Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Skrivet av anon300311:

Nix, köpte med kort.
Men det är för att dom har högt tryck fick ett svar.

Tråkigt, hoppas dom hinner skicka imorgon. Är endast chassit jag väntar på sen är jag klar så att säga - annars får vi se om jag avbeställer eller inte.

Själv gjorde jag en beställning av en dator i fredags 20 november som fortfarande inte har skickats snart en vecka senare. Enligt supporten som jag skrev med igår hade dom många beställningar som svar. Kommer nog att sluta med att jag avbeställer imorgon och åker till Inet och köper produkten.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk

Beställde också 3900x i förrgår på webhallen och ännu har inget hänt. Ändå skall man ha "förtur" i systemet i form av guld nivå 12.

Allt annat jag beställt där har gått direkt. Dessa har jag betalat med kort. Denna gången blev det faktura då mina pengar blev låsta i över en vecka senast då ingen order lades (Klarnabuggen) så vill inte göra det igen. Fanns ju många exemplar när jag beställde och finns fortfarande många kvar, dock till ordinarie pris.

Är dock ingen större fara då jag ändå måste invänta andra delar men lite märkligt

Permalänk
Medlem

Försenad leverans

Hej! Jag beställde en LG CX oled förra måndagen (23/11) i.o.m. Black week och valde vid utcheckning alternativet att få den levererad samma kväll med Airmee. Två dagar senare har fortfarande inget kommit, och efter att jag kontaktat kundtjänst den 25:e fick jag svar igår, fem dagar efter köp att leveransen inte hade skickats p.g.a. att HDMI-kabeln jag också hade beställt inte kommit in, och han i kundtjänst undrade om jag skulle vilja avbeställa den så att TV:n kan skickas.

Har inte vi avtalat en leveranstid här? Jag tycker inte att det är rimligt att jag blir informerad att jag måste ta bort en vara från min beställning fem dagar efter avtalad leveranstid för att varan jag beställt ska skickas ut. Och fortfarande betala för frakten. Är det här verkligen så det fungerar på webhallen? Det var ju vid utcheckning på er hemsida det stod att hela ordern skulle levereras samma kväll. Det är ju söndag nu så det tidigaste den kan levereras är ju en hel vecka efter avtalad leveranstid, senare om kundtjänsten återigen tar ett par dagar att svara.

Det minsta ni kan göra vore väl att dela upp ordern så att båda levereras separat och inte fortsätta hålla kvar TV:n ännu fler dagar utan först leverera den och kabeln sen när den kommer in. Som jag sagt flera gånger har ju leveranstiden missats med en vecka nu imorgon.

glömde skriva lite
Visa signatur

|| Fractal Design Define R3 | Asus P67 Sabertooth | Cooler Master Silent Pro 850w | Intel Core i7-2600k | Palit gtx 680 | Corsair H80 | 2x8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Corsair Force GT 120 GB | Seagate Barracuda XT 2TB | 24" BenQ G2420HDB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tquist:

att leveransen inte hade skickats p.g.a. att HDMI-kabeln jag också hade beställt inte kommit in

Fanns HDMI-kabeln i lager när du beställde? Om den inte gjorde det så är det väl svårt att klaga på att de inte skickar förrän hela ordern är klar? Inte deras sak att avgöra vilka delar av ordern som du vill ha nu och senare, utan det är väl upp till dig när du lägger ordern?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

@Webhallen Trodde i min enfald att quad xp även gällde under Cyber Monday men antar att det tog slut igår?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

@Webhallen Trodde i min enfald att quad xp även gällde under Cyber Monday men antar att det tog slut igår?

De visas inte direkt om du får quad xp. Det brukar ta några dagar eller någon vecka innan det visas

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

De visas inte direkt om du får quad xp. Det brukar ta några dagar eller någon vecka innan det visas

Vet att det är fördröjning, undrade bara om det gällde idag eller tog slut igår

Permalänk

Måste ändå ge lite underbetyg till Webhallen.

Beställt två varor i lager den 27:e som inte ens börjat packas än. Beställde en vara idag från Inet som redan skickats iväg. Är man så mycket långsammare än konkurrenter under Black Friday? Då är jag också level 12 och skall "prioriteras" enligt er. Är en anledning till detta att man oftare än andra inte har varor i lager utan mer hos leverantör?

Inget gnäll då jag inte har bråttom med varorna men märkligt kan jag tycka

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Måste ändå ge lite underbetyg till Webhallen.

Beställt två varor i lager den 27:e som inte ens börjat packas än. Beställde en vara idag från Inet som redan skickats iväg. Är man så mycket långsammare än konkurrenter under Black Friday? Då är jag också level 12 och skall "prioriteras" enligt er. Är en anledning till detta att man oftare än andra inte har varor i lager utan mer hos leverantör?

Inget gnäll då jag inte har bråttom med varorna men märkligt kan jag tycka

Märkligt. Jag beställde en vara den 29:e på kvällen, den är, enligt Webhallen, skickad igår kväll

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tror de har ordentlig kö på lagret, har 2 orders ifrån i fredags som varit grönbockade sen dess som inte gått ut än

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Hade en beställning liggandes på grönbockade varor sedan i torsdags, har inte beställt så mycket ifrån Webhallen tidigare. Men då det fortfarande inte hänt nått imorse avbokade jag ordern och beställde från Dustin istället. Dom lyckades få iväg varorna på 4 timmar, sjukt besviken på Webhallen. Kommer inte beställa därifrån igen.

Så några prylar slapp ni sälja på rean iaf, grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Då är jag också level 12 och skall "prioriteras" enligt er.

Level 12 prioriteras före level 1-11, men först ska level 13-25+ få sina saker väl?

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk

Är det fler som har problem med deras hemsida nu? Tänkte kolla status på ordern jag la på black friday som inte har hänt nåt med, men nu går det inte att få upp sidan med beställningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slanggurka:

Är det fler som har problem med deras hemsida nu? Tänkte kolla status på ordern jag la på black friday som inte har hänt nåt med, men nu går det inte att få upp sidan med beställningar.

Se nedan

Skrivet av Webhallen:

Vår sida mår inte så bra just nu började krångla för mig ca 20 min sedan.

#18777434

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av slanggurka:

Är det fler som har problem med deras hemsida nu? Tänkte kolla status på ordern jag la på black friday som inte har hänt nåt med, men nu går det inte att få upp sidan med beställningar.

Japp samma för mig, jag kommer inte in på beställningar utan blir skickad till achievements varje gång.

EDIT: Ah läste inlägget ovanför nu.

Permalänk
Skrivet av Azureye:

Level 12 prioriteras före level 1-11, men först ska level 13-25+ få sina saker väl?

Tycker jag inte!

Som sagt vill inte låta gnällig men när man rannsakar deras medlemssystem så blir det inte mycket man får för alla kronorna man lagt där. Fyndvaror som är bra hinner man ju aldrig köpa innan dom är slut. Inet har fri frakt på allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Tycker jag inte!

Som sagt vill inte låta gnällig men när man rannsakar deras medlemssystem så blir det inte mycket man får för alla kronorna man lagt där. Fyndvaror som är bra hinner man ju aldrig köpa innan dom är slut. Inet har fri frakt på allt.

Så du vill inte låta gnällig, men väljer att skriva ett gnälligt inlägg utan något konstruktivt i din kritik?

Hur är Inets medlemssystem bättre tycker du?

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Går inte ladda beställningar (/orders) för mitt konto, får en 503 i Chrome och blir redirectad till Achievements istället, samma i Edge där jag aldrig loggat in tidigare.

https://www.webhallen.com/api/order/user/<kundnummer>?filters... är den sträng som retunerar 503

@Webhallen FYI

Permalänk
Skrivet av Azureye:

Så du vill inte låta gnällig, men väljer att skriva ett gnälligt inlägg utan något konstruktivt i din kritik?

Hur är Inets medlemssystem bättre tycker du?

Vet inget om inets system. Lite min poäng. Fri frakt på alla ordrar och snabbare leverans trots att man inte alls handlat mycket där jämfört med webhallen

Visst att webhallen har högre trafik, men 2 timmar kö till chatt (om den ens funkar) och flera dagar för att ens starta packningen så har man nog inte tagit in nog med personal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chiefpiggum:

Vet inget om inets system. Lite min poäng. Fri frakt på alla ordrar och snabbare leverans trots att man inte alls handlat mycket där jämfört med webhallen

Visst att webhallen har högre trafik, men 2 timmar kö till chatt (om den ens funkar) och flera dagar för att ens starta packningen så har man nog inte tagit in nog med personal

Jag beställde på söndagkvällen, min order var packad på måndag förmiddag och skickad på kvällen. Jag är level 17 i medlemsskapet

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Beställde med expressfrakt (1-2 dagar) alla varor i lager den 28:e. Fortfarande inte ett steg närmare order mottagen, riktigt besviken då det är sista delen i mitt datorbygge.

