Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Kan folket sluta spekulera nu eller? TPRS har ju redan postat länken! Kan ni inte engelska eller (ok, det är lite avancerad engelska för en del, men det finns bilder )?
Men iaf, läs på den länkade sidan nu, ni kommer börja dregla!

Verkar ascoolt

Men det kommer väl förmodligen ta några år innan det finnsa tt få tag på

Visa signatur

Abit IC7-MAX3 : Intel P4-C 3,0 @ 3,7: Corsair TWINX1024 3200LL @ 2-2-6-2 : Powercolor 9800 pro @ 445 / 400 : 2x Maxtor sata 120GB : WD raptor 36GB : Lian-Li PC65 : Antec True Power 380W

Permalänk
Medlem

Jag sa att SubZero höll -30 utan CPU-last...allså utan CPU!!!

Jag kollade på ett AMD system dom hade där nere och tyckte det var häftigt att dom kunde köra så mkt klockat och hade väl ungefär en temp på 28-36 beroende lite hur hårt dom kramade hur MHz ur XP 1700+...tror det rörde sig om att den pendlade mellan 2.5GHz och 2.6 GHz...men är inte riktigt säker!

SubZero kan du bla köpa på Datorbutiken...har för mig att den kostar runt 1300:-

Ja ja...jag tyckte den var häftig...dom paratade om att den kylteknik kommer att förbättras så att vi kommer att få se bättre resultat...usch nästan så man ryser...tänk en CPU temp på runt 5 grader det hade räckt för mig!

Visa signatur

Signatur raderad, se våra regler /Mental

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Young_Newbie
Kan du förklara lite mer? Har själv försökt göra nåt liknande men nu letar jag efter en ritning. Vad kallas detta? Vart kan jag få tag på en? Vad kostar deT?

har inte sett den vet bara teorin om den. jag kan rita en förklarande bild sen när jag kommer hem

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Avstängd

har ni hört talas om denna?
www.coolchips.com termotunnel teknologi (nano jox)

de va ja väntar på
0 vid cpun

Permalänk

Jag sätter en tusing på att du var inne i Lund butiken och de där inne har inte många skruvar på rätt sätt sen jag slutade där...
Systemet de syftar på är en SubZero pelt och det förstår väl vemsomhelst att en luftkylt pelt inte kan plocka bort några oerhörda summor värme...

Säljaren har ingen teknisk koll och han är inkompetent och mytoman

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

HAHAH...har vi någon som kanske fick sparken här eller. någon som söker hämd. HEHEH.

Han sa att det var -30 utan cpu load. Men det var jag som fattade det som att det var när processorn låg idle. Men det var ju visst utan processor.

Du dreadlock. du får sen gärna hjälpa mig med TFT problem. Jag har mailat och skickat ICQ meddelanden till dig. Du kanske inte orkar eller??

Visa signatur

har en dator...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreadlock
Säljaren har ingen teknisk koll och han är inkompetent och mytoman

Snackar vi den förvuxna vattenkammade fjortisen nu?

Hos honom lurade jag till mig 7 dagars öppet köp på ett grafikkort, funderade på att lämna tebax det efter 6 dagar bara för att jävlas med honom. Han var riktigt störig och totalt inkompetent.

*Haribo hoppas att den förvuxna fjortisen inte är Dreadlock*

Visa signatur

[font="arial"][size="1"]| "Never Argue With An Idiot. They´ll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience." |[/size][/font]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haribo
Snackar vi den förvuxna vattenkammade fjortisen nu?

Hos honom lurade jag till mig 7 dagars öppet köp på ett grafikkort, funderade på att lämna tebax det efter 6 dagar bara för att jävlas med honom. Han var riktigt störig och totalt inkompetent.

*Haribo hoppas att den förvuxna fjortisen inte är Dreadlock*

HAHAHAHA

Visa signatur

Abit IC7-MAX3 : Intel P4-C 3,0 @ 3,7: Corsair TWINX1024 3200LL @ 2-2-6-2 : Powercolor 9800 pro @ 445 / 400 : 2x Maxtor sata 120GB : WD raptor 36GB : Lian-Li PC65 : Antec True Power 380W

Permalänk
Medlem

hehe. den jag pratade med var en assiat.

Visa signatur

har en dator...

Permalänk

Jag är inte den förvuxna vattenkammade fjortisen nej. Och inte asiaten heller. Den sistnämde är hur trevlig som helst men ibland så har han inte riktigt koll på alla datortermer...

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

Re: Ny sort kylning på väg!!!

Tjena exor

Tjena Mr_Lazy [/i]

Hårda ord i denna tråd och låg nivå från vissa. Men jag tror de pratar om en israelisk lösning med ett instickskort som är kopplat till en CPU-kylare. Jag minns inte exakt hur den fungera men kondensen eller isen som satt på kylaren påstod de var bara för att visa hur kallt det blir. Vi var väl inte riktigt tända på den skall jag erkänna då vi provat en massa olika saker som Koolance m.m.

Problemet är dock att alla som kommer med coola udda lösningar är små små ensamföretag och inte klarar producera, sköta service m.m. Ni skulle bara veta vilka problem vi haft med Koolance! Vapochill däremot verkar vara fina grejor. Vi säljer dem inte i dagsläget men...

Till Dreadlock,
Ja du Dreadlock. Om dig skulle man kunna säga mycket. Men jag vill nog bara säga att JME har hellre två, ja t o m 3 vattenkammade fjortisar i butiken i stället för dig tillbaka, så har jag uttryckt mig milt.

Till Gecko,
Var han störig för att han gav dig öppet köp? Det var väl snällt av honom. Var ödmjuk mot mindre kompetenta människor, även om du tvingas handla av dem. Hur mycket du än retar dig på nån, var trevlig det tjänar du på i längden!

Till Timewalker och alla andra intresserade,
Jag kollar vad killarna i Lundabutiken menade för prylar och gör ett inlägg här. Om det är av intresse. Där en del nya balla prylar på gång så håll utkik.

Visa signatur

JME

Permalänk
Medlem

JME_DATA: det var inte jag som handlade av den förvuxna fjortisen, jag tyckte bara Haribos inlägg var roligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

tjena Gecko,

Ber om ursäkt då.

Visa signatur

JME

Permalänk
Medlem

Han måste mena en israelisk lösning som även säljs av Thermaltake. Israeler är extremt duktiga på teknik. UZI:n är väl deras uppfinning?

Jag skall beställa hem en för test. Återkommer här när jag vet mer.

Visa signatur

JME

Permalänk

JME_data den subzero lösningen med instickskortet är ju bara en pelt med luftkylning som presterar sämre än en slk900 drar mer ström gör den oxo, fast det är å andra sidan inte på nätaggregatet. Ström drar den utan att förbättre något dock.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

Tjena MasteR Jay!

Låter som en mindre pryl att ha i lager.....

Visa signatur

JME

Permalänk
Medlem

Håller med de andra,Jag jobbar med kyla och har då aldrig hört talas om nåt sådant effektivt.
Kyl mediumet måste kylas av nånting.Vad sa han att det hette?
Ha det bra.

Visa signatur

Ammoniak(Nh3)

Permalänk
Medlem

subzeron borde väl ändå hetta upp grafikkortet ganska mycket om man inte har inbyggt sådant?

Permalänk

johh varför skulle det hetta upp grafikkortet ?
för att instickkortet satt nära menar du ?
instickskortet är peltierns nätagg.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

jaha. Såg ut som kylfäns...

Permalänk
Medlem

kolla på www.supercool.com där hittar ni nått som liknar det som ni försöker hitta det e en liten platta som kna vara -40 på ena sidan å +70 på andra sidan tex.
den styrs av att du leder spänning genom det små blocken som sitter i plattan ju mer spåning ju mer - grader... så att säja, så ifalla du vill ha -40 så får du nog ta å skaffa ett mindra kärnkraft värk hemma

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det funkar ju lixom inte bara så, eftersom en tec inte kan leda bort all energin från cpu:n så kvittar det om man har ett kärnkraftverk.
För varje watt du applicerar på ena sidan av tec:en så måste du plocka bort minst två på den andra sidan, dvs en peltier presterar inget om man inte har en djuävulusisk fläns eller ett vattenblock på andra sidan.
Vad gäller små block som kyler till -40 så är det nog ngt hawkins får förklara för oss, kanske kan man transportera värmeenergin genom ett maskhål till sydpolen...

Visa signatur

Asus Maximus Formula, Q6600 2.4@ 3.1, 6GB Corsair Dominator, HD 5770, Intel X25 80Gb , Viewsonic VP2130b + VP2030b
www.berndin.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToreSkog
Det funkar ju lixom inte bara så, eftersom en tec inte kan leda bort all energin från cpu:n så kvittar det om man har ett kärnkraftverk.
För varje watt du applicerar på ena sidan av tec:en så måste du plocka bort minst två på den andra sidan, dvs en peltier presterar inget om man inte har en djuävulusisk fläns eller ett vattenblock på andra sidan.
Vad gäller små block som kyler till -40 så är det nog ngt hawkins får förklara för oss, kanske kan man transportera värmeenergin genom ett maskhål till sydpolen...

Jag byggde mig ett miniatyrkylskåp som satt i min förra dator. Kylde ner till ca +5 grader C, hade bara en liten fläns på andra sidan med en 4x4cm fläkt på 5v.

Visa signatur

Flytta hem till mig, så kan du få sova på golvet om det funkish mellan oss annars i trappen...

Permalänk

Låter som om det skulle kunna vara något slag av torris (-70 grader)

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk

Måste bara lägga mig i.....

Många här har bra teorier och många har bättre varför ett dyligt kylsystem inte fungerar.

Personligen tror jag det finns en hake någonstans, som tex värmen måste ta vägen någonstans och den värmen vill man inte ha i sin låda. Så man behöver ett vattenkylningsstystem ändå. Demo exet på mässan kanske var en otrimmad CPU som inte genererade så mycket värme och själva blocket var en extremt god ny effektiv pelt.
Faktum är att en riktigt bra pelt som har bra verkningsgrad samt klarar extremt höd delta faktiskt rent teoretiskt skull kunna kyla en CPU med passiv flens(den skulle bli VARM, men med tillräckligt hög delta skaulle hundratals watt kunna avledas...)

Många på CBIT gör allt för att få bäst parametrar på mässan...Jag vet, jag har gjort det själv.
(Var inte med på mässan för jag hade inte tid, men jag satt upp en demoutrustning för en ny teknik på den tiden...)

Vidare är det ju trevligt att JMD data är med här och kommenterar, alltid trevligt med motargumentation. MEN en del kritik mot JME data är direkt befogad.
Både jag och flera av mina arbetskamrater har blivigt mer eller mindre dåligt behandlad av personal på JME data. Dessutom har jag sett att viss personal är direkt otrevlig mot kunder i affären.
Jag rekommenderar JME data att se över sina anställdas kunskaper om hur man behandlar kunder. Jag har själv arbetat i butik och så som viss JME data personal beter sig är just ett praktexempal hur min INTE skall bete sig.
Jag tror JME data skulle öka sin försäljning och vinst om man valde att använda sig av mer kompetent personal och inte falla för McDonalds syndromet.

Visa signatur

AMD-XPm 2500+@3600+(Ba)@204*12 = 2459MHz|Egenbyggt vatten + 240 rad|1.93Vc|2*256 TMWB 11,2,2,2|2.8Vddr|AN7|sb-kyld,nb-zalman+60mm,MosFet flensar+40 mm|Ti4K2 @320/615|Prime95 stabilt 24/7! Tysssst.....

Permalänk
Medlem

Är det nån som ska vara med på en beställning.
Får vi ihop 6-10 kylare så får vi 20% rabatt....det blir ju nästan 6700$ i rabatt.
Så hur många hänger på....här ska kylas...inte bara plånboken alltså

M77 Cryocooler Order Form

Prices in U.S. dollars
Shipping and insurance extra. Quantity 1-2
No discount
Each unit: Quantity 3-5
10% discount
Each unit: Quantity 6-10
20% discount
Each unit:
M77 Cryocoolers, water cooled $33,350 $30,015 $26,680
Options:
Air Cooling $860 $774 $688
Passive balance $1,550 $1,395 $1,240
Active balance motor $3,170 $2,853 $2,536
Main motor controller $1,400 $1,260 $1,120
Power supply $2,000 $1,800 $1,600

Terms: One-third on placement of corporate purchase order, balance on delivery. Private parties, one-third certified check or money order, remainder COD. Shipping and insurance added to final invoice.

Delivery: six months from receipt of order and one-third payment

Limited Warranty or Repair Option (Specify):
Limited warranty: ___________ (Sunpower will repair or replace the cryocooler and controls if a unit fails to meet
specifications within 30 days of delivery)
Repair Option: _____________ (Sunpower will repair unit and bill for costs incurred, up to 1 year from delivery)

Order Form Number of units Price each Total price
M77 cryocooler, water cooled

Visa signatur