Alla fyndtips från mellandagsrean

The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition bryter kompatibilitet med moddar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Fast man kan ju fortfarande köpa Skyrim överallt. Visst att porta spelet till nya konsoler men en ny utgåva till PC som bryter kompatibilitet med moddar låter ju vara dumt.

Citat:

Notice: At the request of the publisher, The Elder Scrolls V: Skyrim is unlisted on the Steam store and will not appear in search.

Intressant att dom gömt den gamla versionen som funkar med mods.
hmmmm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lordsqueak:

Intressant att dom gömt den gamla versionen som funkar med mods.
hmmmm

Whaaat riktigt dåligt.

Permalänk
Medlem

Denna är ju en remaster, dom kan ju ha förfinat en hel del.

The Elder Scrolls V: Skyrim Anniversary Edition is a 2021 remastered version of the 2011 game The Elder Scrolls V: Skyrim, the fifth installment of The Elder Scrolls series. It will be released for PC, Xbox One, Xbox Series X/S, PlayStation 4, and PlayStation 5 on November 11, 2021. The Anniversary Edition contains a copy of the Special Edition, as well as the expansions Dawnguard, Hearthfire, and Dragonborn.

The Anniversary Edition also includes 74 Creation Club mods, all 48 currently available ones plus 26 new, unreleased ones, adding up to a total of around 500 new gameplay elements for Skyrim.

Moddar är inkluderade. Jag blev sugen nu igen, blir nog ett köp till PS5:an.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Ja, det stämmer, men själva programfilen för SE kommer att automatiskt uppdateras till den nya. AE är en separat grej, men samtidigt som AE släpps uppdateras även SE. DET är problemet här!

Man kanske skulle göra en kopia av exe filen spara den och kopiera över den nya AE. Jag tror(hoppas) att skse.silverlock.org fixar en ny version av skse

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare