Är Scalpers nu ute efter mobilladdare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Och denna port bör snart överges till usb c. Jag förstår inte poängen med att ha stora usb A överallt, i bilar, väggen etc. Så dessa usb A laddare kan man snart slänga på återvinningen där de hör hemma.

Så är det, standarder kommer och går.
Däremot är det ju inget problem att ladda USB-C prylar från USB-A uttag så de kan leva kvar ett bra tag till.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Näe tror du bör komma på en ny affärs idé som kanske kan ge lite stålar!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mindfighter:

Enda tråkiga är att teknik åldras fortare än bilar... Har en 2019 års bil men QI-laddaren verkar vara av typen som levererar 5W, knappt att den underhållsladdar, så kör med kabel i alla fall!

Älskar hotellrum man varit i där de har en liten ministereo-docka med Iphone4-kontakt endast.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

Nu är den i och för sig till för datorer också och den lär överleva ett par generationer så kan ju inte riktigt jämföras så.

Men poängen är att en 1-uttagsladdare kan väl vara ok som slit-o-släng för att stoppa i fickan någon gång när man ska iväg någonstans, men hemma vill jag (och säkert fler med mig) ha fleruttagsladdare om man har familj snarare än att ha 1-uttagsladdare på rad i grendosan.

Det är sant har inte kommit så långt själv än lever kvar i 2010 😂

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Daemon:

Älskar hotellrum man varit i där de har en liten ministereo-docka med Iphone4-kontakt endast.

Ja, det är ju definitivt ett vittnesmål kring hur standarder ändrats. Samsung var ju tämligen tidiga med USB-C och för egen del känns det nog som en av de vettigare kontakterna i dag. Relativt tryggad för framtiden med förmåga att hantera både mycket data och laddeffekt.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung