Permalänk
Medlem
Skrivet av kibatronic:

Det är en sak att förenkla sitt innehåll för en bredare kundkrets, en helt annan att av antingen okunskap eller någon annan orsak, fara med ren osanning. Har de ingen som kontrollerar fakta och stavning ("kraftaggregat" - inte ens google translate får Powersupply till kraftaggregat).

Det går nästan andra hållet dock

Fast vänder man på det blir det :

Hmmmmm.

Permalänk
Medlem

Verkar som att redaktörer som inte har en aning om vad de skriver har tagit gammal data och slängt ihop det till denna abomination.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Kraftaggregat låter ju lite tyskt... kan det vara snott från någon tysk tidning?

Skickades från m.sweclockers.com

Tyska heter Netzteile dock

Kul genomläsning iaf, bra fredagshumor

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kibatronic:

"Kraftaggregat: Uppgraderar du hårdvara kan det vara lätt att glömma att mer prestanda ofta innebär mer energiförbrukning."

Det påståendet är väl inte direkt felaktigt? Oftast så drar de mest högpresterande komponenterna mer ström än de långsammare i samma serie. Om det nu inte var deras benämning på nätaggregat som var kul.

Permalänk
Medlem

Känns lite som att artikeln skrevs för flera år sedan och inte publicerats förrän nu...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

''När vi testade detta kort med AMD Vega 64 var den grafikprocessorn såpass färsk att det bara fanns en modell som var tillgänglig i butik, och bara hos ett par online-butiker. Numera är tillgängligheten klart bättre, och nya AMD-grafikprocessorer har dessutom släppts som ersatt Vega 64-kort. Dessa har vi dock inte haft tillfälle att testa, men hoppas kunna komplettera med inom kort.''

Taget från fliken till Sapphire Radeon Vega 64 från TS länk

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Säger inte alla kraftaggregat? Åtminstone alla över 40 i alla fall

Nätagg. brukar det heta men kanske beror på vart man befinner sig

Permalänk
Medlem

Kraftaggregat är väl inget speciellt att kritisera ordvalet för?

Saxat från "Synonymer.se" 'aggregat'; "grupp av samarbetande maskiner".
Med synonymer till ordet som "anhopning" och bla. "samling".

Nätaggregat är sen lika dåligt i princip som "Kraftaggregat" är, likt ordet "Kraft" så används "Nät" till en mängd olika ordval.

Slutligen så har jag massa mer att säga, men låter bli då folk kan börja se mig som en aning.. yeeaah.. um, anyway, kan iaf säga att jag inte läser svenska recensioner om bla. datorkomponenter och dylika mer, det har blivit allt sämre kvalité och mindre kritik om testade produkter och allt mer bullshit och RGB trams, "wow fläktarna i datorn jag har under skrivbordet lyser häftigt!"..

Visa signatur

Detta kontot är så gammalt att det är numera 'myndigt' åldersvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

''När vi testade detta kort med AMD Vega 64 var den grafikprocessorn såpass färsk att det bara fanns en modell som var tillgänglig i butik, och bara hos ett par online-butiker. Numera är tillgängligheten klart bättre, och nya AMD-grafikprocessorer har dessutom släppts som ersatt Vega 64-kort. Dessa har vi dock inte haft tillfälle att testa, men hoppas kunna komplettera med inom kort.''

Taget från fliken till Sapphire Radeon Vega 64 från TS länk

Fanns ej där tidigare.
Kanske en sista-minuten redigering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem
Skrivet av john2376:

Kraftaggregat är väl inget speciellt att kritisera ordvalet för?

Saxat från "Synonymer.se" 'aggregat'; "grupp av samarbetande maskiner".
Med synonymer till ordet som "anhopning" och bla. "samling"

Nätaggregat är det standard som har blivit accepterat för delen som förser datorns olika delar med ström. Att hitta på ett eget ord för det nu är rätt så poänglöst.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

@kibatronic du har med största sannolikhet rätt. Tänkte bara föra in den senaste informationen i tråden 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Skrivet av Pepsin:

Känns lite som att artikeln skrevs för flera år sedan och inte publicerats förrän nu...

Det är för att den gjorde det. Artikeln dök upp i mitt flöde av rekommenderade artiklar på mobilen av någon anledning, där är den daterad 4 april 2017.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 99luftballons:

Det är för att den gjorde det. Artikeln dök upp i mitt flöde av rekommenderade artiklar på mobilen av någon anledning, där är den daterad 4 april 2017.

När jag går in på sidan står det fortfarande 2019-10-24 längst upp. Jag hoppas att IDG fixar felen, de har ju förmodligen en bred läsarkrets och det viktiga bör vara att ge rätt information.
Dock är det rätt kul att stå och peka finger.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Happy Face!

Permalänk
Medlem

Uppenbarligen inte en artikel riktad till entusiaster men kul läsning. Att klaga på ordet kraftaggregat känns lite dumt eftersom det är precis vad ett nätaggregat är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Den enda tidning som kan mäta sig med PC för alla i dålighet är Komputer for alle
https://komputer.dk/assets/sites/komputer/logo_da-f97fff74b29d1609558881967d851ff0eb6eb199f382db7f1e7688ebcec1810e.png
https://komputer.dk/

Med förbehåll för att jag inte läst någon av tidningarna på många, många år.

Har Aftonbladet slutat med IT alltså?

Permalänk
Skrivet av kibatronic:

När jag går in på sidan står det fortfarande 2019-10-24 längst upp. Jag hoppas att IDG fixar felen, de har ju förmodligen en bred läsarkrets och det viktiga bör vara att ge rätt information.
Dock är det rätt kul att stå och peka finger.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja samma här, kan vara att de har ändrat datum på artikeln i efterhand, på själva artikeln alltså

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffo792000:

Bra 1440p-skärmar (2560x1440) för gaming börjar dyka upp, 🙈

Jupp, suttit på en "bra" 1440p gaming skärm sen 2013 så 6 år är väl "börja dyka upp" 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.