Geforce RTX 4090 har anlänt till testlabbet!

Permalänk
Avstängd

Jag ser att ni har hittat en sådan där exotisk banan.
https://agfstorage.blob.core.windows.net/misc/FP_cn/2021/12/0...

Permalänk
Inaktiv

And this, my friends, is the reason why I'm only gonna play on my PS5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Till senare i år.

Jag förstår svaret men det är lite surt då det antagligen blir som förra gången att recensionerna släpps samtidigt som korten släpps dvs 15:00 den 12e. nVidia är dumma.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enviro:

Till senare i år.

Recensionen förväntas upplagd Jan 1, 2023

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av Mocka:

@Enviro hur länge är ni under NDA?

Information om embargot är under embargo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Yo dawg, I heard you like NDAs, so we put an NDA in your NDA, so you can NDA while you NDA! 😎

Permalänk
Skrivet av Enviro:

Till senare i år.

Så när NDA går ut, är under NDA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Gissningsvis till 12e. Eller möjligen 11e.

Permalänk
Medlem

Vilken jävla kloss TUF-kortet var... typ "hej, jag behöver ett extra chassi till mitt grafikkort"

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av kallandes:

Så när NDA går ut, är under NDA?

Så skulle man kunna tolka det, ja.

Permalänk

Spännande.

Jag är dock mer intresserad av hur de billigare produkterna presterar.
Något unikt med "Gamerfolket" tycker jag är att det är ofta mycket klagomål på vad den bästa produkten för dem kostar, samma gnäll hör jag inte hos de som brinner för bilar, tv, ljudanläggningar etc att den dyraste produkten just är dyr.

Dock är det helt klart intressant vad de mer normala varianter kostar och presterar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Intel Arc då?

https://www.techpowerup.com/review/intel-arc-a770/32.html

TLDR:
* A770 har ~RTX 3060 prestanda
* A750 lite bättre än RX 6600 (icke-XT)
* snabbare än RDNA2 i Ray Tracing
* strömförbrukning på AND/Nv förra gen. nivå

Visa signatur

| 9800X3D | MSI B650 Tomahawk | 2x16 GB 6400 cl36 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 TUF

Permalänk
Medlem

Råkade köpa ett 4090 tuf asus idag 😎
En datorbutik råkade lägga upp den tidigt och hen kommer den 10/9 i lager

Permalänk
Medlem

Häftiga kort på grund av sin storlek, men är lite orolig över vart tekniken är påväg? Glöm SSF-trenden, den tog sitt sista andetag när nVidia visade upp 4000-serien samtidigt som EVGA drog sig ur...

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: LG UltraGear 45GR95QE | Mus: Razer DeathAdder V3 Pro | Tangentbord: Logitech MX Mechanical

Permalänk

Ni må ha NDA att hålla er till, men jag vill ha RDNA!

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Inaktiv

Hållt koll på priserna på 3000-kort och verkar som att butikerna har en del på lager som de inte blir av med. Tror det blir svettiga kvartal för Nvidias aktieägare & att de kommer få sänka priserna, de flesta köpte på sig (dyra) kort under 2020/21 och väntar nog en generation till innan byte.

Betalade man +30k för ett 3090 vill man nog "värpa på sin investering" ett tag till, gör för ont att dumpa kortet redan liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Vilken jävla kloss TUF-kortet var... typ "hej, jag behöver ett extra chassi till mitt grafikkort"

"Externt grafikkort" bokstavligen 😝

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Varför ser jag så mycket recensioner på Arc nu vid samma veva som 4090 visas upp?

Men SweC visar inget?

Visa signatur

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080 GPU: uppgradering inför RTX 5000.

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon343390:

And this, my friends, is the reason why I'm only gonna play on my PS5

Du vet om att en PS5 har prestandan som ett RX5700 och Ryzen 3700?

Man behöver inte det bästa för att spela på PC..

