Stora lager pekar på ordentliga reor under Black Friday

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ingenjören:

Om man har så tjocka brödskivor kan man väl knappast få plats med 1 cm nutella och därefter 1 cm marmelad? Jag erkänner, jag äter i princip aldrig rostbröd, vilket kanske lyste igenom på mitt tidigare inlägg 😅.

Men OT. Jag kommer jaga julklappar till fru och barn på rean. Lego Technic modell större och "feminina hörlurar" står på agendan.

Jo så tjocka skivor hör inte till vanligheterna här heller direkt. Men de gör ju lite annat också, french toast och liknande. Rätt cool pryl ändå, men helt onödig förstås.

Permalänk
Medlem

Väntar på bra priser på A520/B550 moderkort, 5600G och m.2 SSD så jag kan bygga ny HTPC. Resterande delar har jag redan. I övrigt är väl förhoppningen att jag kan förlänga mitt Telia 500mbit för 299, kan dock inte hota med byte till annat så tveksam om jag lyckas.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av hest:

Det får nog bli några bröstrostar!

Skrivet av Jacob:

Av en händelse vill jag ha en ny brödrost... min nuvarande har jag haft i snart åtta år, men framförallt – den tar bara två (2!) brödskivor åt gången.

Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Blir det en Apple iToaster?
https://www.youtube.com/watch?v=h4iedhjcUXA
Det ryktas att den kommer kosta 25 000kr i grundutförandet. Vill man ha ben till den så får man köpa dem löst för 5000kr.

Skrivet av Pepsin:

Min brödrost från när jag flyttade hemifrån för typ 18 år sedan fungerar fortfarande bra.

Av tradition brukar jag köpa en SSD varje BF. De brukar ofta vara lite billigare än vanligt. Ofta är det för att nyare modeller är på ingång inför jul och nästa år, men förra årets funkar ju fortfarande.

Skrivet av mpat:

Det blir väl inga grafikkort som når mitt pris-prestanda som jag vill ha, så då är det väl inget jag handlar. Nån tidig julklapp kanske.

Brödrosten är väl inte nåt man byter ut. På den vi har i sommarstugan står det "Made in West Germany"...

Skrivet av backfeed:

Haha, det som kommer närmast att behöva köpas för min del är faktiskt en brödrost.

Så jag får passa på att köpa en bunt nedsatta cpu:er med extra hög maxtemp, limma ihop dem i två flak och sedan använda brödskivor som cpu-kylare!

Skrivet av Jacob:

Min far har också en brödrost från innan murens fall, men den tar fyra skivor. Objektivt bättre än min mer moderna som bara tar två – som om den var "Made in East Germany"!

Skrivet av ingenjören:

Det där är ju inte ett värdigt liv för någon! Bara två skivor? Å andra sidan vill man väl ha varmt rostat bröd eller? Då kan man ju bara mata ner bröd i rosten och förtära eftersom.

Skrivet av Necrophor:

Ptja, en brödröst och en elvisp skulle väl inte sitta helt fel

Den brödrost jag har... har en sån där gimmick att göra hjärtformade märken på brödet, så det blir inte direkt jämt rostat. Ändå har den fått hänga med sedan hedenhös tid

Skrivet av Jacob:

Precis, alla ska vara varma. Problemet med att köra två åt gången är att de två första nästan kallnat när man väl intar soffläge.

Skrivet av Smasher89:

Gött om brödrostar, kanske får bli en Razer gamerbrödrost då om de får bra pris, förhoppningsvis har den bra komponenter så man kan rosta i 240hz!

Skrivet av ingenjören:

Jag har alltid brödrosten i soffan, eller om jag skulle bada, på badkarskanten. Då behöver man inte resa sig upp för att få sitt varma bröd.

Skrivet av snajk:

Världens dyraste brödrost tar bara en skiva, men ser rätt nice ut ändå.
https://www.youtube.com/watch?v=Lq3iwWaoU7w

Skrivet av ingenjören:

Om man har så tjocka brödskivor kan man väl knappast få plats med 1 cm nutella och därefter 1 cm marmelad? Jag erkänner, jag äter i princip aldrig rostbröd, vilket kanske lyste igenom på mitt tidigare inlägg 😅.

Skrivet av snajk:

Jo så tjocka skivor hör inte till vanligheterna här heller direkt. Men de gör ju lite annat också, french toast och liknande. Rätt cool pryl ändå, men helt onödig förstås.

