Permalänk
Medlem

Länge leve fakturan, även om det inte hjälper vid reklamation- och garantiärenden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Är detta ens möjligt? 149kr från ordinarie 5000kr+?

https://premiumgaming.se/mjukvara/37-microsoft-office-2021-pr...

Ja om man inte är officiell ÅF för ms.
Köper licenser från shady siter o säljer vidare.
Väldigt seriöst förfarande för en svensk butik.

Kan snubben bara lägga ner sin site o ta ett vanligt jobb. Han kan inte driva ett eget företag.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Skrivet av nimren:

Är detta ens möjligt? 149kr från ordinarie 5000kr+?

https://premiumgaming.se/mjukvara/37-microsoft-office-2021-pr...

begagnade nycklar, volymlicenser osv som egentligen inte får säljas vidare enligt användaravtalet som säljs på gråmarknaden för spotstyvlar ganska garanterat finns väl även fall på gråmarknaden där det varit nycklar köpta med stulna kort osv.

finns massor av dessa nycklar på ebay osv för typ 50-200:-

är de legit?
njae, de bryter väl inte mot någon svensk lag såvida den inte är köpt på olagligt vis t.ex. med ett stulet kort eller helt enkelt en stulen nyckel då är du väl skyldig till häleri eller något liknande för du kan inte hävda köp i god tro på en nyckel som är köpt för typ <10% av priset från tillverkaren.

kan microsoft blocker eller göra andra åtgärder mot dessa nycklar?

högst troligen men troligen det värsta som händer är att de kommer låsa nyckeln från användning om det t.ex. är en stulen licens om de gör något alls.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

begagnade nycklar, volymlicenser osv som egentligen inte får säljas vidare enligt användaravtalet som säljs på gråmarknaden för spotstyvlar ganska garanterat finns väl även fall på gråmarknaden där det varit nycklar köpta med stulna kort osv.

finns massor av dessa nycklar på ebay osv för typ 50-200:-

är de legit?
njae, de bryter väl inte mot någon svensk lag såvida den inte är köpt på olagligt vis t.ex. med ett stulet kort eller helt enkelt en stulen nyckel då är du väl skyldig till häleri eller något liknande för du kan inte hävda köp i god tro på en nyckel som är köpt för typ <10% av priset från tillverkaren.

kan microsoft blocker eller göra andra åtgärder mot dessa nycklar?

högst troligen men troligen det värsta som händer är att de kommer låsa nyckeln från användning om det t.ex. är en stulen licens om de gör något alls.

................................
Konstigt bara att dom har på lager o skickar antingen skit eller tja inget som vanligt !! Betala inget dit.
Blir bara lurade.ok

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimren:

Är detta ens möjligt? 149kr från ordinarie 5000kr+?

https://premiumgaming.se/mjukvara/37-microsoft-office-2021-pr...

Det är förmodligen stulna nycklar som senare sålts billigt vidare. Ja, det där är verkligen för bra för att vara sant.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Hur ser Microsoft på att man säljer snodda nycklar som svenskt företag? Kan inte dom sätta företaget i konkurs o låta det ruttna? Eller bryr dom sig inte?

Har för ett antal år sedan jobbat på Microsoft supporten. Microsoft inaktiverar nycklar kontinuerligt allt eftersom bolaget upptäcker nycklarna som säljs och bryter mot villkoren. Vanligt är ju volymlicensnycklar som säljs. Kan ej besvara hur Microsoft upptäcker detta och vem som vidtar åtgärd, men en kvalificerad gissning är att Microsoft i USA som sköter den delen och inte EMEA-regionen iaf.

Det var ju vanligt förekommande med människor som köper dessa nycklar på Blocket/Tradera och ringer in fly förbannad för att nyckeln slutat fungera. Så kollar jag upp nyckeln och ser att det är en volymlicens och inget en privatperson ska ha tillgång till. Sen evig debatt huruvida nyckeln är äkta eller inte. Enligt kund så är det ju givetvis helt legit att köpa nyckel till en tiondel av priset av någon random på Tradera för det har ju funkat i X antal månader och en dag så bara poff så sluta det fungera. Följt av en konspiration om att det är en sorts kartell bland etablerade aktörer som gör att ingen säljer billigare än X pris för att alla är giriga rackare som tjänar multum på sälja nycklar.

Varför Microsoft inte vidtar rättsliga åtgärder kan jag bara spekulera kring. Skulle tro det är för att det helt enkelt inte är värt besväret att driva en rättslig process mot dessa individer och företag. Även om personerna bakom bolaget blir dömda så blir väl straffet helt lönlös och finns inget som hindrar individerna att dra igång ett nytt bolag med samma "affärsidé". Eller så ber man en bekant skapa bolaget och stå som ägare utåt sett, medan man jobbar på som vanligt i bakgrunden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IMPANI:

Har för ett antal år sedan jobbat på Microsoft supporten. Microsoft inaktiverar nycklar kontinuerligt allt eftersom bolaget upptäcker nycklarna som säljs och bryter mot villkoren. Vanligt är ju volymlicensnycklar som säljs. Kan ej besvara hur Microsoft upptäcker detta och vem som vidtar åtgärd, men en kvalificerad gissning är att Microsoft i USA som sköter den delen och inte EMEA-regionen iaf.

Det var ju vanligt förekommande med människor som köper dessa nycklar på Blocket/Tradera och ringer in fly förbannad för att nyckeln slutat fungera. Så kollar jag upp nyckeln och ser att det är en volymlicens och inget en privatperson ska ha tillgång till. Sen evig debatt huruvida nyckeln är äkta eller inte. Enligt kund så är det ju givetvis helt legit att köpa nyckel till en tiondel av priset av någon random på Tradera för det har ju funkat i X antal månader och en dag så bara poff så sluta det fungera. Följt av en konspiration om att det är en sorts kartell bland etablerade aktörer som gör att ingen säljer billigare än X pris för att alla är giriga rackare som tjänar multum på sälja nycklar.

Varför Microsoft inte vidtar rättsliga åtgärder kan jag bara spekulera kring. Skulle tro det är för att det helt enkelt inte är värt besväret att driva en rättslig process mot dessa individer och företag. Även om personerna bakom bolaget blir dömda så blir väl straffet helt lönlös och finns inget som hindrar individerna att dra igång ett nytt bolag med samma "affärsidé". Eller så ber man en bekant skapa bolaget och stå som ägare utåt sett, medan man jobbar på som vanligt i bakgrunden.

Jag ser inte någon moralisk skillnad på att köpa volymlicensnycklar för 100kr styck eller 3 års Gamepass Ultimate för 10kr genom olika kryphål som inte är menat från början. Men det finns dom som gör det och troligtvis för att kunna rättfärdiga sina egna inköp av Windows till full pris bättre.
Microsoft gör ingenting för att de som köper volymlicensnycklar är en stor inkomstkälla. Det fanns många registrerade internetcafeer i asien som köpte en stor volym billigt och sålde vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Jag ser inte någon moralisk skillnad på att köpa volymlicensnycklar för 100kr styck eller 3 års Gamepass Ultimate för 10kr genom olika kryphål som inte är menat från början. Men det finns dom som gör det och troligtvis för att kunna rättfärdiga sina egna inköp av Windows till full pris bättre.
Microsoft gör ingenting för att de som köper volymlicensnycklar är en stor inkomstkälla. Det fanns många registrerade internetcafeer i asien som köpte en stor volym billigt och sålde vidare.

Ja vi har ju alla olika moraler. Jag ju jobbat i butik inom branschen så jag vet ju vad marginalerna är. Vilket medför ju att vill jag ha kvar svenska företag och det jag anser är seriösa aktörer så måste jag handla från dessa. Då det är dessa aktörer som skapar arbetstillfällen som gynnar vår ekonomi. Sen tycker jag att konkurrens ska ske på lika villkor. Vill jag ha kvar den lokala matbutiken så räcker det ju inte att jag köper mjölk varannan månad direkt.

Visst, hade jag varit ungdom så hade jag ju tänkt på mig själv och kan jag köpa det billigt så woho! Men nu är jag ju inte 15 år längre och har ett annat konsekvenstänk och syn på samhället.

Ta Discord som exempel. Jag använder det dagligen och betalar runt 5$/månaden och gjort det några år. Sure jag kan använda det helt gratis, märker nog ingen skillnad, är ju bara någon typ av perk jag har. Men då jag använder det så pass mycket och jag gillar mjukvaran så har jag ingenting emot att betala en slant, så att det kan finansiera den fortsatta utvecklingen. Hade jag studerat istället för att jobba, så ja då hade jag förmodligen passat på att nyttja det gratis.

Konceptet om att det gör inget att köpa shady licenser för Microsoft tjänar redan stora pengar, är ju ett bekvämt sätt i hur man kan rättfärdiga sitt köp. Vilket grundar sig i den svenska avundsjukan mixat med egoism enligt mig. Medvetet motverka så det inte går FÖR BRA, för någon annan samtidigt som att det ska va så billigt som möjligt.

Vi kan ju även göra ett räkneexempel då allt är relativt och sätta det i perspektiv.

Köpa en fullversion av Windows 11 (ej OEM) kostar 1590kr. Vi kan basera på det priset för Windows 10 som jag kört sedan release 2015. Så vi säger det är 7 år jag nyttjat produkten. Jag kan förövrigt uppgradera gratis till Windows 11 och leker vi även med tanken att jag kommer köra Windows ytterligare 3 år. Så för totalt 10 års användning av Windows så betalar jag 1590kr. Vi snackar ju alltså om att jag betalar runt 13kr per månad för en äkta Windows licens, mjukvara som jag använder dagligen. Sen är det ju lågt räknat dessutom då jag lär använda Windows betydligt mer än 3 år till.

Om inte Microsoft skulle göra något åt detta problem, varför inaktiverar då Microsoft dessa nycklar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Jag ser inte någon moralisk skillnad på att köpa volymlicensnycklar för 100kr styck eller 3 års Gamepass Ultimate för 10kr genom olika kryphål som inte är menat från början. Men det finns dom som gör det och troligtvis för att kunna rättfärdiga sina egna inköp av Windows till full pris bättre.
Microsoft gör ingenting för att de som köper volymlicensnycklar är en stor inkomstkälla. Det fanns många registrerade internetcafeer i asien som köpte en stor volym billigt och sålde vidare.

Game pass Ultimate för en billigare peng är absolut inget kryphål. Står väldigt tydligt på MS egna sida att du kan uppgradera samtliga innevarande månader genom att köpa 1 månad Ultimate. Att däremot använda VPN för att köpa ännu billigare licenser från Turkiet eller Sydamerika, är en annan femma.

Permalänk
Hedersmedlem

***Uppmaning***

Nu är det dags att släppa sidospåret om tveksamma nycklar

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Fick en blacklistad och bannad nyckel av premium gaming. Sen verkar dom inte kunna skillnaden på licenser och jag får en volume mak och inte en retail som var beställd.

Intressant återkoppling med "den bör funka som vanligt" när jag begär hävning av köp.

*Trumvirvel* får skylla mig själv.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

Fick en blacklistad och bannad nyckel av premium gaming. Sen verkar dom inte kunna skillnaden på licenser och jag får en volume mak och inte en retail som var beställd.

Intressant återkoppling med "den bör funka som vanligt" när jag begär hävning av köp.

*Trumvirvel* får skylla mig själv.

Vad är det här för 'amatörer' som driver företaget?
När dom inte fatta att dom gjort fel så ska dom anklaga mig för att vara en konkurrent som försöker med något? Ärligt talat, undivk som pesten det här företaget.

Förmildrat budskap
Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ThomaZ84:

Vad är det här för pajasar som driver företaget?
När dom inte fatta att dom gjort fel så ska dom anklaga mig för att vara en konkurrent som försöker med något? Ärligt talat, undivk som pesten dom här amatörerna som driver det här företaget.

Som sagt är det bara att anmäla:

Skrivet av Vzano:

Jag rekommenderar starkt att du anmäler detta till konsumentverket!
https://anmalan.konsumentverket.se

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Som sagt är det bara att anmäla:

Tack för tipset kent,
Det är ett alternativ som ska övervägas.

Först får dom moroten, sen blir det pinnen 😁

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

Tack för tipset kent,
Det är ett alternativ som ska övervägas.

Först får dom moroten, sen blir det pinnen 😁

Intressant att försöka köpa en illegal sak till ett uppenbart lågt pris och sedan ta juridiska åtgärder. Du är nog torsk där.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort några nedlåtande inlägg, håll diskussionen på en saklig nivå.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Valonen:

Intressant att försöka köpa en illegal sak till ett uppenbart lågt pris och sedan ta juridiska åtgärder. Du är nog torsk där.

Naturligtvis har du en poäng, men samtidigt kryllar ex. Pricerunner och div. andra sidor med liknande erbjudanden så inte säkert att random köpare handlar i "ond tro". Det märkliga är att butiken påstår att det är konkurrent som vill bråka, lite konstigt sätt att hantera en reklamation imo även om vi bara har hört ena sidan av historien.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Intressant svar från ett företag, är det vanligt att man konkurrent-shamear kunder när man tycker olika?
----
Hej!

Tyvärr gäller ingen retur på digitala engångsprodukter.

Du har fått precis det du var ute efter! Jag gissar på att du är ett utav våra konkurrenter som försöker sabotera för oss.

Vi kommer att ta titt på dessa kontaktuppgifter och kolla om ni återkommer på konkurantbolag.

Ha en fortsatt fantastisk dag!
Med vänligaste, IT/Kundserviceansvarig
PremiumGaming Sweden AB
559402-1874
-------

Deras kommentar "Vi ska ta bort ditt omdömme, och polisanmäla om du skriver mer till oss"
😆
‐------
Hej Thomas

Tack för ditt omdöme om premiumgaming.se på Trustpilot.

premiumgaming.se har rapporterat ditt omdöme då de inte tror att omdömet bygger på en äkta upplevelse. För att vi ska kunna behålla ditt omdöme online behöver vi din hjälp.
------

Omdömme
Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Windows 11-nyckel från PremiumGaming för någon vecka sedan och fick den i mejlen ganska snabbt, och den fungerade. Retail var det också.
Så just för mitt köp kan jag inte klaga, men efter att ha läst igenom den här tråden fick man sig en liten tankeställare.

På tal om det här med "i god tro" som nämndes måste jag säga att det, trots att jag är fullt medveten om att det egentligen är för billigt, går att hävda. Detta då licensen ligger ute på Prisjakt, och köper man saker från säljare som får vara med på landets största prisjämförelsesajt med direktlänk bör man kunna hävda att man köpt saker i god tro om man får någon form av problem.

Gällande själva affärsidén att sälja begagnade/äldre datorer och kalla dem "premium" så är det ett enormt självmål.
Varför inte bara ha precis samma upplägg men vara uppriktig med nivån på produkterna, och istället slå på stora trumman gällande prisvärdhet, återvinning, miljömedvetenhet, den cirkulära ekonomin etc.?
Sådant är ju uppskattat nuförtiden, så de hade kunnat sälja precis samma produkter till samma pris men med exakt information om vad det är för nivå på produkten man köper kombinerat med lite vetenskaplig data angående exempelvis CO2-utsläpp, de gigantiska metallskrothögarna som vi i västländer exporterar till fattiga länder och miljöpåverkan av den gruvdrift som krävs till komponenterna, och sedan som grädde på moset slänga in en bild på en svältande isbjörn, och voilà, folk hade troligtvis tänkt "vad bra att de försöker hjälpa till att rädda planeten, och datorn fungerar enligt förväntan" istället för "den här datorn känns inte premium, buu!".

Permalänk
Medlem
Skrivet av buffelapa:

Gällande själva affärsidén att sälja begagnade/äldre datorer och kalla dem "premium" så är det ett enormt självmål.
Varför inte bara ha precis samma upplägg men vara uppriktig med nivån på produkterna, och istället slå på stora trumman gällande prisvärdhet, återvinning, miljömedvetenhet, den cirkulära ekonomin etc.?
Sådant är ju uppskattat nuförtiden, så de hade kunnat sälja precis samma produkter till samma pris men med exakt information om vad det är för nivå på produkten man köper kombinerat med lite vetenskaplig data angående exempelvis CO2-utsläpp, de gigantiska metallskrothögarna som vi i västländer exporterar till fattiga länder och miljöpåverkan av den gruvdrift som krävs till komponenterna, och sedan som grädde på moset slänga in en bild på en svältande isbjörn, och voilà, folk hade troligtvis tänkt "vad bra att de försöker hjälpa till att rädda planeten, och datorn fungerar enligt förväntan" istället för "den här datorn känns inte premium, buu!".

Jo vi försökte diskutera detta med ägaren i början av tråden. Sen fick han sig själv bannad från forumet när han inte lyssnade på oss o började göra fejkkonton o skriva goda omdömen av sig själv i tråden. XD
Vägrade lyssna på den goda idén att vara ärlig o sälja dessa skrothögar för vad dom faktiskt är. Beggat o billigt o inte Premium o kraftfullt. XD
Snubben asså.......

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Jo vi försökte diskutera detta med ägaren i början av tråden. Sen fick han sig själv bannad från forumet när han inte lyssnade på oss o började göra fejkkonton o skriva goda omdömen av sig själv i tråden. XD
Vägrade lyssna på den goda idén att vara ärlig o sälja dessa skrothögar för vad dom faktiskt är. Beggat o billigt o inte Premium o kraftfullt. XD
Snubben asså.......

Haha, inte så smarta företagare, kollar man recensionerna på deras företag på google så är det släkt och ägaren själv som ger sig 5av5 stjärnor.

Jag väntar med spänning på en polisanmälan för förtal, då dom tycker jag ljuger om deras företag.

Bästa köpupplevelsen 2023 tror jag det här blir.

Visa signatur

c:\spel

Permalänk
Medlem

Gillar att dom har satt en slogan på sin sida nu.

"Sveriges Ledande Gaming & Mjukvarobutik 2022".
XD Jo tjena. Ledande!
Ledande på att sälja piratkopierade nycklar kanske!

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk

Ser på deras hemsida nu att de har börjat sälja datorer som faktiskt är premium. Undrar om det finns någon som är galen nog att beställa en dator för 62.000 kr av dem.

Visa signatur

PC: B550 TOMAHAWK | 5800X3D | Palit 4090 GameRock @2520 MHz, 925 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3600MHz CL16 | Peerless Assassin | WD Black SN850 1TB | Intel 660P 1TB | Seasonic Prime PX 1300W | Kolink Void X | Corsair iCUE ML120 RGB ELITE x4 | Arctic P12 x2 Kringutrustning: LG OLED55C15LA | Centrum subwoofer | Keychron K2 | Logitech G305 | PS5 DualSense Edge @8000Hz | Xbox trådlöst headset HTPC: Biostar B550MX/E PRO | 3600 @4.05 GHz, 1.22 V | ASUS 1070 Turbo @1822 MHz, 2702 MHz, 943 mV | G.Skill Trident Z 2x16GB 3200MHz CL14 | Dark Rock TF 2 | Crucial P3 1TB | Intel AX200NGW | Cougar GEX 750W | SilverStone GD09 | Finlux 40FLHY127B ROG Zephyrus G14: 4800HS | 1660 Ti Max-Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av källarinvånare:

Ser på deras hemsida nu att de har börjat sälja datorer som faktiskt är premium. Undrar om det finns någon som är galen nog att beställa en dator för 62.000 kr av dem.

Stor tvek på att det finns 7+ datorer med RTX4090 i lager.

https://premiumgaming.se/datorer/kopia-the-big-bang-rtx-3090-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av källarinvånare:

Ser på deras hemsida nu att de har börjat sälja datorer som faktiskt är premium. Undrar om det finns någon som är galen nog att beställa en dator för 62.000 kr av dem.

Men de har ju sänkt priset med 18000!

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Stor tvek på att det finns 7+ datorer med RTX4090 i lager.

https://premiumgaming.se/datorer/kopia-the-big-bang-rtx-3090-...

Tvekar oxå på att dom drar så där snygg hardline tube vattenkylning i den. XD

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

Tvekar oxå på att dom drar så där snygg hardline tube vattenkylning i den. XD

De har ju bara snott bilderna någonstans. Det står såhär i beskrivningen: Vattenkylning > Cooler Master MasterLiquid ML360 RGB

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

De har ju bara snott bilderna någonstans. Det står såhär i beskrivningen: Vattenkylning > Cooler Master MasterLiquid ML360 RGB

Alla spel-datorer finns i lager varje har 7-8 st olika konfigurationer, dvs ca 80 datorer totalt, skulle vara intressant om de kunde visa en bild på deras välfyllda lager, de borde lägga upp något på instagram/facebook/youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnis:

Alla spel-datorer finns i lager varje har 7-8 st olika konfigurationer, dvs ca 80 datorer totalt, skulle vara intressant om de kunde visa en bild på deras välfyllda lager, de borde lägga upp något på instagram/facebook/youtube.

Dessutom när han som driver sidan gör det hemifrån sin lägenhet. XD

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomaZ84:

Haha, inte så smarta företagare, kollar man recensionerna på deras företag på google så är det släkt och ägaren själv som ger sig 5av5 stjärnor.

Jag väntar med spänning på en polisanmälan för förtal, då dom tycker jag ljuger om deras företag.

Bästa köpupplevelsen 2023 tror jag det här blir.

Svaret på din fråga är att personer som smutskastar företag inte kan dömas för brottet förtal, eftersom en sådan handling inte är brottslig i svensk rätt
Så detta kan bli lite knepigt

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition