Permalänk
Medlem

Köpa Meta quest2 nu?

Jag har länge varit sugen på ett meta quest2 headset och köpte ett precis innan höjningen på 100$. Har inte hämtat ut den än för precis efter jag köpte ett läste jag att det skulle komma en 3a så jag blev lite osäker om jag skulle hämta ut det från posten. Vad tycker ni man ska göra? Kommer 3an dröja, kommer det nya headsetet kosta så pass mycket mer än 2an så kan det ju vara värt att köpa 2an nu, hur skulle ni resonera?

Visa signatur

Datamaskin: ///// P166 MMX//// s3virge//// tvkort/// Moderkort noname

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Jag har länge varit sugen på ett meta quest2 headset och köpte ett precis innan höjningen på 100$. Har inte hämtat ut den än för precis efter jag köpte ett läste jag att det skulle komma en 3a så jag blev lite osäker om jag skulle hämta ut det från posten. Vad tycker ni man ska göra? Kommer 3an dröja, kommer det nya headsetet kosta så pass mycket mer än 2an så kan det ju vara värt att köpa 2an nu, hur skulle ni resonera?

Visst kommer en trea komma men som det låter så är det ett bra tag innan den kommer och kommer definitivt vara mycket dyrare så spela på tvåan du. Du kommer inte bli besviken.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimuman:

Jag har länge varit sugen på ett meta quest2 headset och köpte ett precis innan höjningen på 100$. Har inte hämtat ut den än för precis efter jag köpte ett läste jag att det skulle komma en 3a så jag blev lite osäker om jag skulle hämta ut det från posten. Vad tycker ni man ska göra? Kommer 3an dröja, kommer det nya headsetet kosta så pass mycket mer än 2an så kan det ju vara värt att köpa 2an nu, hur skulle ni resonera?

3:an förväntas komma cirka september/oktober 2023.

Det som släpps i närtid är Project Cambria som har kallats för Quest Pro, den ryktas kosta $1500 vilket blir drygt 18kkr här, så lite annan prisklass.

Permalänk
Medlem

Kommer cambria kunna mäta sig mot varjo Aero tro?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Kommer cambria kunna mäta sig mot varjo Aero tro?

Beror på vad du mäter och värderar, är det enbart upplösning så verkar rykten peka på att Varjo Aero ligger bättre till. Det mesta andra verkar ligga i Cambrias favör. Brasklapp för att vi inte har fakta utan enbart läckor att gå på.