Bilder på ditt senaste inköp (2022) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem
Skrivet av roxkz:

Oh no, they're multiplying!
(Blev tydligen ytterligare ett par till Bessey REVO, ett par UniKlamp och några LMU.)

<Uppladdad bildlänk>

Vad många du använder, bygger du stora saker? jag har 3 (en i metall) som jag klarar mig ganska bra på när jag tex bygger högtalare eller enklare trä konstruktioner.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Vad många du använder, bygger du stora saker? jag har 3 (en i metall) som jag klarar mig ganska bra på när jag tex bygger högtalare eller enklare trä konstruktioner.

Det händer... Har nog ytterligare en ~15 st av sämre kvalisort... Ibland behövs det rätt många om kontruktionerna blir lite mer komplicerade eller om man ska limma skivor eller längre bitar virke. Sen är parallel-tvingarna guld värda överlag... Synd de är lite dyra bara.

Mestadels högtalare är det, men en del annat också... Speciellt sista tiden.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Det blev lite nya grejer till setupen hemma.

k&m 232 stativ till mina genelec 8020
Audient id44 ljudkort, begagnat
AOC CU34G3S/BK skärm
Plexgear Gasfjädrat skärmfäste
Xbox series X
Razer blackwidow v3 Tkl

mer saker väntas på

Permalänk
Medlem

Senaste tillskottet i samlingen

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Tempus Fugit av Laurent Durieux, omsluten av en Nielsen Alpha ram

En 1fas-skena för spotlights med hållare av fabrikatet Maytoni till hallen, samt 4st Hue Ambiance-spottar

En Bumerang i kolfiber? (..läpp till bakluckan på bilen)

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Bytte ut OEM-lyktorna till eftermarknads full LED.

OEM

De nya; Röktonade, full LED. Dynamiska/flytande blinkers. Animation vid upplåsning när de är mörkt/slår på tändningen.

https://i.imgur.com/KVymOTq.mp4

Animation här (gick visst inte att bädda in ett klipp direkt :/ )

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Ångrade mitt köp gällande Noctua kortet så slog till på detta istället nu när inet fick in ett parti, ubernöjd!

Permalänk
Medlem

Senaste inköpet 😅
’22 Taycan

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Senaste inköpet 😅
’22 Taycan
https://i.imgur.com/qbHbo76.jpg

Haha, jag scrollade väldigt snabbt och tänkte "En Supra! :O" (Husvagnen bakom gav illusionen av en spoiler).
Taycans är väldigt fina och trevliga att köra.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Haha, jag scrollade väldigt snabbt och tänkte "En Supra! :O" (Husvagnen bakom gav illusionen av en spoiler).
Taycans är väldigt fina och trevliga att köra.

Hahah ser vad du menar!

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av davitto:

Senaste inköpet 😅
’22 Taycan
https://i.imgur.com/qbHbo76.jpg

Skrivet av Dreijer:

Haha, jag scrollade väldigt snabbt och tänkte "En Supra! :O" (Husvagnen bakom gav illusionen av en spoiler).
Taycans är väldigt fina och trevliga att köra.

Och jag scrollade lite sakta och tänkte först, någon har köpt ett träd (innan jag såg bilen) sedan kom bilen och jag tänkte vad är det för idiot som lastat ett träd ner genom takluckan

Fin och trevlig bil

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Och jag scrollade lite sakta och tänkte först, någon har köpt ett träd (innan jag såg bilen) sedan kom bilen och jag tänkte vad är det för idiot som lastat ett träd ner genom takluckan

Fin och trevlig bil

😂😂😂

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Nya cyklar till killarna. En Specialized riprock 24(blå) och en Trek marlin 7 27,5(svart). De är super nöjda med dem.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Fick hem ett kickstarter projekt idag, ett aningen stor reservkraftsbatteri/ nödbatteri. Det jag gillar med denna är att man kan ladda den med 100w dvs det går fort och den har bland annat 15w trådlös laddning, (5w för klocka) samt 100w laddning via kabel på varje usb-c port som jag förstår det. Samt 3.0 laddning på Usb typ-A
Fram tills nu har jag använt en bilstartare som nödbatteri på resande fot. Det har funkat men har inte i närheten så mycket juice som denna. Denna ger 27000mAH/100wh vs den gamla klumpen som gav 31wh, den laddades dock rätt fort och kunde leverera rätt bra med sina 60w på usb-c samt 2.1A på usb-A men nu får den återgå till att ligga i bilen så man kan starta när ungarna glömmer slå av huvudströmen till sina skärmar och spelkonsoler.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Att källsortera har alltid varit ett problem för mig då det blir shoppingbags över hela köket, nu har jag fixat det på ett riktig latmask sätt:

Och en liten videosnutt i funktion.

https://i.imgur.com/a/13OWrIl

De är IKEA och lite dyra (399,- styck) men gillar att de passar direkt till en stor butiks-papperspåse och att de har "soft close".

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoOngle:

Att källsortera har alltid varit ett problem för mig då det blir shoppingbags över hela köket, nu har jag fixat det på ett riktig latmask sätt:

https://i.imgur.com/i3OhUoRh.jpg

Och en liten videosnutt i funktion.

https://i.imgur.com/a/13OWrIl

De är IKEA och lite dyra (399,- styck) men gillar att de passar direkt till en stor butiks-papperspåse och att de har "soft close".

Antar att det bara är papper du ska sortera eller hur vet du vad du har i vad eller om någon är på besök?
Men väldigt bra funktion på dom då dom flesta bara slår igen locket.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Antar att det bara är papper du ska sortera eller hur vet du vad du har i vad eller om någon är på besök?
Men väldigt bra funktion på dom då dom flesta bara slår igen locket.

Jag vet ju vart som ligger i varje, 1) Papper 2) Plast 3) Brännbart.
Och jag bor ensam så det är knappast nåt problem, får jag besök så är det jag som slänger ut, kunde printa ut några lappar på det men vill ha det så stilrent som möjligt.

Permalänk
Medlem

Senaste inköpen i klädväg.
Ett par cargos från Replay.

Sen var man ju bara tvungen att utöka fotbollströje-samlingen i samband med konserten. Blir 3:e i samlingen 😊

Made in China svider ju dock lite mot de andra som är tillverkade i UK. Spelar väl ingen större roll egentligen, men känns mer genuint med tanke på att det är därifrån dom kommer.
Knappast hela världen som sagt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Fick hem ett kickstarter projekt idag, ett aningen stor reservkraftsbatteri/ nödbatteri. Det jag gillar med denna är att man kan ladda den med 100w dvs det går fort och den har bland annat 15w trådlös laddning, (5w för klocka) samt 100w laddning via kabel på varje usb-c port som jag förstår det. Samt 3.0 laddning på Usb typ-A
Fram tills nu har jag använt en bilstartare som nödbatteri på resande fot. Det har funkat men har inte i närheten så mycket juice som denna. Denna ger 27000mAH/100wh vs den gamla klumpen som gav 31wh, den laddades dock rätt fort och kunde leverera rätt bra med sina 60w på usb-c samt 2.1A på usb-A men nu får den återgå till att ligga i bilen så man kan starta när ungarna glömmer slå av huvudströmen till sina skärmar och spelkonsoler.<Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk><Uppladdad bildlänk>

Den verkar inte allt för knubbig heller, vad heter den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

Den verkar inte allt för knubbig heller, vad heter den?

Uze bold 265w men jag skulle nog avakta lite med att köpa den,
När jag satte den mot 100w laddare var den lite skum
Fram tills den var fullt laddad, dvs usb portarna som jag laddade enhten med slutade att fungera efter en stund, men nu tror jag det hade med värmen att göra för väntade man en stund funkade allt igen, en annan sak var att tills den är fullt laddad kunde jag inte stänga av den. Efter att den blivit fullt laddad fungerar allt som det ska. Det stod i guiden att den skulle laddas fullt innan man slog på den första gången så det kan ju varit något sorts skydd. (Tydligen många som fått samma effect)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

En Gateron switch-tester.

Har en variant från Kailh på ingång från Aliexpress, så jag ska kunna hitta rätt. Är imponerad av Gaterons yellow just nu, men vill ha fler valmöjlighter. Anledningen är att jag inte är helt nöjd med mitt Varmilo VA88 eller vad det heter, är på tok för mycket spingnoise som läcker ut. Vilket tydligen ska vara relativt vanligt hos just Varmilop...eller @Stuntmanmike ?
Så, har kommit fram till att enda sättet jag kommer bli nöjd med ett tangentbord är om jag assemble it my self. Så kommer nog köra på en bas från GMMK PRO.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

En Gateron switch-tester.
<Uppladdad bildlänk>
Har en variant från Kailh på ingång från Aliexpress, så jag ska kunna hitta rätt. Är imponerad av Gaterons yellow just nu, men vill ha fler valmöjlighter. Anledningen är att jag inte är helt nöjd med mitt Varmilo VA88 eller vad det heter, är på tok för mycket spingnoise som läcker ut. Vilket tydligen ska vara relativt vanligt hos just Varmilop...eller @Stuntmanmike ?
Så, har kommit fram till att enda sättet jag kommer bli nöjd med ett tangentbord är om jag assemble it my self. Så kommer nog köra på en bas från GMMK PRO.

Har du någon lista på vad det är för brytare? Känns inte som det är de vanligaste Gateron där. 🤔

Permalänk
Medlem

Åh fan, tråkigt i så fall. Ingen större summa men, var detta kit jag köpte:
https://kbnordic.se/switches/brytar-testare/switch-testare-ga...

- Gateron Clear 35g Linear
- Gateron Red 45g Linear
- Gateron Yellow 50g Linear
- Gateron Milky Yellow 50g Linear
- Gateron Black 50g Linear
- Gateron Brown 45g Tactile
- Gateron Blue 55g Clicky
- Gateron Green 80g Clicky

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Åh fan, tråkigt i så fall. Ingen större summa men, var detta kit jag köpte:
https://kbnordic.se/switches/brytar-testare/switch-testare-ga...

- Gateron Clear 35g Linear
- Gateron Red 45g Linear
- Gateron Yellow 50g Linear
- Gateron Milky Yellow 50g Linear
- Gateron Black 50g Linear
- Gateron Brown 45g Tactile
- Gateron Blue 55g Clicky
- Gateron Green 80g Clicky

Jaha, då va det keycapsen som ända färgerna så pass mycket.
Det är ju standard utbudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Jaha, då va det keycapsen som ända färgerna så pass mycket.
Det är ju standard utbudet.

Ah ok, förstår. Har som sagt ett kit med Kailh brytare på g också, ska se om man kan navigera rätt i djungeln. Troligtvis blir det väl med ett GMMK PRO som bas är tanken

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Inte för privat bruk, men hoppas ändå det kvalar in då jag fick öppna paketet…

Tokina vidvinkelzoom + viltrox speedbooster till gh5. Bredvid panasonic standardzoom 12-35 som referens.

Permalänk
Medlem

Fick hem ett par frässtål som behövs för att få klart det sista på ett par projekt som är due nu i slutet av Augusti... Har saknat just dessa rätt rejält ett bra tag, men passade på nu när toolab hade utförsäljning. *tips*

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Skrivet av RVX:

Ah ok, förstår. Har som sagt ett kit med Kailh brytare på g också, ska se om man kan navigera rätt i djungeln. Troligtvis blir det väl med ett GMMK PRO som bas är tanken

Om du känner att en Gateron är det rätta så rekommenderar jag att köpa G Pro varianten som finns hos Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Om du känner att en Gateron är det rätta så rekommenderar jag att köpa G Pro varianten som finns hos Inet.

Tack, vad är skillnaderna på G pro och vanliga? Vill inte smutsa ner tråden för mycket, får kanske ta fortsättningen i tangentbordstråden.
Jag ska avvakta och känna på kailh brytarna också 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Blev en ny elscooter, laglig nej xD Det var inte min förra heller.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED