Söker väggfäste skärm VESA 100mm / 10kg / 32"

Permalänk
Medlem

Söker väggfäste skärm VESA 100mm / 10kg / 32"

Jag postade först i tråden för Acer Nitro XV322QKKV eftersom det handlar om den skärmen, men tänker att frågan är mer generell så provar en egen tråd.

Kraven på det jag söker är:

• Skärmarm som fästes på väggen.

• Ska gå att dra ut cirka 40-50 cm från väggen.

• Ska klara en skärm på 10kg / 32" utan att något känns svajigt.

• Fästet måste vara VESA 100mm, varken mer eller mindre.

Önskvärt:

• Lätt att justera ut och in för olika situationer.

Har väldigt svårt att hitta något efter denna spec. Denna klarar allt utom dimensionerna på skärmen, även om jag inte riktigt förstår varför 28" skulle vara max. https://www.inet.se/produkt/2515907/deltaco-office-arm-0251-vaggfaste

Har ni några fler tips att ge? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duder:

Jag postade först i tråden för Acer Nitro XV322QKKV eftersom det handlar om den skärmen, men tänker att frågan är mer generell så provar en egen tråd.

Kraven på det jag söker är:

• Skärmarm som fästes på väggen.

• Ska gå att dra ut cirka 40-50 cm från väggen.

• Ska klara en skärm på 10kg / 32" utan att något känns svajigt.

• Fästet måste vara VESA 100mm, varken mer eller mindre.

Önskvärt:

• Lätt att justera ut och in för olika situationer.

Har väldigt svårt att hitta något efter denna spec. Denna klarar allt utom dimensionerna på skärmen, även om jag inte riktigt förstår varför 28" skulle vara max. https://www.inet.se/produkt/2515907/deltaco-office-arm-0251-vaggfaste

Har ni några fler tips att ge? Tack på förhand!

Dimensionerna är bara en höftning så att vanligt folk får ett humm, det är vikten som räknas. Du kan lätt hänga din skärm på den där.

Permalänk
Medlem

Den du länkar till fixar det, det handlar ju om vikten och det klarar det av med marginal.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 128GB 3600, RTX4060

Permalänk
Medlem

Ah ok, då blir det kanske en sån. Men tyvärr har den fått rätt dåliga betyg på Inet.

Permalänk
Medlem

https://www.proshop.se/Monitor-Mount/DELTACO-Office/3035208?u...

Vet inte om denna klarar, rätt nära gällande vikt. Har ingen kunskap om 10 kg inte är något problem när maxlasten är 9 kg osv. Annars är den rätt smutt

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34

Permalänk
Skrivet av adrii:

https://www.proshop.se/Monitor-Mount/DELTACO-Office/3035208?u...

Vet inte om denna klarar, rätt nära gällande vikt. Har ingen kunskap om 10 kg inte är något problem när maxlasten är 9 kg osv. Annars är den rätt smutt

sådana med gasfjädrar är ganska kinkiga mot överbelastning då gasfjädrarna bara är trycksatta nog för att klara sin specade vikt+ lite felmarginal.

ungefär som om du skulle installera för klena gasfjädrar på bakluckad till bilen så kommer den inte orka hålla den uppe iaf om du går allt för långt över vad de är specade att klara så ingen bra idé att köpa något man vet är för klent.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

sådana med gasfjädrar är ganska kinkiga mot överbelastning då gasfjädrarna bara är trycksatta nog för att klara sin specade vikt+ lite felmarginal.

ungefär som om du skulle installera för klena gasfjädrar på bakluckad till bilen så kommer den inte orka hålla den uppe iaf om du går allt för långt över vad de är specade att klara så ingen bra idé att köpa något man vet är för klent.

Okej super tack för info!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 13700K 3.4 GHz 54MB Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 16GB EAGLE OC
Moderkort: MSI MAG Z690 Tomahawk WIFI Minne: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL38 FURY
Chassi: Fractal Design Meshify 2 Svart Mörk TG Nätdel: Corsair RM1000X 1000W v3 Bildskärm: LG Ultragear 34