Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Janky vet jag inte vad det betyder, med Contractprs hör ju till samma genre som zero caliber, pavlov m fl - FPS alltså. Contractors har gott om folk som spelar, alltid matcher redo att hoppa in i. Definitivt ett av de bättre spelen om man har en gunstock till sitt Quest då man kan kalibrera vapnen i spelet efter den. Det finns vanliga game modes som TDM, Dm, domination osv. Men även coop mot datorn.

Jag har provat de flesta FPS spelen men detta är definitivt det bästa och mest polerade

Ok låter lite som Pavlov då förutom att Pavlov kansle har mer innehåll.
Kanske får prova Contractors nångång

Men janky menar jag att det är fladdrigt, känns opolerat. Tex att man får tjorva med enkla grejer som att hantera sitt inventory, ta fram vapen, ladda om osv.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har du något tips på en bra strap?

Den här ska vara både bekvämare och tåligare än officiella Elite Strap, men i övrigt lik: https://www.amazon.se/dp/B098JTDPQC/ref=mp_s_a_1_3?crid=5DA40...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Har du något tips på en bra strap?

Nej. Jag köpte typ den billigaste för någon månad sen och jag tror tyvärr att den var ganska dålig. "Skålen" för bakhuvudet är nästan helt platt så av tre ytor nuddar bara en.

Trots det är det en otroligt stor förbättring över originalremmarna. Hade jag köpt idag så hade jag nog köpt den finaste boboVR- eller Kiwi-strappen, beroende på om man gillar halo- eller ski goggles-design

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Ok låter lite som Pavlov då förutom att Pavlov kansle har mer innehåll.
Kanske får prova Contractors nångång

Men janky menar jag att det är fladdrigt, känns opolerat. Tex att man får tjorva med enkla grejer som att hantera sitt inventory, ta fram vapen, ladda om osv.

Då kommer du säkert tycka bättre om Contractors, det har blivit väldigt användarvänligt och polerat under året! Men i grund o botten är det ju samma sorts spel, så är man nöjd med det ena finns kanske ingen anledning att byta till det andra.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Den här ska vara både bekvämare och tåligare än officiella Elite Strap, men i övrigt lik: https://www.amazon.se/dp/B098JTDPQC/ref=mp_s_a_1_3?crid=5DA40...

Den kör jag med, och har inget att klaga på. Den fungerar utmärkt och funktionen att man kan vända upp headsetet om man vill kolla något eller snabbt ta av hela alltet är guld värd.

Den är visserligen ganska stor i jämförelse med exempelvis orginala Elite remmen, men det kan ju både vara positivt och negativt. Skålen där bak är ju gigantisk, och extremt väl vadderad. I gengäld kan man ju exempelvis inte ha vanliga stora hörlurar på sig över denna. Kvittar dock för mig då jag kör med in-ear eller orginala högtalarna.

Skrivet av johanandersson:

Trots det är det en otroligt stor förbättring över originalremmarna. Hade jag köpt idag så hade jag nog köpt den finaste boboVR- eller Kiwi-strappen, beroende på om man gillar halo- eller ski goggles-design

Precis, det är vad jag tror också. Ogillar man att det blir lite tryck mot ansiktet ska man nog prova på en halo strap i stil med Bobo M2 istället. I gengäld så får man ju faktiskt lite bättre field of view om man använder ett "facial interface" som inte är så tjockt och en elite-liknande rem. Och så sitter de ju som berget dessutom, till skillnad från halo modeller.

Permalänk
Medlem

Sä, va och inhandlade ett quest 2 igår som julklapp till grabben, är det nåt jag bör tänka på innan julafton?
Ladda det innan vi slår in det kanske? Han kommer få använda sin mammas facebook, men han kan skapa eget nick i oculus va?
Sen har han VR spel från oculus och steam sen innan, dom kommer han åt direkt om man köper den där sladden till va?
Vart köper man en bra/ok sån sladd som bäst? Orginalet va rätt dyrt 👀😝
Kanske skulle beställa idag och hoppas det kommer fram till torsdag, om man hittar på nån vettig sida som har snabba leveranser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Sä, va och inhandlade ett quest 2 igår som julklapp till grabben, är det nåt jag bör tänka på innan julafton?
Ladda det innan vi slår in det kanske? Han kommer få använda sin mammas facebook, men han kan skapa eget nick i oculus va?
Sen har han VR spel från oculus och steam sen innan, dom kommer han åt direkt om man köper den där sladden till va?
Vart köper man en bra/ok sån sladd som bäst? Orginalet va rätt dyrt 👀😝
Kanske skulle beställa idag och hoppas det kommer fram till torsdag, om man hittar på nån vettig sida som har snabba leveranser

Mammas Facebook funkar, men se till att hon inte säger upp sitt konto då köpen är kopplade till det. Det går också att kontakta supporten för att be dom ta bort kopplingen till Facebook fram till att Meta-kontot kommer istället.

Vilket namn du visar upp i Oculus kan ställas in, ja. Du behöver inte ”den där” sladden utan valfri USB-kabel eller trådlöst fungerar. Har du sladd mellan PC och router och fri sikt mellan router och Quest så kan du lika gärna testa trådlöst före kablat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Mammas Facebook funkar, men se till att hon inte säger upp sitt konto då köpen är kopplade till det. Det går också att kontakta supporten för att be dom ta bort kopplingen till Facebook fram till att Meta-kontot kommer istället.

Vilket namn du visar upp i Oculus kan ställas in, ja. Du behöver inte ”den där” sladden utan valfri USB-kabel eller trådlöst fungerar. Har du sladd mellan PC och router och fri sikt mellan router och Quest så kan du lika gärna testa trådlöst före kablat.

Ett pr väggar mellan till router, och datorns tp kabel går genom eluttaget. :/
Vilken usb som helst? Men är väl en speciell som kopplas in i headsetet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ett pr väggar mellan till router, och datorns tp kabel går genom eluttaget. :/
Vilken usb som helst? Men är väl en speciell som kopplas in i headsetet?

Du får helt enkelt testa dig fram, men risken är rätt hög att det kan fungera dåligt om routern har väggar i vägen och om du dessutom använder eluttagen för trafiken. Ingen vet hur det blir för just dig, så återkom gärna när du har testat!

Jajjemen, vilken USB-C kabel som helst.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Du får helt enkelt testa dig fram, men risken är rätt hög att det kan fungera dåligt om routern har väggar i vägen och om du dessutom använder eluttagen för trafiken. Ingen vet hur det blir för just dig, så återkom gärna när du har testat!

Jajjemen, vilken USB-C kabel som helst.

Länk till en bra, som skulle kunna koomma med posten i tid skulle uppskattas 🙈🙃😁
Tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Länk till en bra, som skulle kunna koomma med posten i tid skulle uppskattas 🙈🙃😁
Tack för svar

Jag har själv inte använt någon, men söker du på Oculus Link cable på Amazon.se och plockar en med hyfsat betyg så blir det nog bra.

Tvek på att få det till julafton kanske, men det går ju att roa sig med spel i standaloneläge fram till att den kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tack för svar

https://noerdic.se/search?type=product&q=NOT+tag%3A__gift+AND...
Dessa kanske?

Permalänk
Medlem

Kan tipsa att Fanatical släppte lite överraskande en bundle med Quest spel idag. Det ingår:

Zombieland Headshot Fever (Quest & PC)
Ghost Giant (Quest)
Death Lap (Quest & PC)
Accounting+ (Quest & PC)
Skyworld Kingdom Brawl (Quest)
Gadgeteer (Quest & PC)
SculptVR (Quest & PC)
Gloomy Eyes (Quest)
& så får man en rabattkod på Zero Caliber: Reloaded också

Går dessutom att få 5% rabatt på bundeln med koden "GGDEALS5". Helt okej deal måste jag säga!

