Robotdammsugare med automatisk tömning?

Permalänk
Medlem

Robotdammsugare med automatisk tömning?

Hejsan,

Någon som har testat någon av de nya modellerna av robotdammsugare med automatisk tömning i dockan?
I så fall, vilken modell och funkar det bra, eller måste man ändå gå och kolla då och då att den har tömts ordentligt?

Har en S5 max som vi är ganska nöjda med, men lite segt när man missat att tömma damm-boxen och den kört en hel städning med full behållare och då inte fått städat något alls.

Visa signatur

Köttfärskonfetti

Permalänk
Medlem

blir det inte samma sak när du glömt tömma docka?!

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Lazy:

blir det inte samma sak när du glömt tömma docka?!

Ja det återstår väl att se

Men den ska väl rymma lite mer, så då kanske det bara händer någon gång per månad...

Visa signatur

Köttfärskonfetti

Permalänk
Medlem
Skrivet av wowtip:

Hejsan,

Någon som har testat någon av de nya modellerna av robotdammsugare med automatisk tömning i dockan?
I så fall, vilken modell och funkar det bra, eller måste man ändå gå och kolla då och då att den har tömts ordentligt?

Har en S5 max som vi är ganska nöjda med, men lite segt när man missat att tömma damm-boxen och den kört en hel städning med full behållare och då inte fått städat något alls.

kör en s7+ samt en ecovacs t8 aivi plus, jag tycker s7+ tömmer bättre men det kan ha att göra med att t8 kör på ett ställe där behållaren i dammsugaren bli närmast överfull efter varje körning, dvs det händer att damm fastnar när det ska tömmas i drygt 1-2 fall av 10. s7+ har en annan fördel och det är att man kan välja att köra utan påse i stationen.
å andra sidan fastnar s7+ i fler saker än t8 tex sladdar och strumpor.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

kör en s7+ samt en ecovacs t8 aivi plus, jag tycker s7+ tömmer bättre men det kan ha att göra med att t8 kör på ett ställe där behållaren i dammsugaren bli närmast överfull efter varje körning, dvs det händer att damm fastnar när det ska tömmas i drygt 1-2 fall av 10. s7+ har en annan fördel och det är att man kan välja att köra utan påse i stationen.
å andra sidan fastnar s7+ i fler saker än t8 tex sladdar och strumpor.

Hur tycker du det funkar, hjälper det att få hela städprocessen mer automatiserad, eller bara en gimmick?

Visa signatur

Köttfärskonfetti

Permalänk
Medlem

Jag kör Dreame z10 pro rootad med Valetudo och är skitnöjd, har inte behövt tömma påsen i dockan sedan jag installerade den.
Skitnajs

Har nog haft den i någon månad minst, vissa säger att påsen räcker i typ 3?

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av basn:

Jag kör Dreame z10 pro rootad med Valetudo och är skitnöjd, har inte behövt tömma påsen i dockan sedan jag installerade den.
Skitnajs

Har nog haft den i någon månad minst, vissa säger att påsen räcker i typ 3?

Låter ju lovande! har du haft nån annan robotdammsugare innan och hur står sig städningen Dreame isf i jämförelse? Läst flera masstester där de säger att just Roborock ska ha så himla smart AI med läsa av rummen och lägga upp städstrategi jämfört med andra märken. Själv tycker jag den funkar OK, men har inte något annat att jämföra med...

Skrivet av basn:

...rootad med Valetudo...

Intressant, varför roota en dammsugare?

Läste på, verkar vara mycket jobb för att roota S5 Max, men annars trevligt initiativ.

Läste på
Visa signatur

Köttfärskonfetti

Permalänk
Medlem
Skrivet av wowtip:

Låter ju lovande! har du haft nån annan robotdammsugare innan och hur står sig städningen Dreame isf i jämförelse? Läst flera masstester där de säger att just Roborock ska ha så himla smart AI med läsa av rummen och lägga upp städstrategi jämfört med andra märken. Själv tycker jag den funkar OK, men har inte något annat att jämföra med...

Dreame är typ roborock... fast de har inte Xiaomi brandat den till sig själva.
varför roota robotdamsugare

Visa signatur

Battlestation: 12700k - RTX3090 - 32gb ram - 1tb M2 990 PRO - 2TB M2 crucial
Server: 2x Xeon E5-2670 - 64GB Ecc ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av wowtip:

Hur tycker du det funkar, hjälper det att få hela städprocessen mer automatiserad, eller bara en gimmick?

Det hjälper absolut, jag skulle aldrig köpa en utan station igen. S7+ har jag fortfarande inte bytt påse på så underhållet minska väldigt mycket.
Nästa jag köper kommer bli s7 maxv med automatisk tvättning och påfylning av vatten. (Även om den lär kosta 3 gånger så mycket som s7+

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.