Permalänk
Skrivet av Mörksuggan:

Finns det mått på bananen så jag kan få en skala jag kan utgå ifrån när jag kör med mitt IP67 Mitotoyo digitala skjutmått 150mm? Annars kan bananen vara hur liten eller jätte stor för övrigt utan att vi vet vad måtten den har. @enviro @CrispVanDahl

https://www2.jordbruksverket.se/webdav/files/SJV/trycksaker/P...
Banannormen

Storleken bestäms av
– längden på frukten, uttryckt i centimeter och-
mätt utmed den konvexa sidan från blomändan till den punkt där stjälken möter kronan.
– graden, dvs. fruktens tvärsnitt i millimeter mellan de laterala ytorna och mitten, vinkelrätt mot längdaxeln.
Referensfrukten för mätning av längd och grad är
– medianfingret i handens yttre rad,
– fingret närmast det snitt där handen skärs av, på
klasens ytterrad.
Den tillåtna minimilängden är 14 cm och minimi- graden 27 mm.
Som ett undantag till tredje stycket får bananer som produceras i regionerna Madeira, Azorerna, Algarve, Kreta, Lakonien och Cypern och som är kortare än 14 cm saluföras i gemenskapen, men ska klassificeras i klass II.

Så minst 140 mm banan vid skalningen om de inte kommer från olika europeiska platser då kan de vara mindre

Permalänk
Medlem

xx90 kommer nog aldrig vara ekonomiskt försvarbart för mig, men alltid kul att se vad man kan klämma ur med nya kort. Mitt 3080 lirar på fint så har ingen brådska att uppgradera.

Permalänk
Redaktion
Chefredaktör
Skrivet av Vangen:

Varför ser jag så mycket recensioner på Arc nu vid samma veva som 4090 visas upp?

Men SweC visar inget?

Man måste ju ha fått produkten för att kunna recensera.

Permalänk
Medlem

Sitter alla med SFF-chassin eftersom ni oroar er så för storleken? Jag har ett Asus RTX 3080 TUF Gaming OC i ett FD Define R6, och det går nästan att hoppa in och dansa hambo.

Permalänk
Medlem

För er gulliga boomers som inte känner till banana for scale memen:
https://knowyourmeme.com/memes/banana-for-scale

Permalänk
Medlem

kommer typ vara 0 efterfrågan på dessa kort, ingen brådska att beställa skulle jag tro, bara vänta och låta priserna dala

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

För er gulliga boomers som inte känner till banana for scale memen:
https://knowyourmeme.com/memes/banana-for-scale

För er gulliga gen z vill jag bara upplysa om vad boomers är, vet att det är svårt...
https://en.wikipedia.org/wiki/Baby_boomers

Själv är jag gen X och vet att det finns ett fåtal boomers på sajten men supermånga millenials som inte vet vad en boomer är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Du är inte ensam. När man ganska precis vande sig vid att ett Nvidia GTX Titan med Keplerarkitekturen kostade 9000kr så är det bara tio år senare plösligt normaliserat med mer än dubbla så dyra grafikkort. Vad värre är är att RTX 4090 inte ens är kompletta kärnan. Och då ska vi inte prata om RTX 4080 serien som är den mest populära modellen och som gått upp något extremt i pris, vi snackar 70% där kalkonpriset går till RTX 4080 12GB aka RTX 4070 Ti modellen.

Visst inflation men Nvidias grafikkort har inte följt inflationen utan har skjutit lodrätt upp till atmosfären.

skiten är ju mer en 4060/4060ti än ett 4070.

Visa signatur

MB: Gigabyte B650 Aorus Elite V2 | CPU: Ryzen 5, 7600X
GPU: AMD Asus TUF 7800 XT | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: Teamgroup T-Create - 6000mhz 38-38-38-78

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Sitter alla med SFF-chassin eftersom ni oroar er så för storleken? Jag har ett Asus RTX 3080 TUF Gaming OC i ett FD Define R6, och det går nästan att hoppa in och dansa hambo.
https://i.imgur.com/2j7hAJp.jpg

Ser ut som en dator jag skulle kunna byggt, finaste färgerna och inga jävla LEDs. Gott om utrymme för tyst med bra luftflöde.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Intel Arc då?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Spännande.

Jag är dock mer intresserad av hur de billigare produkterna presterar.
Något unikt med "Gamerfolket" tycker jag är att det är ofta mycket klagomål på vad den bästa produkten för dem kostar, samma gnäll hör jag inte hos de som brinner för bilar, tv, ljudanläggningar etc att den dyraste produkten just är dyr.

Dock är det helt klart intressant vad de mer normala varianter kostar och presterar.

Det är naturligt för en produkt som grafikkort där det är lätt att jämföra pris och prestanda mellan olika modeller, och att det även finns ett "spann" produkter man kan tänka sig köpa kanske xx70-xx90. Om man ska köpa sig en Golf så går man i regel inte in i den affären med tanken att en BMW hade varit ett alternativ om den inte var så dyr.

Visa signatur

RIP 780