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Jag beställde på söndagkvällen, min order var packad på måndag förmiddag och skickad på kvällen. Jag är level 17 i medlemsskapet

Tyvärr kommer tålamodet att ha försvunnit innan dess att det är min tur i kön att få varor skickade. Ger det till 15.30. Då har jag väntat 4 dagar med att få status ändrad från order mottagen.

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

@Webhallen
Vet nån om det går att dela upp en beställning? Jag beställde i början på black week två varor, där den ena fanns inne hos min lokala butik medan den andra var 2-4 dagar bort. Sen dess har den andra varan skjutits upp först till idag och nu idag till en obestämd tid. Problemet är att jag skulle behöva ha första varan senast imorgon. Har betalat i förväg.

Permalänk
Medlem

Trodde något var fel efter som webhallen inte har skickat mitt moderkort som jag beställde den 29e.
Men ser att det är fler som inte har fått varorna skickade, får hoppas att sakerna dyker upp nästa vecka.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk

Jag pratade med webhallen kundservice idag, personen i telefon sa att de senaste hen hade hört var att de packade varor beställda den 27e idag. Min beställning från den 30e skulle isf inte bli förrän nästa vecka.

Jag avbokade min beställning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrik1986:

Jag pratade med webhallen kundservice idag, personen i telefon sa att de senaste hen hade hört var att de packade varor beställda den 27e idag. Min beställning från den 30e skulle isf inte bli förrän nästa vecka.

Jag avbokade min beställning.

Kul att att de packar saker som är beställda den 27:e när man själv la en beställning den 23:e, är level 17 och valde hemleverans och har ännu inte fått min beställning skickad. Mitt förtroende för Webhallen sjunker för varje beställning jag lägger.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrik1986:

Jag pratade med webhallen kundservice idag, personen i telefon sa att de senaste hen hade hört var att de packade varor beställda den 27e idag. Min beställning från den 30e skulle isf inte bli förrän nästa vecka.

Jag avbokade min beställning.

Är du medlem hos Webhallen? Min packades dagen efter, köpte den 29 och skickades på kvällen den 30:e. Jag är dock medlem hos Webhallen, level 17 så jag har " Speedpacking"

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Är du medlem hos Webhallen? Min packades dagen efter, köpte den 29 och skickades på kvällen den 30:e. Jag är dock medlem hos Webhallen, level 17 så jag har " Speedpacking"

Nej, har inte köpt så mycket så vet inte vilken level jag möjligtvis kan ha.

Det kan lite kvitta i slutändan för mig. Är inte medlem hos inet, elgiganten eller netonnet heller, men alla de affärerna skickade sakerna de hade i lager dagen efter att jag beställde. Hittade min beställning hos netonnet i deras närmaste butik och köpte det där istället.

Stod också på webhallens hemsida att leverans skulle ta 1-3 dagar, det var ju en lögn om de inte började packa på 4 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrik1986:

Stod också på webhallens hemsida att leverans skulle ta 1-3 dagar, det var ju en lögn om de inte började packa på 4 dagar.

Det står också "Dagarna efter Black Week kan det ta längre tid för leverans"...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av patrik1986:

Nej, har inte köpt så mycket så vet inte vilken level jag möjligtvis kan ha.

Det kan lite kvitta i slutändan för mig. Är inte medlem hos inet, elgiganten eller netonnet heller, men alla de affärerna skickade sakerna de hade i lager dagen efter att jag beställde. Hittade min beställning hos netonnet i deras närmaste butik och köpte det där istället.

Stod också på webhallens hemsida att leverans skulle ta 1-3 dagar, det var ju en lögn om de inte började packa på 4 dagar.

Kanske inte dina varor fanns i lager?
Kanske inte dina varor fanns på centrallaget utan i någon av butikerna och måste då först skickas till lagret för att sen skickas ut.
Tänk på att det är en pandemi som härjar, vi vet inte hur många som är sjuka hos Webhallen.
Tex största mekanomen verkstan och butik i Lund, där ligger alla hemma och är sjuka förutom två stycken som jobbar.