Ipad Pro 2018 11" eller 12,9"

Permalänk
Medlem

Ipad Pro 2018 11" eller 12,9"

Hej!

Har köpt mig en 12,9" Ipad Pro 2018 och är jätte nöjd med den men jag kan uppleva att den känns något stor ibland när man ligger i sängen. Har den i ett läderfodral med ett antal hack som man kan vinkla den hur man vill vilket jag tycker är skönt med den stora ytan vid surf osv.

Däremot kan jag tycka det bli mycket dödyta vid filmtittande osv, upplever ni det med som har 11" modellen?

Har fortfarande chans att byta till den mindre versionen då jag har öppet köp kvar. Men vad tycker ni funkar bäst till er? Använder plattan som ersättning till dator i hemmet.

Permalänk
Medlem

Dödytan blir samma, men mindre storlek givetvis.

Jag har en 2017 12,9” och hade inte velat gå tillbaka till en mindre.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Jag tycker 11" "nästan" är för stor, men den är extremt bra för filmtittande eftersom skärmen är lite mer avlång. Till skillnad från 12,9" som är nästan rektangulär. Så jag kan helt klart rekommendera 11" om du inte kommer hålla på massor i photoshop eller rita egna bilder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huxfluxarn:

Jag tycker 11" "nästan" är för stor, men den är extremt bra för filmtittande eftersom skärmen är lite mer avlång. Till skillnad från 12,9" som är nästan rektangulär. Så jag kan helt klart rekommendera 11" om du inte kommer hålla på massor i photoshop eller rita egna bilder.

Jag hade visst fel, men så stor skillnad är det inte

Citat:

In terms of resolution, the 11” model comes in at 2388 x 1668, which means that the screen’s aspect ratio has changed from 4:3 to a wider 4.3:3 or 12.9:9.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Ipad är aldrig bra för kolla media just pga deras arbetsinriktade aspect ratio, som andra sagt så är 11" lite närmare 16:9 iaf än 4:3 som 12,9 har.

Däremot får man också tänka på att vissa saker inte har uppdaterats just för 11" nya aspect ratio, så vissa appar ser lite miffo ut.
Men det var/är likadant med iphone X pga notch så.

Permalänk
Medlem

Jag har haft 11 tummaren sedan den introducerades och är på det hela nöjd. Tycker storleken är bra (kommer från en air 2), bättre för film bland annat. Många appar klarar dock, som redan tagits upp här, inte den nya aspect ration vilket gör att man ofta får svarta kanter i appar. Det vill säga den större skärmen kan tyvärr inte utnyttjas i alla lägen vilket är trist.

Visa signatur

Dell Latitude 7280
IPad Pro 11
IPhone XS

Permalänk
Medlem

gå till en apple store eller liknande och kläm och känn?