Använder inte brödrost.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Homdax:

Kan man använda den som brödrost mån tro?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Homdax:

Använder inte brödrost.

Brödrostklubben antecknar.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Jag har redan smygstartat med att köpa en Ryzen 7 5800X på rea.

Kommer att hålla ögonen på grafikkort. Kommer något Radeon RX 6600XT eller 6650XT till pris nära 3000kr kan det hända jag slår till.

Permalänk
Medlem

Har typ redan köpt det jag vill ha. Black friday/week har varit så dåligt de senaste åren att jag inte tycker det är värt att vänta på.

Permalänk
Medlem

Själv är man ute efter en Balmuda toaster till Black Friday.
https://us.balmuda.com/products/balmuda-the-toaster

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem

Ptja, vissa butiker har redan tjuvstartat med "Black Friday". Booztlet till exempel. Patetiskt.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgers:

Kan man använda den som brödrost mån tro?

Allt är en brödrost om man är modig nog. :>

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Blir nog en LG OLED42C2 om den finns för 9000kr eller lägre.
Utöver det är jag rätt belåten.

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem

Måste uppgradera datorn med ny CPU, moderkort, ram, psu så jag slipper flaskhalsa med RTX 4090!

Hoppas på bra priser.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Medlem
Skrivet av hest:

Det får nog bli några bröstrostar!

Perfekt att uppgradera datorn med(!)

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Behöver mekaniskt tangentbord man kan switcha mellan två datorer.. orkar inte längre koppla om sladden längre.

Annars har de senaste black friday åren varit rätt dåliga.

Nåt trådlöst Logitech? Deras mx mechanical går ju koppla till 3 enheter, så länge du har blåtand på nån av burkarna

OT: Jag hoppas på nån schysst kolstålskniv, knivlist, brödrost och / eller vattenkokare
Har dock inte jättemycket deg atm så det ska vara till en rejäl rea och inte bara fjantrabatt som det brukar vara utanför de stora kategorierna som TV..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Blir det en Apple iToaster?
https://www.youtube.com/watch?v=h4iedhjcUXA
Det ryktas att den kommer kosta 25 000kr i grundutförandet. Vill man ha ben till den så får man köpa dem löst för 5000kr.

Köp en fläkt också. Lär bli
MackOs

Permalänk
Medlem

Ordentlig rea på ett 4090 hade suttit fint, men det känns lite som en pipe dream 😂

Permalänk
Medlem

Köper bara något om jag får tag på ett 6900 XT för 5000:- eller mindre. Annars får det vara. De är ju ändå ganska så gamla nu.....

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hest:

Det får nog bli några bröstrostar!

Är det nån typ av kinkysexleksak typ en lightversion av en mässingstjur ?
https://sv.wikipedia.org/wiki/M%C3%A4ssingstjuren

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Testpilot

Årets lista inför BF är kort:

  • Laptop med touch (gärna likt Lenovo Flex)

  • MicroSD på 512GB till Steam Decken

  • Julklappar till bättre halvan, oklart vad bara..

Möjligt att ny trådlös mus kan vara aktuellt också, men då ska de vara riktigt bra kampanj för det är mer av ett "villhöver"-köp.

Turligt nog verkar det finnas goda möjligheter att en av dessa saker dyker upp förmånligt

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk

Matberedare/stavmixer kombo. Någon som har bra tips på märke/modell? Alla betyg och recensioner innehåller mestadels missnöjen.

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag på hyfsade priser på bl.a. RTX3080, Ryzen 5800X3D, chassi & moderkort. Just ja, nån av dom 1440p skärmar som jag har tittat på också. I övrigt skulle det inte vara fel med hyfsat pris på Dualsense kontroll och SSD till PS5:an.

Permalänk
Medlem

Så man har mer pengar att bränna om priserna är billigare?

intressant tanke.

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-son78:

Så man har mer pengar att bränna om priserna är billigare?

intressant tanke.

För somliga är det nog så. Ett lägre pris lockar till köp av något man egentligen inte tänkt köpa.

För min del är det saker jag redan bestämt skaffa, bara avvaktar för att förhoppningsvis hitta lägre priser.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Ja...man ska aldrig säga aldrig. Jag kommer att hålla koll på Micro SD-kort, villhöver ett 512GB till av lämpligt snitt, typ Samsung som åtminstone förra året gick att knipa för kring 450kr. (Ligger på 650 kanske i dagsläget)
Och Verbatim M-disc BDXL-skivor från Amazon.se låg på typ 250 kr för ett fempack. Dyker sådana saker upp köper jag nog på ren reflex.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Av en händelse vill jag ha en ny brödrost... min nuvarande har jag haft i snart åtta år, men framförallt – den tar bara två (2!) brödskivor åt gången.

Du måste uppgradera till minst en quad-core!
(Bilden visar en Radeon-variant, eftersom den har röda kylflänsar)

Skämt åsido, för att snacka topic: Tror inte jag köper något på "black friday" i år, heller. Har redan "allt jag behöver", men det säger jag å andra sidan år efter år..

Black friday är ofta bluff, för det trixas många gånger med priserna. Höjs några veckor innan rean, tja ni vet.

Sparar lite pengar gällande hårdvara just nu, för jag funderar på att dra in en andra fiber här i huset.
Alltså en från Bahnhof som "klarar" 10Gbit/s. Telias "öppen fiber" toppar vid bara 1G.
-Absolut inte för att jag "behöver" 10G, men kan vara skoj att ha. Måste då också byta ut alla switchar, routers med mera. Vissa grejor i kåken klarar 2.5, men routers och switcharna klarar bara 1G.

Jag vet att jag glor för mycket på LTT!

Tror inte det blir några 10Gbit/s-utrustning på rean.. Men köper sådan givetvis!

Permalänk
Medlem

Blir troligtvis en 2tb SSD till servern

Permalänk
Avstängd

Ordentliga reor.

Butikerna smyghöjer priserna redan nu, garanterat. Så de kan sälja till rea pris de hade för en månad sedan bl.a.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av P-son78:

Så man har mer pengar att bränna om priserna är billigare?

intressant tanke.

Skrivet av Alphahanne:

För somliga är det nog så. Ett lägre pris lockar till köp av något man egentligen inte tänkt köpa.

För min del är det saker jag redan bestämt skaffa, bara avvaktar för att förhoppningsvis hitta lägre priser.

Skulle säga att absolut så är fallet.
T.ex. har jag en fast summa som kan bankas varje månad från mitt CSN efter hyra och andra fasta utgifter är betalda. Detta utgör en klar budget för vad jag har råd med och inte i slutet av dagen.

Ett billigare pris kan innebära att jag slipper spara en månad eller två till. I effekt innebär det att jag får mer köpkraft om priset är lägre, för annars är detta bara pengar som sitter på ett bankkonto och potentiellt tappar värde med den rusande inflationen – vilket i värsta fall (för säljaren) innebär att jag kanske spenderar pengarna på annat håll än just deras vara.

Ett lockande pris är av högst relevans, detta är oberoende från ett planerat eller impulsivt köp. För egen del har jag ett par prylar som är (potentiellt) planerade köp under Black Friday, dyker inte det jag söker upp till ett pris som verkar vettigt då kommer jag bara sitta på slantarna istället (vilket tar oss tillbaka till pris=spenderbara pengar/köpkraft). Annat vore det om jag hade haft en sådan pass hög inkomst att jag inte ens behövde kolla på prislappen, men väldigt få har den lyxen i slutändan.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

Söker spänning i den gaming mus och gaming tangentbord fronten. Jag har tröttnat på Roccats Vulcan TKL keyboard och Roccat Kone mus.
Några tips?

Kör själv med Razer Basilik V3 mus med optiska brytare Har även V2 båda är riktigt bra.
Sen ett Razer HUntsman Elite T-bord med optiska brytare (dom lila brytarna som är ungefär som cherry blåa dvs klickar o låter).

Skrivet av Homdax:

Kanske ett Jonsbo N1

En femskivig brödrost!
Väldigt ovanliga vad jag vet

Sen så är en tvåskivig brödrost perfekt.
När första laddningen poppar upp så äter man första skivan och låter andra sitta kvar i brödrosten så den inte kallnar.
Sen stoppar man i två nya skivor innan man smörar/pålägg på den andra och denna är uppäten i stort sett samtidigt som när laddning två poppar upp.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

För somliga är det nog så. Ett lägre pris lockar till köp av något man egentligen inte tänkt köpa.

För min del är det saker jag redan bestämt skaffa, bara avvaktar för att förhoppningsvis hitta lägre priser.

Ja, för min del så är det saker jag redan hade tänkt att köpa, när priset blir bra nog. Så dyker någon eller flera av dom upp på BF (till "bra" pris) så kommer jag troligen att slå till. Tror inte det blir några spontanköp av nåt jag inte behöver bara för att det är billigt.