det skall skickas för ev. garantiärende. I detta fallet blir det EVGA Tyskland som blir ansvariga för den hanteringen om det skulle behövas.
BFV ingick i köpet via Nvidia kampanjen.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte Titan kommer imponera så värst mycket förutom prislappen. Om Titan kan prestera runt 100fps+ i 4k med RayTracing på Ultra så kanske. Men absolut inget jag kommer ha råd med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Jag tror inte Titan kommer imponera så värst mycket förutom prislappen. Om Titan kan prestera runt 100fps+ i 4k med RayTracing på Ultra så kanske. Men absolut inget jag kommer ha råd med.

Det gjorde väl inte heller 2080 ti förutom prislappen. men många säger ju att det är värt att betala för det snabbaste kortet på marknaden vilket inte 2080ti kommer vara så fort titan kommer ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det gjorde väl inte heller 2080 ti förutom prislappen. men många säger ju att det är värt att betala för det snabbaste kortet på marknaden vilket inte 2080ti kommer vara så fort titan kommer ut.

Det är väl rätt uppenbart att Titan kommer vara det snabbaste kortet. Vad försöker du säga? Vill du bara påpeka det för alla som har köpt 2080Ti så dom ska må dåligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nils45:

Det är väl rätt uppenbart att Titan kommer vara det snabbaste kortet. Vad försöker du säga? Vill du bara påpeka det för alla som har köpt 2080Ti så dom ska må dåligt?

Ja

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Hahaha, det är förfriskande med ärlighet på internet

Permalänk
Medlem

Ni som har fått era Asus Strix 2080 Ti, har de de två fan headers? Dessa är ju tydligen borta på de (allra) första exemplaren. Om vi nu ändå talar om revision 2 (1.1 etc ).

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

@Dragnet: ja det finns med på mitt kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragnet:

Ni som har fått era Asus Strix 2080 Ti, har de de två fan headers? Dessa är ju tydligen borta på de (allra) första exemplaren. Om vi nu ändå talar om revision 2 (1.1 etc ).

Finns där

Permalänk
Medlem

Att det skulle komma ett RTX Titan kan knappast vara en överraskning? Gamers Nexus nämnde det direkt vid lansering eftersom kretsen inte är på full kapacitet, utan det finns möjlighet till mer.

Jag tror och hoppas inte att dom som har köpt ett 2080 Ti ångrar sig efteråt, det är ett väldigt bra kort och billigare att köpa än vad Titan kommer vara, oavsett om man anser att priserna i grunden är för höga.

Titan hamnar antagligen någonstans mellan 23 000 - 30 000 kr, och även om Ti kortet är dyrt så är detta en klass upp, jag är inte ens säker på att det riktar in sig på samma grupp av potentiella köpare, inte till 100% iallafall, även om det sannolikt finns en överlappning.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-D15 G2 - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av dakke:

@Dragnet: ja det finns med på mitt kort

Skrivet av Eyeless1983:

Finns där

Utmärkt, tackar för svar! Jag har det idag på mitt Strix 1080 och styr två chassifläktar i närheten av kortet med dem - mycket praktiskt

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Inaktiv

Funderar på dra en beställning på: ASUS GeForce RTX 2080 Ti STRIX GAMING 11GB OC.

Är det värt det tro?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MarkSix:

Jasså okej, specificera dig lite om varför inte?

Permalänk
Medlem

@anon155191:

Om det är värt eller inte det måste man avgöra själv, många tycker att RTX 2080 Ti är för dyrt. Men vill man ha kortet och inte tycker att det är för mycket pengar för ett grafikkort så är det bara att köpa.

Permalänk
Medlem

Om någon fortfarande väntar på Asus 2080 Ti Strix så finns det nu i lager i några butiker:

3 butiker(5+5+ minst 1kort) från 15.400 kr
Asus GeForce RTX 2080 Ti Strix Gaming 2xHDMI 2xDP 11GB
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4937733

17.300 kr Asus GeForce RTX 2080 Ti Strix Gaming OC 2xHDMI 2xDP 11GB
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4937734

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Att det skulle komma ett RTX Titan kan knappast vara en överraskning? Gamers Nexus nämnde det direkt vid lansering eftersom kretsen inte är på full kapacitet, utan det finns möjlighet till mer.

Jag tror och hoppas inte att dom som har köpt ett 2080 Ti ångrar sig efteråt, det är ett väldigt bra kort och billigare att köpa än vad Titan kommer vara, oavsett om man anser att priserna i grunden är för höga.

Titan hamnar antagligen någonstans mellan 23 000 - 30 000 kr, och även om Ti kortet är dyrt så är detta en klass upp, jag är inte ens säker på att det riktar in sig på samma grupp av potentiella köpare, inte till 100% iallafall, även om det sannolikt finns en överlappning.

Mvh

2080 Ti är för "vanliga användare" och ingen som spelar spel eller använder det för 3D-rendering kommer ångra sig så länge man inte sitter med en faktura från Klarna du aldrig blir av med. Titan riktar sig mer mot deep learning och liknande vilket gör att dessa kort inte ens borde jämföras.

Permalänk
Medlem

Elgiganten försenade mitt t.om 4 januari.
Drog igång 2 hämtaorder med ”betala i butik” som alternativ hos både Inet och Webhallen.
Idag fick jag meddelande från inet om att jag kunde hämta både Strix 2080 ti och i9’an från butiken i hötorget Cod 4 samt BFV på köpet är inte dåligt heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av imsg:

2080 Ti är för "vanliga användare" och ingen som spelar spel eller använder det för 3D-rendering kommer ångra sig så länge man inte sitter med en faktura från Klarna du aldrig blir av med. Titan riktar sig mer mot deep learning och liknande vilket gör att dessa kort inte ens borde jämföras.

Det går ju att spela på Titan och det kommer va snabbare i spel än 2080ti så det är nog en hel del entusiaster som köper det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det går ju att spela på Titan och det kommer va snabbare i spel än 2080ti så det är nog en hel del entusiaster som köper det.

Nej

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem

@cyprus: Finns flera som kommer köpa det för att spela, ta en titt på OCN. 2080 Ti blir det näst bästa kortet och mer budgetvalet och det som är prisvärt men sämre. För dom som vill ha det absolut bästa är det alltid Titan som gäller, priset är helt rätt med tanke på prestandan också.

Mvh

Visa signatur

Permalänk

Efter nästan 3 månader (beställde 20/9) kunde jag äntligen hämta ut mitt 2080ti gaming X trio idag.
Hoppas nu det inte strular och dör efter några veckor som några rapporterat.

Visa signatur

Thermaltake P5 TGE, MB:MSI MEG Z390 ACE, CPU:i9 9900K @5Ghz
GPU: MSI 2080TI Gaming X Trio, Custom loop:EKRevoD5, EK-RAD 480
EK-Supremacy EVO, EK-Vardar EVO 120ER, PSU:AX1200i, Vengeance Pro 32GB DDR4 3200Mhz, M2 970 1000 GB