Stora lager pekar på ordentliga reor under Black Friday

Permalänk
Skrivet av TheBodyLotion:

Hoppas på en schysst 75" TV, vilka modeller ska man hålla utkik efter?

Hur stort vardagsrum har du egentligen? Köpte just en begagnad 65" och den är ett fjunhår från att vara för stor när man sitter i soffan. Samma upplevelse som att sitta för nära en bioduk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Av en händelse vill jag ha en ny brödrost... min nuvarande har jag haft i snart åtta år, men framförallt – den tar bara två (2!) brödskivor åt gången.

Hur har du klarat dig i 8 år?! Har haft min sedan jag flyttade hemifrån (snart 15 år sedan - va?! har det redan gör så länge). Har säkert sparat 90-100 timmar på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av pi:

Kanske nån julklapp, har allt materiellt jag behöver just nu. Försöker hålla i pengarna och bidra till dämpad inflation och se till att vi åker med full fart in en lågkonjunktur som heter duga!

Varför inte åka dit rejält, när vi ändå håller på?

Permalänk
Medlem

En SSD och en/ev 3 nya skärmar :S

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Alltså en USB-switch? Inte sett något tangentbord med inbyggd sådan... Finns vissa skärmar med inbyggd switch, annars får du köpa en separat. Finns dock mekaniska tangentbord som går både över USB och Bluetooth, och då kan du ju switcha mellan två datorer om de använder olika anslutningar

Flertalet Logitech-tangentbord kan styra 3 olika enheter. Sitter 3 knappar på dom tangentborden som man bara väljer vilken enhet man ska styra.
Bland annat Logitech MX Keys har denna funktion. Finns fler Logitech som har funktionen. Jag har två Logitech-tangentbord här hemma som styr flera enheter. Kan styra både med USB-receiver och blåtand. Bara programmera in.

EDIT: MX Keys är ju dock inte mekaniskt. Men då finns ju Logitech MX Mechanical Wireless Keyboard istället.
Går också styra 3 olika enheter.

Mekaniskt finns här:
https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datortillbehor/t...

Ej mekaniskt finns här:
https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datortillbehor/t...

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Flertalet Logitech-tangentbord kan styra 3 olika enheter. Sitter 3 knappar på dom tangentborden som man bara väljer vilken enhet man ska styra.
Bland annat Logitech MX Keys har denna funktion. Finns fler Logitech som har funktionen. Jag har två Logitech-tangentbord här hemma som styr flera enheter. Kan styra både med USB-receiver och blåtand. Bara programmera in.

EDIT: MX Keys är ju dock inte mekaniskt. Men då finns ju Logitech MX Mechanical Wireless Keyboard istället.
Går också styra 3 olika enheter.

Mekaniskt finns här:
https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datortillbehor/t...

Ej mekaniskt finns här:
https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/datortillbehor/t...

De gör ju dock exakt det jag skrev, växlar mellan USB och olika Bluetooth-anslutna enheter. De har INTE inbyggd USB-switch, eftersom de bara har en ensam USB-anslutning. Åtminstone vad jag kunde läsa mig till från produktspecarna

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

De gör ju dock exakt det jag skrev, växlar mellan USB och olika Bluetooth-anslutna enheter. De har INTE inbyggd USB-switch, eftersom de bara har en ensam USB-anslutning. Åtminstone vad jag kunde läsa mig till från produktspecarna

Nej, men inbyggd USB-switch frågade ju inte Raymond om heller. Det han sa var:
"Behöver mekaniskt tangentbord man kan switcha mellan två datorer.. orkar inte längre koppla om sladden längre.".
Han vill switch sitt tangentbord mellan två datorer och då fungerar Logitechs olika varianter utmärkt.
Du var lite vag på vad som fanns, jag gav alternativ.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Nej, men inbyggd USB-switch frågade ju inte Raymond om heller. Det han sa var:
"Behöver mekaniskt tangentbord man kan switcha mellan två datorer.. orkar inte längre koppla om sladden längre.".
Han vill switch sitt tangentbord mellan två datorer och då fungerar Logitechs olika varianter utmärkt.
Du var lite vag på vad som fanns, jag gav alternativ.

