i7 7700k+Z270+16GB DDR4 3200Mhz, i3 6100 (?), 2x8GB ECC DDR4, Be-Quiet Pure Rock, ASUS PCE-AC58BT, Noctua Fläktar, Phanteks P400S Temp. Glass. Svart, Datorhållare m. spännband Svart
Har några saker till salu, hade tankar på att bygga ihop sakerna med ett grafikkort och nätagg, men efter lite funderingar har jag inte riktigt tid att leta efter ett grafikkort & det blir enklast att sälja som delar för min del.
Det är en väldigt fin grund för en gaming rigg med några av sakerna nedan, särskilt om man köper till ett Seasonic Focus GX 650W som av någon anledning kostar 699kr på en sida jämfört med 1100kr+ överallt annars på nätet, och fixar ett grafikkort, något jag hade tänkt göra men känner att tiden inte finns för att ordna ihop allt.
PMa eller fråga i kommentarerna om ni vill ha bilder på något så fixar jag det, finns inte plats för bra bilder på allt i en annons så lägger upp en jag tog innan jag demontering av min gaming dator.
Bilden i annonsen är på fläktarna & chassit utan sidoglas monterat i annonsen - och främst för att visa hur det kan se ut med noctua fläktarna och komponenter monterade. Det är så som jag haft det installerat fram till nyligen. Moderkort, cpu kylare & grafikkort på bilden är alltså inte till salu.
Intel Core i7 7700K 4.20ghz (4.5ghz turbo)
ASUS PRIME-Z270-P ATX, köptes för ca 2 år sedan då gamla brädan gick sönder.
16GB Kingston HyperX Predator 3200Mhz DDR4 (2x8GB) (kvitto finns till RAM-minnen, begränsad livstidsgaranti)
Finns eventuellt en Microsoft Windows 10 Pro OEM nyckel (Ganska säker på att den är kopplat till moderkortet). Skickar med den iaf, men då jag inte orkar testa ifall det är rätt så lovar jag inte att det är rätt. Original och köpt från svensk sida.
Tänker att jag säljer ovanstående ihop som ett uppgraderingspaket.
Pris: 2000kr eller bud.
---
Intel Core i3 6100 3.7 GHz 3MB
Gigabyte GA-B250-FinTech
Vet ej om det är moderkortet eller processorn som slutade fungera;
Säljes som ? på funktion; men gissar att CPU fungerar & att moderkortet var skit (gjort för mining, dock bara använts som NAS), men utgå ifrån att det är processorn som säljs. Skickar med moderkortet om ni vill.
Pris: bud
---
2st 8GB DDR4 ECC Stickor, körts på 2666mhz stabilt:
Crucial 8GB DDR4 ECC PC4-17000 2133Mhz 2Rx8 Memory (CT8G4WFD8213.18FA1)
Användes först till i3an, sedan med i7an tills jag nyligen plockade isär datorn.
Pris: bud. Det finns 8GB ECC DDR4 stickor på ebay för runt 300-500kr så var lite realistisk så kan vi lösa något!
---
Be-Quiet Pure Rock, original PWM fläkt (helt oanvänd fläkt, mao som ny)
väger 660g + fläkt och emballage, så frakt kommer förmodligen gå på 99kr.
---
ASUS PCE-AC58BT AC 2100 Dual-Band PCIe - legat i en anti-statisk påse sedan det användes för 2 år sen typ? Köptes runt 2019-2020.
---
Noctua fläktar av olika slag; använts för att få en viskande tyst dator i chassit nedan, helt utan några irriterande tickande ljud från fläktmotorer som är fallet med de flesta andra fläktar.
2st Noctua NF-P14s redux-900 140mm
Använda/ ca 3 år gamla kanske?, kvitto saknas.
https://www.dustinhome.se/product/5011050722/redux-nf-p14s
1st Noctua NF-P12 redux-1700 PWM
Högt statiskt tryck; 2.83 mmH2O.
Köptes 2022-03-02, alltså använd ca 6-7 mån. 5 års garanti. Kvitto medföljer.
https://www.inet.se/produkt/5320638/noctua-nf-p12-redux-1700-...
1st Noctua NF-S12B redux 120mm PWM
Köptes 2022-08-28 - använd knappt 1 mån. 6 års garanti. Kvitto medföljer.
https://www.inet.se/produkt/6308870/noctua-nf-s12b-redux-120m...
Alla är alltså den avskalade varianten i grå färg; men då jag hade bruna gummi-hörn över och använts med ovanstående fläktar, så följer det med 4 hörn per fläkt, tillräckligt för att få extra dämpning på ena sidan av varje fläkt. Kostar väl drygt 40kr per fläkt om man skulle köpt nya hörn i rgb färgerna som noctua säljer.
Följer med 4 skruvar till varje fläkt.
---
Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Svart
Säljer chassit med båda original fläktar som aldrig använts (2st Phanteks 120mm) samt en Be-Quiet 120mm fläkt. De 2 Phanteks är monterade fram och Be-Quiet bak.
Har den lilla lådan med skruvar och tillbehör kvar. Saknas en expansionskorts-plåt, irrelevant om ni ändå ska sätta i ett grafikkort eller annat. Annars ska det vara komplett, med alla fläktfilter, hdd vaggor och 2,5" hållare osv. Kartongen till chassit finns kvar, men utan frigolit eller vad det nu var i från början som dämpning - men fixar något bra/liknande dämpning/skydd, ifall det önskas skickas.
https://www.inet.se/produkt/6901943/phanteks-eclipse-p400s-te...
Chassit är i fint skick med tanke på åldern, det finns en repa på ovansidan samt en på ett bakre hörn.
Tips: med noctua fläktarna ovan skulle du få en väldigt tyst dator.
---
Datorhållare med spännband svart
Köptes på Kjell i början av september, men har slängt förpackningen så kan inte lämnas tillbaka.
Det är alltså svarta fästen & remmar, se andra bilden på länken nedan:
https://www.kjell.com/se/produkter/dator/datortillbehor/dator...
---
Skickas eller hämtas hos mig i Kalmar, kan ev. träffas i stan, eller köra till dig i/runt Kalmar, beroende på saker osv.
Säljer alltså sakerna på bud, och reserverar mig för att sälja till vem jag vill, eller inte alls!