Permalänk
Medlem

Svive triton low profile problem

hej!

fick hem mitt nya Svive triton low profile rgb tangentbord men fattar inte, måste man inte ha en usb dongel till själva tangentbordet för att köra det i bluetooth mode?

sen händer inget när jag stoppar in USB C kabeln i det heller för den delen, det lyser upp som det ska men inget mera?

finns ingen instruktionsbok varken internet eller youtube eller medföljande...någon som besitter ett och kan bistå hjälp?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Adamztah88:

hej!

fick hem mitt nya Svive triton low profile rgb tangentbord men fattar inte, måste man inte ha en usb dongel till själva tangentbordet för att köra det i bluetooth mode?

sen händer inget när jag stoppar in USB C kabeln i det heller för den delen, det lyser upp som det ska men inget mera?

finns ingen instruktionsbok varken internet eller youtube eller medföljande...någon som besitter ett och kan bistå hjälp?

Här kanske? https://www.komplett.se/productmedia/55919/triton_pro_ultrath...

Permalänk
Medlem

tack men fick med exakt samma i förpackningen, inget som säger hur man ska ansluta tangentbordet med trådlöst bluetooth då det inte va med någon usb dongel

Permalänk
Medlem

Brukar inte följa med dongle om det trådlösa är bluetooth, det är mera om det trådlösa körs över 2,4Ghz bandet. Men dubbelkolla att du använder en USB-C som kan överföra data och inte bara är till för att tex. ladda telefoner.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Adamztah88:

tack men fick med exakt samma i förpackningen, inget som säger hur man ska ansluta tangentbordet med trådlöst bluetooth då det inte va med någon usb dongel

Jag läser
"Fn+Tab" för att växla mellan USB och Blåtand
"Fn+B" för att para BT.

Edit: Jag läser även: Inkluderade tillbehör USB-C till USB-A-kabel

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Jag läser
"Fn+Tab" för att växla mellan USB och Blåtand
"Fn+B" för att para BT.

Edit: Jag läser även: Inkluderade tillbehör USB-C till USB-A-kabel

japp jag fick det att hoppa igång precis med USB C men hur sjutton får jag börja använda wireless, finns ingen dongel eller något att köpa extra nånstasn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adamztah88:

japp jag fick det att hoppa igång precis med USB C men hur sjutton får jag börja använda wireless, finns ingen dongel eller något att köpa extra nånstasn?

https://www.komplett.se/product/1161155/dator-surfplatta/dato...

Permalänk
Medlem

har köpt en ASUS BT-500 modul nu men får det inte att koppla ihop?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Adamztah88:

har köpt en ASUS BT-500 modul nu men får det inte att koppla ihop?

Sätt "Datan" i parningsläge och (som nämnts tidigare):
"Fn+B" för att para BT.