MSI fixar offset voltage till AM4-moderkort

Permalänk
Relik 📜

MSI fixar offset voltage till AM4-moderkort

Lite flygande grisar över denna ändå! En funktion jag vet många uppskattar, som inte funnits på innan. Jag själv saknade det, då jag bara kunde "välja" mellan fast spänning (även vid idle) eller dynamisk som lade sig på tok för högt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Funnits från dag 1 på mitt ASUS kort. 😉

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Trotts detta är det väl fortfarande "lika bra" att helt enkelt köra stock med XFR? Lite som mitt grafikkort, känns som att "average gamer" inte längre tjänar särskilt mycket på överklockning...

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Detta är ju en gammal nyhet.

Har själv skrivit om det tidigare

T.ex
https://www.overclock.net/forum/13-amd-general/1718046-msi-fi...

Men med det sagt så gör ju detta att msi tomahawk är det absolut bästa budgetkortet i 450 serien, då kortet i sig är riktigt bra men saknade offset voltage bra länge.

Tråkigt bara att de har snålat på ljudet m.m istället där.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av ElWeed:

Funnits från dag 1 på mitt ASUS kort. 😉

Ja, jo.

Skrivet av Xyborg:

Trotts detta är det väl fortfarande "lika bra" att helt enkelt köra stock med XFR? Lite som mitt grafikkort, känns som att "average gamer" inte längre tjänar särskilt mycket på överklockning...

Mja, det här är ju inte samma sak riktigt? Att kunna dynamiskt sänka spänning ger till exmepel lägre temps och ljudnivå, samt i bästa fall högre frekvens utan vidare pill av den anledningen.

Skrivet av SleeZy:

Detta är ju en gammal nyhet.

Har själv skrivit om det tidigare

T.ex
https://www.overclock.net/forum/13-amd-general/1718046-msi-fi...

Men med det sagt så gör ju detta att msi tomahawk är det absolut bästa budgetkortet i 450 serien, då kortet i sig är riktigt bra men saknade offset voltage bra länge.

Tråkigt bara att de har snålat på ljudet m.m istället där.

Missat helt. Jag körde X370 Xpower Gaming Platinum innan, där kom inte den uppdateringen förrän jag bytte i alla fall (början av februari). Nu var inte just det enormt bidragande, snarare att kortet var rätt kass i största allmänhet med skumt beteende och märkliga designval.

Visa signatur

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av emilakered:

Mja, det här är ju inte samma sak riktigt? Att kunna dynamiskt sänka spänning ger till exmepel lägre temps och ljudnivå, samt i bästa fall högre frekvens utan vidare pill av den anledningen.

Aha,
Nu är jag med i resonemanget. Vi snackar gammal hederlig undervolt i princip - det har ju precis som du nämner många fördelar. Jag tänkte bara med automatik på det för syftet överklockning.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Xyborg:

Aha,
Nu är jag med i resonemanget. Vi snackar gammal hederlig undervolt i princip - det har ju precis som du nämner många fördelar. Jag tänkte bara med automatik på det för syftet överklockning.

Ja, precis. Med skillanden att det är dynamiskt snarare än ett fast värde, då.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Funnits på mitt X370 från GIGABYTE whole the time... Bckl också

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)