Fair

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Ska men hoppas och hålla ut för en 4k laser projektor? Hashtag Blackfriday

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på riktigt bra priser i år
Kan faktiskt tänka mig att bygga en helt ny dator i år, om man får prylar för vettiga priser
Föreställer mig 5800x3d med någon häftig luftkylningslösning, noctua och sjuhelvetes massa chassi fläktar
Men frågan är ju, ultrawide eller 4K med ett 3090.... eller nöja sig med 1440p och ett 6800xt...
Klurar lite på huruvida man bör köra 1440p på 27" eller 32" också, skulle ju vilja se skillnaden på PPI innan köp... knepigt, knepigt.
Tacksam för input!

Men viljan finns ju att lägga lite stålar på elektronik, men vill inte ta smällen för sek-usd kursen
Tillräckligt låga priser så öppnar jag plånboken, annars får det vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Varför behöver du iGPU på en hemmaserver?

1, En del moderkort vägrar att boota om man ej har någon gpu alls.
Och då menar jag kommer inte förbi bios/uefi oavsett vilket OS man försöker starta.
2, Kan va bra o ha vid inställningar/felsökning.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

👍🙂

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

Tvek på att jag kommer köpa något i år heller. Förutom att de flesta rabatterna brukar vara symboliska så säljer de typiskt ut förra årets julmusmattor och en modell av datorhållare som haft problem med att de inte håller datorn, samt några mekaniska hårddiskar i kapaciteter vanligt folk slutat köpa för längesen.
<Uppladdad bildlänk>

Visst är det bra att vara kritisk, på sin vakt och inte köpa sådant man inte behöver bara för det är ”billigt”.

Men nog brukar det förekomma bra kampanjer på BF

Iår måste vi dock ta hänsyn till bland annat inflationen. Så ett bra pris kan vara motsvarande vad något kostade för 1-3 år sedan. Men men

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pilleville:

Hur stort vardagsrum har du egentligen? Köpte just en begagnad 65" och den är ett fjunhår från att vara för stor när man sitter i soffan. Samma upplevelse som att sitta för nära en bioduk.

Man vänjer sig. Jag har 65 och känner absolut att jag gärna hade haft större, men den är bara tre år så det får vänta. Från mina ögon i soffan till teven är det ungefär 3-3,5 meter och vid spel och liknande med små detaljer så kommer jag på mig själv med att börja luta mig framåt, glida framåt i soffan eller så.

Teven står på en bänk med hjul så jag kan dra fram den, men det blir ju inte så snyggt direkt så mest något jag gör när familjen sover och jag har lite tid att spela eller så. Men för mig så är 65 tum lagom på kanske 2-2,5 meter.

Permalänk
Medlem

Tveksam men vi får väl se, är ute efter PS5 spel och någon rea på Playstation plus

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Hoppas att se 5800X3D < 3500kr som jag vill para ihop med en Arctic Liquid Freezer II 360 < 1000kr. Hittar jag en Corsair RM850X V3 för en tusenlapp köper jag den med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pilleville:

Hur stort vardagsrum har du egentligen? Köpte just en begagnad 65" och den är ett fjunhår från att vara för stor när man sitter i soffan. Samma upplevelse som att sitta för nära en bioduk.

Vi sitter väl cirka 6m bort från TV:n

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

2690 är väl bästa erbjudandet på 5800X hittills? Är väl inte uppenbart att priset kommer bli bättre på black-friday på just den processorn?

Jag slog till på den jag också. Har svårt att tro att den går ner till 2000:- på black friday.
Det tråkiga är väll om 5800x3d går ner till 3000:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av fakka:

Jag slog till på den jag också. Har svårt att tro att den går ner till 2000:- på black friday.
Det tråkiga är väll om 5800x3d går ner till 3000:-

Då vart vi tre... skruvar in den imorgon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av fakka:

Jag slog till på den jag också. Har svårt att tro att den går ner till 2000:- på black friday.
Det tråkiga är väll om 5800x3d går ner till 3000:-

Man kan ju hoppas.
Min 1950x burk är vid att bli lite gammal nu, kör inte 3090 kortet helt till max, och min NVMe 2TV 7000/7000 mb/s får inte mera än max 3000 mb/s med min Asus Zenith Extreme...så dags att uppgradera om det blir bra priser.