3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Vaknade av en notis att Amazon tagit pengar av mig, så det verkar röra på sig på 3080 Eagle OC.
Kanske har världens tur här? Sitter lugnt i båten.

Permalänk
Medlem

Spännande med nya Asus Tuf OC som sägs komma in på Webhallen. Gjorde order 18:e 16:00 så finns möjlighet! Ska skriva om jag lyckas komma med eller inte så man får hint om vart i kön det är. Om någon annan gör något så skriv gärna 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettor:

Spännande med nya Asus Tuf OC som sägs komma in på Webhallen. Gjorde order 18:e 16:00 så finns möjlighet! Ska skriva om jag lyckas komma med eller inte så man får hint om vart i kön det är. Om någon annan gör något så skriv gärna 😊

Dystra besked
Bokat 12:10 den 18:e har inte fått något kort...

Visa signatur

| Fractal Design North | MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM X | AMD Ryzen 9 7950X3D | Noctua NH-D15S | ASUS ROG Crosshair X670E Hero | G.Skill 64GB Trident Z5 Neo | Crucial T700 4TB | be quiet! Straight Power 12 Platinum 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Vaknade av en notis att Amazon tagit pengar av mig, så det verkar röra på sig på 3080 Eagle OC.
Kanske har världens tur här? Sitter lugnt i båten.
https://i.imgur.com/KUyNEUl.png

Samma här! Mitt kort verkar landa den 5:e. Bara 400:- dyrare än det 3070 jag knep i Inets fyndhörna några dagar tidigare. Tror jag vet vilket jag behåller.

Permalänk

Alltså det finns ju ingen logik i Amazons prissättning på 30-serien... 3060ti-kort går för 10-12k. 3080 Gaming X trio för 14k. EVGA 3080 XC3, 29.855kr!?! Vad fan är det frågan om..?

Visa signatur

Ryzen 7 3700X - Asus TUF RTX 3080 OC - Gigabyte X570 UD - Corsair Vengeance 16GB 3600MHz - Kingston SSD A2000 1TB - Samsung SSD 850 Evo 500GB - Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av discoliciouz:

Alltså det finns ju ingen logik i Amazons prissättning på 30-serien... 3060ti-kort går för 10-12k. 3080 Gaming X trio för 14k. EVGA 3080 XC3, 29.855kr!?! Vad fan är det frågan om..?

Det är förmodligen inte Amazon som säljer de korten, utan någon annan som använder Amazons marketplace för att nå ut med sina scalping-priser.

Edit: Såg faktiskt att Amazon hade dom priserna nu, yikes.

Visa signatur

|| Ryzen 5800X || Asus RTX 3080 TUF OC || MSI B550 Gaming Carbon WiFi || 4x8 GB HyperX Fury RGB 3600MHz CL17 || Samsung 970 EVO 1TB & WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM750x || ARCTIC Liquid Freezer II 360 RGB || FD Define S || Samsung Odyssey G7 27" x 2 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av discoliciouz:

Alltså det finns ju ingen logik i Amazons prissättning på 30-serien... 3060ti-kort går för 10-12k. 3080 Gaming X trio för 14k. EVGA 3080 XC3, 29.855kr!?! Vad fan är det frågan om..?

Är väl inte Amazon själva som säljer för det priset.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL14 Trident Z RGB | Samsung 970 EVO Plus 500GB M.2 SSD | Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER 8GB GAMING OC | NZXT H510 | Corsair RM850x 850W | MSI MAG CORELIQUID 240R V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av jollejo:

Dystra besked
Bokat 12:10 den 18:e har inte fått något kort...

Tänker att ordern kommer till Webhallens lager idag, kanske till och med sent, och först då vet man vem som får. Så än finns det hopp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Vaknade av en notis att Amazon tagit pengar av mig, så det verkar röra på sig på 3080 Eagle OC.
Kanske har världens tur här? Sitter lugnt i båten.
https://i.imgur.com/KUyNEUl.png

8 januari här med för Eagle OC!!

Permalänk
Webhallen

**ASUS TUF RTX 3080 OC**

Leveransdatum är beräknat till imorgon som det ser ut såvida allt går som tänkt.

De som kan förvänta sig tilldelning med denna leverans är:
alla som har beställt fram till och på den 18e september

Fick även information om nästa leverans som kommer i januari (8e jan beräknat)

De som kan förvänta sig tilldelning med denna leverans är:

De som beställt väldigt tidigt den 19e september. (sorry för luddighet, svårt att läsa ur exakt)

***ASUS TUF RTX 3080 icke OC***

Leverans beräknad till 8e januari
fram till och på 15:09 ska ha tilldelning

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@webhallen Har vi någon leveransestimat för asus strix 3080 oc? Något på gång in där med idag/imorgon eller 8:e Jan?

Inget som är uppdaterat på webbsidan, så vet ej om 18dec är avräknat?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av dabman:

@webhallen Har vi någon leveransestimat för asus strix 3080 oc? Något på gång in där med idag/imorgon eller 8:e Jan?

Inget som är uppdaterat på webbsidan, så vet ej om 18dec är avräknat?

Endast 5 ynka vita har jag fått tilldelat denna vända av RTX 3080 strix

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Endast 5 ynka vita har jag fått tilldelat denna vända av RTX 3080 strix

Så det kom inte in många "original" Strix den 18?

Permalänk
Medlem

@webhallen Har ni någon uppdatering om RTX 3080 GameRock 10G?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

***ASUS TUF RTX 3080 icke OC***

Leverans beräknad till 8e januari
fram till och på 15:09 ska ha tilldelning

Ouch, får hoppas att det är ett rätt stort "block" i början runt 15, så det släpper lite snart. 18:42 känns långt borta

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av dabman:

@webhallen Har vi någon leveransestimat för asus strix 3080 oc? Något på gång in där med idag/imorgon eller 8:e Jan?

Inget som är uppdaterat på webbsidan, så vet ej om 18dec är avräknat?

Jag hade beräknat till den 29/12 (order tid 15:09)men fick mitt dagen innan Julafton så korten kanske kom redan innan Jul.. så @webhallen levererar tom innan beräkningar;) Så nu väntar jag bara på koder (har mailat kundtjänst)

Visa signatur

ToBPower

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

**ASUS TUF RTX 3080 OC**

Leveransdatum är beräknat till imorgon som det ser ut såvida allt går som tänkt.

De som kan förvänta sig tilldelning med denna leverans är:
alla som har beställt fram till och på den 18e september

Fick även information om nästa leverans som kommer i januari (8e jan beräknat)

De som kan förvänta sig tilldelning med denna leverans är:

De som beställt väldigt tidigt den 19e september. (sorry för luddighet, svårt att läsa ur exakt)

***ASUS TUF RTX 3080 icke OC***

Leverans beräknad till 8e januari
fram till och på 15:09 ska ha tilldelning

Hur många icke OC får ni in? 10st?

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Skrivet av lillsowi:

Vaknade av en notis att Amazon tagit pengar av mig, så det verkar röra på sig på 3080 Eagle OC.
Kanske har världens tur här? Sitter lugnt i båten.
https://i.imgur.com/KUyNEUl.png

Me too, but Gigabyte Gaming OC. Surprised with paying extra for expedited delivery it's still going to take till Jan 5th, ugh. At least there is some certainty in the waiting now. Anybody that ordered the regular TUF get a notification?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Blackwizard:

Hur många icke OC får ni in? 10st?

12st :/

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@webhallen hur ser det ut med Suprim x 3080 framöver?

Permalänk
Medlem

Beställde 2 Gigabyte 3080 Eagle OC från Amazon för 7300kr st den 26 Dec, fick information idag att dom har blivit skickade och förväntad leverans 8 Jan.

Visa signatur

RTX3080 | 5960X->7800x3d | Valve Index

Permalänk
Medlem

om det står 00.00-00.00 som öppettider hos Webhallen så är det stängt va?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Hestkulan:

Beställde 2 Gigabyte 3080 Eagle OC från Amazon för 7300kr st den 26 Dec, fick information idag att dom har blivit skickade och förväntad leverans 8 Jan.

Ska båda användas eller ska du ev sälja vidare 1?

ingen här som bor i kalmar o kan göra mig en björntjänst?

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Ska båda användas eller ska du ev sälja vidare 1?

ingen här som bor i kalmar o kan göra mig en björntjänst?

Båda skall användas tyvärr

Visa signatur

RTX3080 | 5960X->7800x3d | Valve Index

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Östfelt:

@webhallen hur ser det ut med Suprim x 3080 framöver?

Vet inget mer än vad som står på produktsidorna tyvärr. Gäller alla kort av alla modeller och märken.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Såg nu att ni uppdaterat listan också, borde närma mig "topp 100" i alla fall. Kan man hoppas på innan sommaren?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Vet man om Asus Strix vit och svart produceras i samma fabrik? Asus har väll sagt att de inte får in tillräckligt med kort/chip från NVIDIA? Borde inte de gå till Asus Strix så de kan få ut till mer kunder som bokade i september?

Kanske bara är min fundering.. det börjar bli otåligt att vänta men gäller att sitta lugnt i båten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CapnMerka:

Me too, but Gigabyte Gaming OC. Surprised with paying extra for expedited delivery it's still going to take till Jan 5th, ugh. At least there is some certainty in the waiting now. Anybody that ordered the regular TUF get a notification?

No, no notification at all. Ordered the 26th dec.

Permalänk
Medlem

även min gigabyte blev skickad idag, leverans 5e.

Permalänk
Medlem

Lustigt med Asus strix 3080 OC. Proshop och Scan.uk verkar ha fått in ett hundratal senaste två veckorna och nästan helt betat av sina köer. Samtidigt fick Inet 5 st. Ingen aning vad webhallen fick men troligtvis inte mer än 30 eller?

Om asus ska skicka 5 kort i månaden kommer det ju ta ett tag att beta av kön på 600 beställningar 😅