Permalänk
Medlem

Tack, beställde igår, kom hem idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Kan tipsa att Fanatical släppte lite överraskande en bundle med Quest spel idag. Det ingår:

Zombieland Headshot Fever (Quest & PC)
Ghost Giant (Quest)
Death Lap (Quest & PC)
Accounting+ (Quest & PC)
Skyworld Kingdom Brawl (Quest)
Gadgeteer (Quest & PC)
SculptVR (Quest & PC)
Gloomy Eyes (Quest)
& så får man en rabattkod på Zero Caliber: Reloaded också

Går dessutom att få 5% rabatt på bundeln med koden "GGDEALS5". Helt okej deal måste jag säga!

wow... ser nice ut... hur funkart det? får man en kod man skriver in i questen sen eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

wow... ser nice ut... hur funkart det? får man en kod man skriver in i questen sen eller?

Man redeemar koder i mobil-appen, vet inte om det går inne i Questen att göra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Man redeemar koder i mobil-appen, vet inte om det går inne i Questen att göra.

Måste man ha mobilapp? Räcker det inte med login på PC?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Måste man ha mobilapp? Räcker det inte med login på PC?

Antingen mobilappen, eller på denna sidan:
https://secure.oculus.com/redeem-code/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimlite:

Antingen mobilappen, eller på denna sidan:
https://secure.oculus.com/redeem-code/

Tack... han har ett oculuskonto redan, men han måste binda det till FB ändå va? (blir mammans i hushållet, vi hatar alla FB här )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tack... han har ett oculuskonto redan, men han måste binda det till FB ändå va? (blir mammans i hushållet, vi hatar alla FB här )

Tror inte det gör någon skillnad om man har Oculus konto eller FB, du borde kunna logga in med vilket som. Kan ha fel dock, själv använder jag tyvärr Facebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Quest 2 setup kräver fortfarande Facebook konto tror jag.
Man kan kontakta support efteråt så kan dom koppla bort Facebook igen.
Under nästa år ska Facebook kravet tas bort officiellt jag gissar att man då får konvertera oculus kontot till "Meta konto" och nya användare kan säkert välja mellan Facebook eller separat Meta konto.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Accounting+ från bundlen ovan var ruskigt kul kan rekommendera!

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Tänkte på det, är det verkligen tvunget att koppla till FB med q2, när han redan har reggat sig på oculus? han har ju ett trasigt rift1 som ligger och skräpar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tänkte på det, är det verkligen tvunget att koppla till FB med q2, när han redan har reggat sig på oculus? han har ju ett trasigt rift1 som ligger och skräpar...

Ja, äldre enheter som släpptes före FB-kravet är undantagna till 2023 eller nåt sånt men inte Quest 2. Dock går det som sagt att be supporten koppla bort det efter registrering. Eventuellt kommer ett Metakonto krävas före 2023 istället då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Ja, äldre enheter som släpptes före FB-kravet är undantagna till 2023 eller nåt sånt men inte Quest 2. Dock går det som sagt att be supporten koppla bort det efter registrering. Eventuellt kommer ett Metakonto krävas före 2023 istället då.

Ok, hoppas inte det blir nån konflikt mellana vanliga oculus och quest bara på julafton. Ska han logga in på sitt oculuskonto som han redan har i questen? Sen binda det till ett FB konto?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Ok, hoppas inte det blir nån konflikt mellana vanliga oculus och quest bara på julafton. Ska han logga in på sitt oculuskonto som han redan har i questen? Sen binda det till ett FB konto?

Jepp, man kopplar ihop kontona.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

tror du kan logga in på Oculus.com och göra kopplingen där ist.
Många som haft problem med låsning av facebook konto när man fipplat med konton och registrering vid Quest 2 setupen. Speciellt om det varit med "inaktiva" facebook konton.
Kanske inte gäller längre men vid release var det ett problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Jepp, man kopplar ihop kontona.

Ok, och samma login han har sen innan vanliga oculus?
Fasen så irriterande med att ett FB konto är ett måste

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

tror du kan logga in på Oculus.com och göra kopplingen där ist.
Många som haft problem med låsning av facebook konto när man fipplat med konton och registrering vid Quest 2 setupen. Speciellt om det varit med "inaktiva" facebook konton.
Kanske inte gäller längre men vid release var det ett problem.

Va det inte problem om man försökte skapa FB konto i själva questen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Va det inte problem om man försökte skapa FB konto i själva questen?

Ja men även försök till återaktivering av gamla konton

Visa signatur