Permalänk

Laddstation för alla prylar?

I dagsläget har vi en USB-laddstation här liggandes på en byrå där vi laddar majoriteten av familjens enheter (iPad, kamera, klocka, Nintendo 3DS o.s.v.). Problemet är att det blir ett halv kaos med alla USB-sladdar som krävs.
Nån som har vet några andra fiffiga "laddlösningar" för alla prylar med USB-kontakt måntro?

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem

Magnetiska usb sladdar med en liten kontakt som sitter permanent i varje enhet och en sladd från väggen.

Har bara micro usb enheter men har kört med den här kabeln i flera år nu.

Wsken mini 2 heter den jag kör med, en av typ sex kablar har gett upp vid det här laget och typ fyra av kontakterna som sitter i enheterna. Kanske 500 laddningar innan magneten i lilla kontakten släpper.

Överlag väldigt nöjd och väldigt bortskämd. Bra dammskydd också när jag jobbar i skitig miljö.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Fräck sak men är inte riktigt säker på att jag ser poängen rörande mitt "problem"? Blir det mindre oreda på laddsladdarna menar du?

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Fräck sak men är inte riktigt säker på att jag ser poängen rörande mitt "problem"? Blir det mindre oreda på laddsladdarna menar du?

Förutsatt att allt inte behöver laddas samtidigt så borde du kunna bli av med ett par kablar i och med att alla enheter kan nyttja samma kabel.

Fälla in trådlösa laddare under skivan allt laddas på är ett annat alternativ men kan begränsas av att enheterna har stor storleksskillnad och kan blockera flera laddpunkter.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Hm ok då fattar jag. Men var har du köpt det där? Jag hittar den inte hos nån av mina butiker jag brukar besöka direkt..

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte Z390 M GAMING mATX | CPU: Intel Core i9 9900K 3.6 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 16GB (KIT) 3200Mhz Vengeance LPX | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 3060 12GB PHOENIX V2 (LHR) | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: Corsair RM750X 750W v2 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U12S | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 14 Pro 128GB, LG OLED 55C2,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Magnetiska usb sladdar med en liten kontakt som sitter permanent i varje enhet och en sladd från väggen.

Har bara micro usb enheter men har kört med den här kabeln i flera år nu.

Wsken mini 2 heter den jag kör med, en av typ sex kablar har gett upp vid det här laget och typ fyra av kontakterna som sitter i enheterna. Kanske 500 laddningar innan magneten i lilla kontakten släpper.

Överlag väldigt nöjd och väldigt bortskämd. Bra dammskydd också när jag jobbar i skitig miljö.

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1xW0RbKuSBuNjy1Xcq6AYjFXa8.jpg_q50.jpg

Skrivet av oRBIT2002:

Hm ok då fattar jag. Men var har du köpt det där? Jag hittar den inte hos nån av mina butiker jag brukar besöka direkt..

Själv är jag lite sugen på att prova Norie. Svensk sida, gratis frakt, och schysst pris jämfört med andra laddbara kontakter.

https://norie.se/

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Cruentusa:

Magnetiska usb sladdar med en liten kontakt som sitter permanent i varje enhet och en sladd från väggen.

Har bara micro usb enheter men har kört med den här kabeln i flera år nu.

Wsken mini 2 heter den jag kör med, en av typ sex kablar har gett upp vid det här laget och typ fyra av kontakterna som sitter i enheterna. Kanske 500 laddningar innan magneten i lilla kontakten släpper.

Överlag väldigt nöjd och väldigt bortskämd. Bra dammskydd också när jag jobbar i skitig miljö.

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1xW0RbKuSBuNjy1Xcq6AYjFXa8.jpg_q50.jpg

Jag köpte en variant av "magnetkabel 3-i-1" och det funkar fint med micro-USB, dock inte med USB-C-enheter. Lite oklart varför. Men väldigt smidigt till trådlösa musen, tangentbordet och gamepad:en, så får man det att fungera är det ingen dum idé!

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Själv är jag lite sugen på att prova Norie. Svensk sida, gratis frakt, och schysst pris jämfört med andra laddbara kontakter.

https://norie.se/

Jag har haft sådana innan, men de kan vara riktigt svåra att få ut när du väl vill använda en vanlig kabel. Just a heads-up!

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |