Permalänk
Medlem

Sveriges bästa 12900KS?

Tjena
Är med i en överklockningstävling och skulle behöva få tag på en riktigt vass 12900KS till sista deltävlingen.
Är det någon som sitter på en riktigt bra 12900KS så kan ni få schysst betalt för den. Eventuellt en riktigt bra 12900KS tillbaka i utbyte också.
Om den ni har är bra eller ej ser ni lättast på Asus moderkort och SP värdet. Letar efter en med 95 eller högre. Man kan också kolla under "Ai features" för mer info och SP för både E och P cores.

Hör av er om ni råkar sitta på ett grymt chip och kan tänka er sälja den och hjälpa en svensk i Intel överklockningstävling https://oc-esports.io/#!/round/XOCAlder

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

pm

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

har du vägen förbi gbg och en dator så kan vi öppna min oöppnade 12900ks och testa den ifall den är godkänd.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

köpt 03.05.2022

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

finns tyvärr ingen displayport lr nåt på mitt asus z690 apex moderkort och är grafikkort som fattas annars hade jag kunnat kolla själv :/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

En 12900k köpt innan KS släpptes kan inte vara ett alternativ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

En 12900k köpt innan KS släpptes kan inte vara ett alternativ?

Tack, men en non KS är väldigt osannolikt att de är lika bra som de bästa KS.

Permalänk
Medlem

Kanske skulle hjälpa att inkludera "binning criteria" också för dem som inte har Asus-moderkort?
Tänker någonting i stil med "Cinebench R15 i 5.x GHz med 1.x V eller lägre".

Är för övrigt lite skeptiskt till SP. Har en 63 SP 10900KF som är något bättre än en 86 SP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMG:

Kanske skulle hjälpa att inkludera "binning criteria" också för dem som inte har Asus-moderkort?
Tänker någonting i stil med "Cinebench R15 i 5.x GHz med 1.x V eller lägre".

Är för övrigt lite skeptiskt till SP. Har en 63 SP 10900KF som är något bättre än en 86 SP.

Det är dock ganska svårt att få ut något av det då faktiskt spänning kan variera jättemycket och kylningen spelar stor roll. Just för 12900KS så funkar SP väldigt bra för att ge en indikation på förmåga. Sen finns det såklart skillnader mellan exemplar, framförallt hur de skalar på kyla.