AMD Radeon RX 6700 XT

Permalänk
Medlem

Jätteroligt att Netonnet och Komplett tydligen inte tycker att 6700 XT är grafikkort...

Har suttit och tryckt på F5 på de här sidorna hela tiden:
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort?page=...
https://www.komplett.se/category/10412/datorutrustning/datork...

Permalänk
Medlem

Vafan, har suttit och sökt på NoN, komplett och fått upp "inga sökresultat"... Vilket slöseri med tid :/
Hade checkat ut med kortet på amd.com också innan det crashade... Jag får väl spela spel först år 2022 då...

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

Verkar som att jag fick tag i två kort. Betalningarna har gått igenom iaf..

Från Inet.se ett ASUS Radeon 6700 XT 12GB TUF GAMING OC

Från Proshop.se XFX Radeon RX 6700 XT MERC 319 Black 12GB

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

AMDs nya definition av "god tillgång" när det finns 0 st Geforce.

AMD: (1>0) Vi har avsevärt bättre tillgång den här gången!

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x, 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Kollade Ebay för skoj skull..
Massor med kort som säljs..
Såg ngn över 8500..

Det verkar ju va vanliga retail-priser. Verkar bara va en finsk butik som har fått in kort (jimms.fi), och där kostar referens 819 euro och billigaste tredjeparts 829 euro.

Jag lyckades få in en i köpkorgen, och kom genom paypal-delen, men sen när det skickade tillbaka mig till AMD.com så fick jag access denied

Det är rätt deprimerande att man måste ha sån jäkla tur för att få tag på ett kort till normalpris, och hinner man inte med på första sekunderna så får man betala 50% extra, minst.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av gizze:

Verkar som att jag fick tag i två kort. Betalningarna har gått igenom iaf..

Från Inet.se ett ASUS Radeon 6700 XT 12GB TUF GAMING OC

Från Proshop.se XFX Radeon RX 6700 XT MERC 319 Black 12GB

Till något nära listpris? Eller för 7000kr+?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Jag såg inte ens att de fanns när jag uppdaterade vid 14.00? Min f5 knapp funkade typ inte elr ngt..

Inet skrev att de låg under kampanjer. De hade en direktlänk men tog lite längre innan den funkade, säkert 30s för lång tid men man kunde gå direkt från kampanjer. Men jag var ändå för långam, kanske hade hunnit men min autoifyllnad i chrome verkade inte funka längre.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Till något nära listpris? Eller för 7000kr+?

tror att det låg runt 7000kr

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk

Attans då, lyckades få ett 6700XT till kundvagnen på amd.com men där satt jag fast och vips så var alla kort borta
Jag som trodde att AMD bara la upp kort där för att visa att korten "faktiskt" finns :/

Visa signatur

Låda: Fractal Design Torrent PSU:Corsair RM 1000x Moderkort: Asus ROG Strix B550-F. CPU: Ryzen 5 5600X @Stock. Minne: DDR4-3600 mhz. GPU: PowerColor Radeon Rx 7900 XTX Limited. Skärm: Samsung Odyssey G9. OS: Manjaro.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Bunz:

Vafan, har suttit och sökt på NoN, komplett och fått upp "inga sökresultat"... Vilket slöseri med tid :/
Hade checkat ut med kortet på amd.com också innan det crashade... Jag får väl spela spel först år 2022 då...

LPT: använd inte sök eller filtrering vid sådana här tillfällen.
Gå rakt in i produktkategorin och/eller håll koll efter banners till landingssidor från startsidan tex

Sökning och filter brukar byggas upp dynamiskt över tid och är därför ofta fördröjda.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Proshop har ett par modeller för runt 8000kr. Inte för att kortet är värt det, men om nån vill ha..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick tag på ett kort till msrp 5099kr via komplett tacka gudarna äntligen

Permalänk
Medlem

Alltså, vad gör folk? Köper ni kort bara för att? Känns lite som grafikkort har blivit som Gamestop aktien. Folk köper upp för att försöka kränga dom lite dyrare i andra hand. Och så blir det bara högre och högre priser i allmänhet.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 3080 |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Medlem

Nu när den värsta besvikelsen har lagt sig får jag gratta alla som fick tag på kortet runt 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Alltså, vad gör folk? Köper ni kort bara för att? Känns lite som grafikkort har blivit som Gamestop aktien. Folk köper upp för att försöka kränga dom lite dyrare i andra hand. Och så blir det bara högre och högre priser i allmänhet.

Alla kanske inte har ett RTX 3080 redan.

Permalänk
Medlem

Nu gick den "Out of stock" igen på amd.com. En tid fanns "buy"-knappen kvar, men gav meddelandet att man skulle försöka igen senare pga trafik.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har blivit bannad (access denied) från AMD's hemsida bär jag kämpade med F5 :D. Dock så det spelar inte någon roll, kort försvann från stock inom 0.5-1 sekund, hade inte ens hunnit skriva in första siffror från min bankkort. Vem skulle kunna tro i 2011 att man kommer att behöva köpa/skapa botar för att kunna få köpa en grafikkort om 10 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjeck:

Har blivit bannad (access denied) från AMD's hemsida bär jag kämpade med F5 :D. Dock så det spelar inte någon roll, kort försvann från stock inom 0.5-1 sekund, hade inte ens hunnit skriva in första siffror från min bankkort. Vem skulle kunna tro i 2011 att man kommer att behöva köpa/skapa botar för att kunna få köpa en grafikkort om 10 år.

