Permalänk

Heinz vita/chili bönor, heinz minestrone, green giant majs, abbas tonfisk i olja, Mutti tomater.

Vill mestadels ha det hemma för smidighetens skull, men preppers har gjort det mycket svårare. Så när de väl finns till bra pris på t.ex ÖB gäller det att storhandla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e1m1:

Förhoppningsvis inte lätt begagnat då ^^

Jag bulkköper i regel inte saker. Det enda jag kommer på är att jag brukar beställa 12-24 Williams Ice Blue (deo), men det är också eftersom jag beställer från Spanien då de inte säljs i Sverige längre av någon anledning.

Trots att jag inte bulkköper det, tenderar jag dock att alltid samla på mig en jäkla massa tuber tandkräm. Tror jag får någonslags "vara duktig-känsla/kick" av att inte bara handlat mat i affären, när jag inte kommit på något annat jag behöver.

Farsan kobbar på mätsä tissue så han tillverkar serlas toapapper. Köper andrasortering så får 72 rullar för ca 100kr.
Kostar annars 100+ för 24 tror jag.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Svartpeppar, tar ju alltid slut, så jag köper 400g påsar så att det räcker ett år.

Permalänk
Medlem

Ni som fryser in smör, tänk på att det håller 2-3 månader innan det kan börja härskna. Tumregeln är att ju fetare produkt, desto kortare hållbarhet i frysen.

Margarin däremot! Kan frysas ett år!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Ni som fryser in smör, tänk på att det håller 2-3 månader innan det kan börja härskna. Tumregeln är att ju fetare produkt, desto kortare hållbarhet i frysen.

Margarin däremot! Kan frysas ett år!

Hade ingen aning om att smör höll så kort tid, jag har haft o-öppnade i kylen i minst en månad eller mer...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finkelzvin:

Fast om en meter flortunnt skit(höhö)papper kostar 1kr, men en meter kvalitetspapper kostar 1.25:-, är det ändå billigare att köpa kvalitetspapper, då förbrukningen blir lägre. Eller andvänder du alltid samma längd, oavsett om det är enkelt- eller trippellagrat papper på rullen?

Kilopris är en bättre indikator på prisvärdhet än papperslängd, i min erfarenhet.

Ett annat tips är att klämma åt rullen. Om den komprimeras till <50% av ursprungstjocklek, vilket billigt papper oftast gör, kostar det ofta mer än det smakar, om ordspråket ursäktas.

Absolut, och då brukar välkända märken som Serla vara bättre än något budgetalternativ.

Permalänk
Medlem

Jag bulkshoppar alldeles för lite, men blir inspirerad av tråden. Att bulkhandla tråkiga vardagsvaror kanske är just vad doktorn har ordinerat nu när både räntan och inflationen rör sig uppåt.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Toa/hush-Papper köper jag alltid i bale(32/64 Rullar), men inte pallvis. köper billigt för 99:- balen på Willy's oftast, det är inte lika mjukt som Serla eller Lambi, men bryr mig inte så mkt, bara man slipper tidningspapperna som det är på offentliga toaletter.
Spannmål som bunkras:
Mjöl, havregryn, socker, pasta i skafferi
Köttfärs, ost, korv, bacon, rostabröd, margarin i frys.
Ibland köper jag även ett 6-pack Glocken Gold Multivitaminjuice 2L-paket, de behöver bara kylas efter de har öppnats.
Bunkrar ofta grillkol/briketter när det är billigt.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Generellt inget. Men, "det som råkar vara billigt och som håller tillräckligt länge, och förstås inte tar upp för mycket plats" som @snajk skrev tidigare i tråden.

För några veckor sedan köpte jag en mängd skrivarpapper på Clas Ohlson då det råkade vara billigt. 5x500, dvs 2500 ark är "bulk" för mig.

Tyvärr har jag köpt på mig för många verktyg på sistone. Det är inte lika mycket förbrukningsvara som man kanske tror... Hur förvarar sådant bäst om man bor i lägenhet?! Det är ju inte bulk som så men det är ju skrymmande ändå.

Bor också i lägenhet. Har skruvmejslar på väggen i ett skåp, Tar ingen plats och lätåtkommligt. Sen har jag två verktygslådor som antingen står framme eller i skrubben (vid "torrperioder). Men det beror ju helt på hur din lägenhet ser ut. Har du en skrubb eller garderob får det oftast plats på en hylla eller två(+). Att få ner allt utan borrmaskiner och liknande i en-två verktygslådor underlättar väldigt mycket att sen stuva undan när det ska ställas undan.

