Windows 11 har bara strulat för mig(Tvungen att göra flertalet ominstallationer) - Vad kan va fel?
Hej!
Jag byggde ihop en ny dator tidigare i vår. Köpte en Windows 11 Pro nyckel som jag sedan använde vid installation. Skapade installationsmedia på USB enligt instruktioner från Microsoft.
Dock har det bara strulat för mig sedan dess. Datorn fungerar bra i några veckor sedan händer något. Ex så slutar programvaror att fungera, utan felmeddelande. Tillslut efter några fler starter av datorn så möts jag på skärmen att automatisk reparation inte kunde genomföras. Av de alternativ som finns(systemåterställning etc) så är det enbart en ny fräsch installation som bara fungerar.
Men jag installerar windows 11 på nytt, sen så lirar det i några veckor och sen stöter jag på problem igen.
Nu senast idag så skulle jag installera Origin. Möts då av följande:
Jag försöker starta Windows Security, får då upp samma skärm igen, fast kopplat till mmc.exe istället.
Googlar jag det specifika problemet så får jag upp att jag installerat Windows 11 S versionen. Men kollar jag upp vilken version jag installerat så har jag inte det.
Kan inte ens starta CMD, får samma fel även av den.
Jag blir alltså galen, ska jag behöva köpa en windows 10 nyckel bara för att kolla om jag får samma problem med windows 11? Låter dock orimligt att jag ska behöva göra det. Känns gång på gång som att mitt windows 11 blir sakta men säkert korrupt och saker sluta fungera. Hur kan det bli såhär?
Eller kan det vara min hårdvara som är inkompatibel med Windows 11 på något vis?
Mobo: ASUS PRIME Z690-P WIFI D4
CPU: Intel Core I7 12700K 3.6GHz
CPU Kylning: Corsair iCUE H150i Elite Capellix / 360mm - Vit + LGA 1700
GPU: Gigabyte GeForce RTX 3060 Vision OC 2.0 (LHR)
RAM: Kingston Fury 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL 16 Beast X2
Lagring 1: Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 500GB
Lagring 2: Western Digital WD Blue SN570 1TB
PSU: Corsair RM750X 750W v2
Chassi: Lian-Li PC-O11 Dynamic Svart
All hjälp uppskattas, börjar bli galen på behöva installera om Windows 11 igen och igen...