Galaxy Unpacked går av stapeln den 11 augusti klockan 16:00

Permalänk
Melding Plague

Galaxy Unpacked går av stapeln den 11 augusti klockan 16:00

Samsung visar kommande produkter som de menar ska driva på utveckling och bjuda på överraskningar inom mobilsegmentet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hm inte bra , jag som beställt ny telefon precis.vorde kanske väntat

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

Hm inte bra , jag som beställt ny telefon precis.vorde kanske väntat

Så länge du inte är sugen på en vikbar mobil så behöver du inte vara orolig.

Om topic: Galaxy Watch 4 blir nog min första smart Watch..

Permalänk
Medlem

Eventuellt presenteras S21 FE https://www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s21_fe_leaks_in_offic.... Men förmodligen inte

Permalänk

Svårt att bli upphetsad över detta. Mobilmarknaden känns förbannat stagnerad. Lite som processormarknaden innan Ryzen.

Visa signatur
Permalänk

Hoppas Tab s8 serien lanseras.

Vikbart kan definitivt vara intressant när det funkar riktigt bra, men jag hoppar över de första generationerna.

Visa signatur

HejHej!

Permalänk
Avstängd

Hoppas på en mobil dold kamera fram.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Hade varit kul att drömma om en snapdragon-version av diverse modeller. Är främst intresserad hur batteritiden på galaxy watch 4 blir. Har en Galaxy watch + en acticve 2 och är väldigt nöjd. Det som skaver mest är batteritiden.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Inaktiv

reklam videon är faktiskt tvärt emot vad jag tänker.

galaxy note 9 är bra nog på allt men jag funderar på att återgå till nokia och ha note 9 som sidolur.

Hur kan det komma sig att min samsung mobil vägrar utföra ett print screen pga. att det finns en copyright bild på skärmen?!?
Vem är det som valt att lägga resurser för att implementera detta i mobilen och varför??? Är det så man ska behandlas när man köpt en produkt för över 10 papp? De nya note mobilerna har tagit bort 3.5mm utgången..är det också för min skull?

istället har man infört en fingeravtrycksläsare i skärmen vilket gör det omöjligt att inte trycka på den vilket är dirket olustigt oavsett om samsung/google utnyttjar det eller inte.

vikbar skärm..kanske gillas av några.

Jag skulle önska mig en nokia lur med endast gsm nät och usb c. Med en högkvalitets kamera, mp3 och fm radio. Ska man ha stor skärm så är galaxy tab s7 rätt fin. Att ha en skör vikbar klump i fickan känns mindre frestande.

säkerligen en dröm att utveckla för nördarna hos samsung men kommerciellt känns det rent spontant som en väldigt snäv kundgrupp som är intresserade. Därpå priset/durability

Permalänk

Tekniknörd år 2003: Jag kommer aldrig någonsin skaffa en mobil som väger mer än 90gram, ej tål att tappas i backen och inte har 2 veckors standbytid.
Samma tekniknörd lite senare: Sitter just med en ömtålig mobil som väger det dubbla och har en dags standbytid. Personen är dock såklart oärlig påstår att den aldrig någonsin har sagt det ovanför.. Lite som alla tusentals datanördar som förr pratade om Amdahl lagar för att bevisa att fler än 4 kärnor är onödigt för en workstation och nu idag köper mobiltelefoner och snart smartklockor med fler kärnor än vad de ansåg en workstation behövde.

Allteftersom smartphones blev bättre så blev de allt mer lockande att använda. Mobiler med egenskaper som vissa sa att de aldrig skulle acceptera köpte de ändå. Jag tror lite samma sak kommer hända med de stora vikbara mobilerna, förutom att endast en liten skara kommer köpa just dem. Denna skara lär ökas, men såvida de ej får ner vikten drastigt så blir det nischat. Dock gör inte Samsung och andra företag bara stora vikbara utan även mindre som skulle kunna passa de flesta.

Problemet jag ser är att man egentligen behöver ha 2st telefoner. En Galaxy Fold 3 är kanske inte den optimala löpartelefonen etc. Nu har vissa mobilfunktionalitet med att ringa i smartklockan och kanske kan man lösa det så?

Argument vissa använder att det finns surfplattor, så vet jag ej hur stora byxfickor ni har. Men i mina byxfickor får ej en surfplatta, mobiltelefon och nycklarna plats i. Argumentet blir lite som laptops är onödiga man kan köpa en bättre stationär dator istället. Och detta sa faktisk många ungdomar runt år 1997. Men trots att laptops går att blir var persons egendom så släpar få med sig dessa ut varenda dag.
Så jag ser frågan som vilken typ mobiler vanligt folk kommer ha om 10år som intressant. Där dagens smartmobiler inklusive iPhone mini faktisk är lite klumpiga och tunga. Men man klarar sig ej utan dem idag och trenden går emot att folk endast har en mobil och inget mer. Även om jag tror det minst tar 40år innan vanligt folk helt överger gamla nycklar.

Permalänk
Medlem

Sitter själv med en OnePlus 6 och är fortfarande rätt nöjd. Varit sugen på en ny mobil ibland men direkt man ser dagens priser så inser jag att jag inte behöver en ny telefon.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Det är väl foldable + watch 4 som ska visas. dvs ingen galaxy S serie.
Watch4 ser trevlig ut dock av det man sett hitintills.

Anledningen jag inte köpt en apple watch till min iphone är den är så satans ful. Alltid hatat den äckligt fula miniräknare designen.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Det är väl foldable + watch 4 som ska visas. dvs ingen galaxy S serie.
Watch4 ser trevlig ut dock av det man sett hitintills.

Anledningen jag inte köpt en apple watch till min iphone är den är så satans ful. Alltid hatat den äckligt fula miniräknare designen.

Jag tycker också inte om Apple Watch utseende. Köpte en Galaxy Watch 3, byggde om denna för 1500kr för att få det utseende jag ville ha. Ett helt annat armband etc. Min klocka ser mer ut som en "riktig ej smartklocka klocka".
Allt skitbra, tills jag idag har insett att Samsung håller på att överge operativsystemet Tizen, då Wacth 4 kör android. Det känns sådär, men jag kommer nog inte skaffa några fler appar till telefonen så..

Det bästa köp man kan göra ofta är inget köp alls och spara pengarna..

Permalänk
Medlem

Hur länge skall tv reklamen för s21 som "ny" produkt köra egentligen?

14" 4k laptop?

Visa signatur

Proud AMD customer since 1998!

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Sitter själv med en OnePlus 6 och är fortfarande rätt nöjd. Varit sugen på en ny mobil ibland men direkt man ser dagens priser så inser jag att jag inte behöver en ny telefon.

ja fast man kan köpa en helt ok mobil idag för 3000kr, för några år sen var det helt omöjligt få vettig prestanda i lägre prisklassen. sen är det trist köper man senaste samsungen idag har den varken 3,5mm eller minneskortplats.. förstår inte varför sånt ska gå bort.. medans alla budgetmobiler har det...

Permalänk
Medlem

Kommer denna smart klockan fungera med min mobil Xiaomi Mi 11? Så jag får alla funktioner.