Bästa "dashcamhållaren" för iPhone 12 Pro?

Permalänk
Medlem

Bästa "dashcamhållaren" för iPhone 12 Pro?

Tänkte börja spela in när jag kör bil med min iPhone 12 Pro.
Vill ha en sugpropp i vindrutan och sedan filma framför mig.

Vad ska jag köpa som kan hålla en iPhone 12 Pro samt kanske ha någon form av "fjädring" så bilden blir stabil och inte skakar sönder?

Hittade detta men recensionerna varför för att bilden skakar sönder.

https://www.amazon.se/Wolffilms-Dashcam-bilh%C3%A5llare-bilti...

Permalänk
Keeper of the Bamse

Behöver du fjädring? Bilen har fjädring, och telefonen har ganska avancerad bildstabilisering (OIS) som motverkar vibrationer också. Eller ska du sätta denna hållaren i ditt användarnamn på bana? Då kanske en fullfjädrad dashcam är bättre

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack! Provat med något kul på amazon inna jag kliver på en GoPro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Behöver du fjädring? Bilen har fjädring, och telefonen har ganska avancerad bildstabilisering (OIS) som motverkar vibrationer också. Eller ska du sätta denna hållaren i ditt användarnamn på bana? Då kanske en fullfjädrad dashcam är bättre

Nu tycker jag förvisso att mina kameror hanterar att monteras på min bil utan problem även om jag inte provat med någon telefon, men jag vet att Sony hade ett speciellt tillbehör till sin actioncam X3000 för att dämpa vibrationer från fordon. Den optiska bildstabiliseringen i den kameran var gjord för att dämpa darrningar i händer etc, det är helt andra egenskaper på det än vibrationer från en motor eller grusväg. Iofs möjligt att tillbehöret mer var gjort för motorcyklar, sportbilar och liknande, i en vanlig personbil har man ju lagt avsevärd möda på att göra kupén så bekväm och vibrationsfri som möjligt.

Här är en länk till tillbehöret: https://www.sony-asia.com/electronics/actioncam-mounting-acce...