On topic, så försöker jag storköpa vad jag hittar eller orkar bära hem. När det är på rea givetvis. Sen bor man ju i lägenhet så får ju inte plats med jättemycket storköp, Speciellt i kyl/frys-varor. Butiker är väl Lidl (sjukt mycket bra grejer, var ju sådär för flera år sedan) eller Ica.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Externa ljudkort...

Annars brukar jag bunkra tvål, shampoo, tabasco och tandkräm.
Nu har jag köpt en extra frys så då blir det att bunkra bröd, fryspizza och kött när det extrapris.

Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

Permalänk
Medlem

tvål/shampo, sköljmedel, toapapper

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Öl

Visa signatur

Asus Z370-A ~ Intel Core i9 9900K ~ 64GB Corsair Vengeance 3200MHz ~ Asus RTX3080 OC ~ Samsung 970 EVO Plus 1TB ~ NZXT H440W New Edition Silent Ultra ~ Corsair RM750x ~ Noctua NH-D15

Permalänk

Skafferivaror, konserver och hygienartiklar. Vi handlade alltid så när jag växte upp och tagit med mig det.
Blir mest när man ser en bra deal någonstans. Annars så handlar jag väldigt medvetet ris och potatis i bulk. Ris finns alltid billiga säckar i thaibutiker och potatis i gårdsbutiker.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Billigaste rullarna har typ hälften av papper mot exempelvis Serla.

hälften vet i fan. men lite beroende på märke så kan du komma ner under serlas pris även om de e lite mindre på rullarna dock brukar ja köra nått papper från Öob som de har på bal och de håller lätt längre än serla t.ex. gör typ av med 18 rullar på ett år medans serlas 6 pack tycker ja knappt räcker mer än ett par månader på sin höjd.

nu utför jag visserligen skitjobb på arbetstid in i det sista (gratis papper å sitta å klämma med betalt är bästa besparingen )

Skrivet av buzz:

hur fan lyckas du med det? tycker de brukar gå åt lika fort som man köper hem det...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Förvånande att så få nämner kött.
Plockar fläskkarre runt 50-60 kr kilot och in i frysen. Samma med fläskfile och nättkött och färs.
Håller länge i -18 -20

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mats42:

Förvånande att så få nämner kött.
Plockar fläskkarre runt 50-60 kr kilot och in i frysen. Samma med fläskfile och nättkött och färs.
Håller länge i -18 -20

Nja, inte så länge. Fläskkött 3-6 månader beroende på hur fett det är, nötkött 8-12. Men visst är det ju bra mycket längre än i kylen förstås.

https://svensktkott.se/om-kott/kopa-laga-och-forvara/forvara-...

Permalänk
Medlem

Toa papper är nog det som mest bulkas som man vet går åt.
Sedan brukar det bli tvål då dom har bra pris samt tvättmedel.

När det gäller konserver så blir det väldigt ofta att vi köper en jäkla massa Majs på burk som används en hel del.
Kryddor köper jag alltid i större förpackningar och sedan har över i en mindre förpackning för kilopriset på kryddor där kan man spara pengar om man inte köper färdigblandade kryddor för dom håller inte lika länge.

Kött blir det vid bra pris och in i frysen tur man har extra frys i garaget.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Motorolja, schampo, tvål och sopp-konserver för beigea dagar om det finns något för nedsatt pris och utifall man blir sängliggandes.

Tvål går åt som fan när man är som mig och inte kan hålla händer, armar, ansikte och allt annat fritt ifrån bilskit.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Diskmedel, tvättmedel, tvål Dove påfyllning, olivolja, rapsolja, vetemjöl, torrjäst och nudlar.

Diskmedel(100 liter) köptes år 2019 och där finns en hel del kvar. Hamnade på runt 26 kronor litern för Fairy(heter Yes i Sverige) inkl. frakt från Storbritannien.

Tvättmedlet(20 kg) räckte i nästan 3 år.

Mer än 100 förpackningar Dove tvål påfyllning för 15 kronor förpackningen köptes år 2019. En hel del kvar.

Livsmedlet håller inte lika länge. Däremot så köptes 86 kg nudlar på pall 2019. Tog slut 2020 :). Också p.g.a. lägre priser än i butik då.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bitvillig:

Heinz vita/chili bönor, heinz minestrone, green giant majs, abbas tonfisk i olja, Mutti tomater.

Vill mestadels ha det hemma för smidighetens skull, men preppers har gjort det mycket svårare. Så när de väl finns till bra pris på t.ex ÖB gäller det att storhandla.

Hur äter man tonfisk i olja, jag brukar köpa den med vatten? Eller vad har man det till? Helt allvarlig fråga

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Strumpor och kalsonger köper jag alltid en 15-20 par i stöten. Då räcker de i några år och man sparar någon tusenlapp jämfört med märkesvaror. Just kalsonger tycker jag om att köpa från AliExpress, känns som raka motsatsen till märkesnörderi (vilket tilltalar mig).

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Typ alla förbrukningsvaror som håller när det är kampanj. I vintras köpte jag 30st roll on och 25 st Zendium tandkräm t ex.

Permalänk

Jag handlar mycket på Snabbgross (har fysisk butik i i Södertälje) som säljer till privatpersoner också. Den butiken är inriktad mot restauranger så där kan man köpa det mesta i bulk. Jag brukar köpa kött (bacon, stekfläsk, kyckling, köttfärs, osv) i storpack och dela upp i mindre portioner för att sedan frysa in. Jag köper även färdighackad fryst gullök i 2kg påse, vilket är grymt smidigt då jag gillar att ha lök i maten och den blir inte gammal heller. 1 kg färdigskalade vitlöksklyftor frysta och 1 kg fryst avokado tärnad eller i halvor. Jag har inte slängt en avokado eller lök sedan jag hittade denna butik. Finns andra grönsaker färdigtärnade frysta också som jag brukar köpa i 2 kg påsar. Stora förpackningar av ostar, grädde, creme fraiche, smör, osv. Det mesta finns där utav mina större förbrukningsvaror, vilket har medfört att jag inte behöver åka till affären lika ofta. Nackdelen är att min frys är alltid smockad Annars som många andra så köpes toalettartiklar på ÖB eller om det är kampanj.

Visa signatur

Fractal Design R5 vit, i7 7700K, Noctua NH-D15, Corsair 2x16Gb 3200 MHz, Asus Strix Z270F Gaming, Corsair Force Series MP500 480Gb, EVGA Supernova G2 750W, Gigabyte Auros Extreme 1080 Ti, Asus Xonar STX Audio Card.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Hur äter man tonfisk i olja, jag brukar köpa den med vatten? Eller vad har man det till? Helt allvarlig fråga

Tillsammans med något gott?

Dom med olja smakar enligt mig bättre plus har längre hållbarhetstid.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Diskmedel, tvättmedel, tvål Dove påfyllning, olivolja, rapsolja, vetemjöl, torrjäst och nudlar.

Diskmedel(100 liter) köptes år 2019 och där finns en hel del kvar. Hamnade på runt 26 kronor litern för Fairy(heter Yes i Sverige) inkl. frakt från Storbritannien.

Tvättmedlet(20 kg) räckte i nästan 3 år.

Mer än 100 förpackningar Dove tvål påfyllning för 15 kronor förpackningen köptes år 2019. En hel del kvar.

Livsmedlet håller inte lika länge. Däremot så köptes 86 kg nudlar på pall 2019. Tog slut 2020 :). Också p.g.a. lägre priser än i butik då.

Haha, vart fan beställer man en hel pall nudlar?

Permalänk

4-Pack 1.75L Coca Cola Zero. Snittar runt 20 pack i månaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Haha, vart fan beställer man en hell pall nudlar?

https://www.kolonialvaror.se/product/nudlar-raksmak-nissin-da...

Har inte handlat där sedan år 2019.
Inte p.g.a. servicen eller produkten utan för att priset har gått upp sedan dess.

Plus att nu får man inte handla storpack ser jag, max 2 sådana som länken hänvisar till per order .

Men då blev styckpriset minst 1 krona lägre(inkl. frakt) per förpackning(jämfört med billigaste här i Malmö) när man köpte 660 styck(66 st 10-pack).

Plus att deras hemsida lurade mig. Där stod 99 kg på vikten, men enligt speditören så var den bara på 86 kg. Grejen är att fraktpriset höjs ytterligare om deras webbshop beräknar 100 kg eller mer.

Plus att jag är kräsen gällande nudlar. Måste vara den sorten i länken(andra smaker går också bra men inte andra märke).

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Skrivet av MadMantiz:

Toapapper. Ingen speciell leverantör men vi brukar ta något från billigaste sortimentet som finns tillgängligt. Går alltid åt och har god hållbarhet vid torr förvaring. Skiljer rätt mycket i pris, visserligen ingen ekorre eller lamm på förpackningen, men sett till primärt användningsområde tycker vi det inte har så stor betydelse.

Fick tips från personalen på City Gross, att inte titta på priset per rulle. Utan kilopriset, som står på etiketten till toa-papper

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huttifnutt:

4-Pack 1.75L Coca Cola Zero. Snittar runt 20 pack i månaden.

Betyder att du dricker ca 4.5 liter om dagen

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Veni:

Tillsammans med något gott?

Dom med olja smakar enligt mig bättre plus har längre hållbarhetstid.

Jag har nog missat något, får bli att köpa och testa!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide