Permalänk
Medlem

Relativt minimalistiskt:

I byxfickorna: (dvs alltid med)
Plånbok
Mobil (jobbets)
Nycklar

I jackan: (som nästan alltid är med utomhus)
In-ear hörlurar (i en liten fd godisask i plåt )
Mobil (privat "dumb-phone" som knappt används)
Handskar eller kompakt paraply (beroende på säsong)
Nån liten reflex jag alltid glömmer använda

I väskan: (som bara är med de dagar jag går till jobbet)
Jobbdatorn
Terminalglasögon (i fordral)

Det är nog allt! Ser inte behov att släpa mer
(Ska dock fundera lite på om man skulle slänga in nån liten first aid kit i väskan då det ändå finns plats)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Relik 📜

Har alltid med mig i diverse fickor...

  • Mobiltelefon (Pixel 5)

  • Plånbok (kompakt Trove-variant som @danielvesper triggade mig att köpa)

  • Nycklar (hem, RFID-bricka till jobb etc)

Till det har jag ofta med mig en eller flera av...

  • Bilnyckel (...)

  • Hörlurar i case (Sony WF1000MX3)

  • Tygmunskydd (pandemirest)

  • Liten flaska handsprit (pandemirest)

  • Lypsyl-derivat (mina läppar blir knastertorra)

  • Solglasögon (beroende på årstid)

Till och från jobbet har jag dessutom, i en gammal CES-väska (ping @JonasT )...

  • Laptop (Thinkpad T490s)

  • Laddare till laptop (random USB-C)

  • Headset för samtal (Plantronics Voyager Legend)

  • Huvudvärkstabletter (för att jag ska slippa leta när de behövs)

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

+telefonen som tog fotot
Arbetsbyxorna är betydligt tyngre lastade

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Medlem

Det som alltid följer med är börs, nycklar och telefon.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem
Skrivet av EverGrowingNoob:

https://www.bildtagg.se/file/thumb/kmcxugg6drdvtopd2g2wo5i
+telefonen som tog fotot
Arbetsbyxorna är betydligt tyngre lastade

Känner igen den där O/Zon godisasken
Jag hade in-ears och nog till och med liten mp3-spelare i en sån en gång i tiden.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

I vardagen är det endast plånbok, nycklar (m. usb-minne), hörlurar och mobil som är i fickorna.

Ska jag till jobbet eller göra något viktigt så är laptopväskan nog med. Innehåller en hel del datorprylar och även en ipad lite då och då.

Är det någon privat utflykt så är det ryggsäck som gäller, packad för ändamålet.

Visa signatur

i9-10980XE ~4.7 GHz | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 4070 Super Founders Edition

Permalänk
Medlem

Min jobb-EDC innehåller följande:

  • Dyrk

  • Hammare (ibland tar jag med en slägga, det beror på jobbet, men föredrar hammaren)

  • Kofot

  • Ficklampa och extra batteri

  • Tunnare rep av typ nylon

  • Silvertejp

  • Ståltråd

  • Buntband

  • Kniv, typ Mora, i slida

  • Kirurghandskar, ett gäng

  • Ett par rejäla arbetshandskar av tuffare material

  • Några tvätthandskar med högt ”skaft”. De skyddar bättre vid våta jobb och går att skölja av.

  • Skidmask

  • Tunn typ regnjacka för att snabbt kunna ändra färg på huvuddelena av kroppen.

Detta bär jag runt i farfars gamla skinnväska som jag tror han hade i princip samma saker i, på sin tid.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Mobil, nycklar och plånkan en i vardera ficka.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av Roger W:

Känner igen den där O/Zon godisasken
Jag hade in-ears och nog till och med liten mp3-spelare i en sån en gång i tiden.

Jo dom är praktiska. Har haft mycket i olika såna. Nu har jag bara en till lakritsrot. Och en lite större mintablettask för multiladdarsladd med magnethuvud

Visa signatur

"If you know the answers beforehand, it isn't research" - J. Allen Hynek
Dator högtidligen döpt till Dame Stephen Mongrella von FrankenPC:
|Asus P5Q PRO(socket 775)|Xeon E5430(socket 771 oh yeah!)|8gb ddr2 800MHz: 2x2gb Corsair XMS2(1066 uc till 800MHz)2x2gb Team Elite||XFX 5850BE(combo av stock & AC Twin Turbo kylare och limmad kondning!)|Define r3|Samsung 830 120gb|1750gb misc WD diskar|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marquzz:

Trodde först tråden handlade om Electric Daisy Carnival

Förband och kirurgtejp? Skadar du dig mycket i vardagen?

Tips: Komplettera med ett litet paket pappersservetter, det har räddat mig några gånger vid spill-olyckor (eller blod i ditt fall)

det handlar inte om att skada sig i vardagen. men om ett brott begås vill du stå där som ett fån eller vill du hjälpa. jag har åkt buss nästan varje dag 364 dagar om året händer ingenting. men en dag så kom en kille på och tog fram kniv och skar upp busförarens arm. jag hade inget på mig. men önska att jag hade haft en gasrulle med mig i fickan. insåg också att jag är helt blind till omgivningen kunde inte ge signalament till polis alls. nästan bra att ha googleglasses och spela in omgående dagligen.
nu blir det också mer vardagligt att folk skadas i gängskjutningar. man behöver inte vara hjälte med vapen men du kan öka chansen att rädda liv.
personligen har jag varit med om 2 attacker i livet. alla mina kusiner har blivit rånade och misshandlade. grannen sköts ihjäl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Min jobb-EDC innehåller följande:

  • Dyrk

  • Hammare (ibland tar jag med en slägga, det beror på jobbet, men föredrar hammaren)

  • Kofot

  • Ficklampa och extra batteri

  • Tunnare rep av typ nylon

  • Silvertejp

  • Ståltråd

  • Buntband

  • Kniv, typ Mora, i slida

  • Kirurghandskar, ett gäng

  • Ett par rejäla arbetshandskar av tuffare material

  • Några tvätthandskar med högt ”skaft”. De skyddar bättre vid våta jobb och går att skölja av.

  • Skidmask

  • Tunn typ regnjacka för att snabbt kunna ändra färg på huvuddelena av kroppen.

Detta bär jag runt i farfars gamla skinnväska som jag tror han hade i princip samma saker i, på sin tid.

Fick mig att tänka på den här

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Nyckelknippa, plånbok och Mobil...

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Musikälskare

Nycklar, plånbok, iPhone

Försöker ha så lite som möjligt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Två dosor med snus, lös och portion.

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Är väl nycklar, plånbok och mobil.
Är väl bara det man behöver.

Permalänk
Medlem

Mobil, nyckelknippa med en victorinox på, plånbok.

Om jag jobbar har jag en ryggsäck med laptop och passerkort, samt matlåda. Jag har funderat på att skaffa lite portabla verktyg att ha när det blir krångel med cykeln. Men om jag får punktering eller liknande hinner jag nog ändå inte fixa den, utan jag får jogga till jobbet eller till närmsta busshållplats.

Om jag gör nåt med barnen händer det att jag har med en axelväska med någon frukt i, näsdukar, lite vatten i en gammal halvliters petflaska. Kanske något extra plagg beroende på väder.

Permalänk
Medlem

Plånbok
Mobil
Nycklar
Snus
Victorinox Climber

Visa signatur

Dator: 7800x3d | RTX 4090 | 32gb ram | 1tb ssd
Ljud: M&K | Antlion Kimura Duo | Airpods Pro |
Bild: Sony X95L 85” | Alienware AW2723DF
Media: Zidoo Z30 Pro 8K | Apple TV | PS5

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Nycklar.
Plånbok.
Mobil.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 2x16GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Byxfickor:
Telefon
jobbnycklar (på jobb då)

Jackfickor:
Plånbok
näsdukar
Freebuds 3
hemnycklar
bilnycklar
penna

Ryggsäck på jobb: (jag kör tåg)
Blanketter
pekplatta
jobblur
laddare
varselväst
engångshandskar
vattenflaska
mat för dagen (macka, frukt, overnight oats)
snaaaacks

Permalänk
Medlem

Mobil, plånbok, nycklar, snus, hörlurar.

Ska jag till jobbet har jag en väska med laptop.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Mobiltelefon, bilnyckel, hemnycklar (+massa andra nycklar i samma knippa), korthållare/plånbok med RFID-skydd, smartklocka, AirPods och snus.

…Skulle aldrig kunna gå runt med en väska med massa prylar och pinaler i - tänkte jag först - tills jag spanade in denna tråden!

Tänker absolut inte knäcka min fru, hon har EDC som skulle täcka en mindre kris.

Fortsätter att hålla lite span här, kul tråd!

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Jobbar 5 dagar i veckan så, byxor (service byxor) har följande: nycklar, plånbok, mobil, passerkort, morakniv (Garberg black carbon) + slip för denna, pennor även en med tungstens spets för metaller, ficklampa 1000 lumen, handskar, diverse verktyg.

Ryggsäck: något att äta, thermos i alu. för vatten, laddare till mobil, OTG kontakt för mobil (för Arduino Mega), anteckningsblock, skyddsglasögon, solglasögon, glasögon (kör med linser annars).

Jacka: beroende på väder - handskar, men alltid med mig: Plegium självförsvars spray som har ljud, ljus samt förblindar och färgar.

Vardagar: Clawgear militära byxor i ripstop, massa fickor: Mobil, snus, plånbok. 5.11 självförsvars penna.

Permalänk
Medlem

Pluggar på distans så är inte ute alla dagar men om jag ska någonstans kort så har jag i byxfickorna
Oneplus 5t
Nycklar
Richo GR III

Sennheiser PCX 550 på huvudet

Annars är det ryggsäck med dessa (det varierar)
Dell XPS ifall jag behöver en dator med mig
Laddare till flera saker
Powerbank
Sony A7R IV med Sonys 1.8A 35mm och 85mm (Richo GR III stannar hemma när denna kamera är med)
Vattenflaska eller camelback beroende på ryggsäck.
Fler lager kläder om det är kallt.

Ska jag cykla (skog/downhill MTB) så är det inget i fickorna utan en liten ryggsäck med
Richo GR III
Oneplus 5t
Jaybird Vista
Nycklar
Camelback
Verktyg
Nötter

Permalänk
Medlem

Till vardags är det inte mer än plånka, mobil, nycklar och hörlurar (Jabra 75T). Under pandemin även liten flaska handdesinfektion och ett extra munskydd.

Gillar att vara ute och traska kvällstid i skogen och då hänger det även med:

  • Ryggsäck (Osprey Talon 22)

  • Vattenflaska/Termos

  • Pannlampa (Skilhunt H04 RC)

  • Ficklampa (Convoy S2+)

  • Ett par extra celler till ovan

  • Powerbank

  • Ett par torra strumpor

  • Enkelt första-hjälpen-kit

  • Sittunderlag

  • Pappersnäsdukar

  • Nödsnacks

Saknar dock lite prylar, skulle bl.a. behöva ett vettigt multiverktyg/kniv och lite sugen på en fällbar stol, typ Helinox Sunset. Sen har jag trillar ner lite i ficklampsträsket så är sugen på lite bättre grejer till nästa vinter, speciellt kraftigare pannlampa. Blir troligen en Zebralight H600Fc Mark IV eller en Armytek Wizard C2 Pro Nichia.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 2x16GB PC3600 | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

Min jobb-EDC innehåller följande:

  • Dyrk

  • Hammare (ibland tar jag med en slägga, det beror på jobbet, men föredrar hammaren)

  • Kofot

  • Ficklampa och extra batteri

  • Tunnare rep av typ nylon

  • Silvertejp

  • Ståltråd

  • Buntband

  • Kniv, typ Mora, i slida

  • Kirurghandskar, ett gäng

  • Ett par rejäla arbetshandskar av tuffare material

  • Några tvätthandskar med högt ”skaft”. De skyddar bättre vid våta jobb och går att skölja av.

  • Skidmask

  • Tunn typ regnjacka för att snabbt kunna ändra färg på huvuddelena av kroppen.

Detta bär jag runt i farfars gamla skinnväska som jag tror han hade i princip samma saker i, på sin tid.

Man kanske skulle extraknäcka som inbrottstjuv(?)

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Har aldrig något i fickorna nuförtiden. Tacka gud för becknarväskan, bästa köp jag gjort

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem

Bara det absolut viktigaste. Så det brukar bli mobil, korthållare, airpods och hemnycklar.
Till och från jobbet en datorväska innehållande dator, mus, hörlurar och ett anteckningsblock.

Hatar att ha saker i fickorna så det är skönt att bilnyckel är i telefonen och att man har eventuella saker som behövs till jobbet i bilen.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Mobil, nycklar plånbok. är nog det. någon som vet var man kan köpa låscylindrar som passar de flesta låshus, helst rätt små med en laglig klassning(3 va?)? Har nu nämligen 5 olika nycklar. hade föredragit en nyckel till allt istället. har kikat lite lätt på biltemas lagligt klassade låscylindrar och dom är så långa och sticker ju ut utan för kåpan som skyddar låset.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Barnvagn med barn i
Och mobil, plånbok o nycklar.

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X