Tror inget att hade tur på amd offciala sida om du ska ha en chans så får du försöka beställa hos en svensk återförsäljare. Amd sida täcket väll att bställningar för hela europa och inte bara sverige ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rizzt:

Precis så. Det är lite som med mining nu när varenda blåbär kommit på att deras väg till enkel rikedom är att börja majna kryptovalutor hemma på PCn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Proshop har ett par modeller för runt 8000kr. Inte för att kortet är värt det, men om nån vill ha..

Kortet är värt det folk är villiga att betala för det. Med andra ord så är kortet värt det.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Sando:

Jag lyckades få in en i köpkorgen, och kom genom paypal-delen, men sen när det skickade tillbaka mig till AMD.com så fick jag access denied

Exakt samma här. Var mest intresserad av om det skulle funka att beställa, det gjorde det inte....

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var på sista steget där man behövde verifiera att man inte var en robot, klickade gå vidare och blev redirectat till startsidan.
Antar att jag får vänta och se om det gick igenom eller inte genom en mejlverification.

AMD behöver verkligen byta ut digitalriver.com som betalningslösning för de är fanimej sämst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

LPT: använd inte sök eller filtrering vid sådana här tillfällen.
Gå rakt in i produktkategorin och/eller håll koll efter banners till landingssidor från startsidan tex

Sökning och filter brukar byggas upp dynamiskt över tid och är därför ofta fördröjda.

Låg och kollade produktkategorin på flera sidor, Noll träff.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Unpoor:

Låg och kollade produktkategorin på flera sidor, Noll träff.

Jag såg dem på Webhallen, Inet, Proshop och Komplett direkt vid 14
typ 14:10 eller något dök de upp på netonnet

På inte hann jag aldrig se ett enda kort som grönt i lager men på alla de andra (sen säger det lagersaldot noll och ingtenting förstås, de var long gone vid det laget)

då genom att stå i kategorin grafikkort och refresha bara dvs

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Lyckats klicka hem ett xfx kort från komplett för ok pris. Men få se om det går att få in den i mitt lilla chassi eller inte.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Sapphire PULSE RX 7600 8GB GAMING/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Tror inget att hade tur på amd offciala sida om du ska ha en chans så får du försöka beställa hos en svensk återförsäljare. Amd sida täcket väll att bställningar för hela europa och inte bara sverige ?

Det stod i annonsen att korten kommer att säljas via AMD's hemsida först och att partner kort är sena till Sverige. Går ju inte följa alla hemsidor samtidigt, därför behöver man bot Som jag förstod så fanns det c/a 2,5k kort som skulle komma förbi Sverige (antagligen den totala mängden hos alla försäljare) Förhoppningsvis swec hade rätt info och mer modeller kommer in nästa vecka.

Egentligen så fick jag tag på 6800 i december, men återsålde den med tanke på att köpa 3080 om nån månad eller två. Men det blev vad det blev.

Permalänk
Medlem

fick tag på ett 6700XT på Netonnet gick inte söka 6700XT kortet men fick gå på grafkort sedan trycka på en länk där sdan kom man itll alla korten såg de var i lager CA 15 minuter ovanligt länge ;). jag behövde ingenltighen inte korten men när man kunde beställa ett var man tvungen

Visa signatur

Ryzoen 3700x x370 AsusCrosshair, Gskill 16Gb 3600Mhz,27tum 144hz 1440p Freesync, 6700XT
bettan dog i5 2500k 4.3Ghz, 16GBram 1600mhz,
Ibland förstår jag inte hur folk tänker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders9110:

RX 6700XT ska konkurrera med RTX 3070 det ser man på AMD MSRP för RX 6700XT som ligger på 479 dollar RX 6800 är bättre än RTX 3070 och kostar också mer MSRP är 579 dollar.

Jag misstänker att AMDs produktstack är lite ur led...
Var inte 6900XT tänkt att möta 3090?
Och 6800XT skall möta 3080?
Då borde ju rimligen 6800 möta 3070?
Och då alltså 6700XT möter 3060/3060Ti
Annars blir det "två mot en" någonstans...

Kanske upptäckte AMD att 6700XT hamnar så pass nära ett 3070 att det gott kan matchas mot det också
Men varför ta fram två (dyra) produkter för att matcha ett av Nvidias kort?

Känns inte helt genomtänkt.

Spelar i vilket fall ingen som helst roll då tillgång/pris är helt utan verklighetsförankring.
Alla gör bäst i att avvakta med köp i några månader, minst

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Kanske upptäckte AMD att 6700XT hamnar så pass nära ett 3070 att det gott kan matchas mot det också

Spelar i vilket fall ingen som helst roll då tillgång/pris är helt utan verklighetsförankring.

De kommer ju ett rx 6700 som ska prestara som ett rtx 3060 och sen så kommer ju rx 6600 och 6600xt senare.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Tror snarare att 6800 ska täcka gapet mellan RTX 3070 och RTX 3080 och det gör det ganska väl.

6700XT huvudkonkurrent är definitivt RTX 3070 ifall vi utgår från MSRP 20 dollar mindre för ungefär samma minskning i prestanda men håller med dig priserna är helt tokiga och vi får nog vänta till Q4 2021 eller Q1 2022 innan priserna börjar bli normala.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB